Content Marketing

Google Web Stories — czym są i jak z nich korzystać?

3 min czytania
Google Web Stories — czym są i jak z nich korzystać?

W sytuacji, gdy strategia marketingowa osiąga niezadowalające wyniki, w niektórych przypadkach warto zmienić format. Treści online w formie tekstowej mogą zostać zastąpione przez bardziej interaktywne odpowiedniki. Google Web Stories mogą przynieść Ci znacznie lepsze rezultaty. Sprawdź, czym są Google Web Stories i jak z nich korzystać. 

Czym jest Google Web Stories?

Google Web Stories to usługa w Google, dzięki której użytkownicy wyszukiwarki mogą szybko znaleźć interesujący i atrakcyjny content. Działa ona podobnie jak w przypadku Facebooka lub Instagrama. Aby przejść do kolejnych slajdów na karuzeli, wystarczy nacisnąć na ekran. Przesunięcie po nim palcem powoduje natomiast wyświetlenie kolejnego Story.

Google Web Stories jest idealnym narzędziem dla twórców i właścicieli stron internetowych, którzy chcą zwiększyć widoczność. Tworząc je, autor ma kontrolę nad wyglądem, treścią oraz linkowaniem. Google Web Stories jest indeksowany przez boty Google i może generować duże zasięgi. 

To nowa forma przyspieszonych stron mobilnych (AMP), która jest skierowana do użytkowników korzystających z takich urządzeń. Google Web Stories daje użytkownikom możliwość zarabiania. Monetyzacja odbywa się natomiast za pośrednictwem Google AdManager i Google DV360. Format Google Web Stories może być udostępniany wszędzie i nie jest on przeznaczony wyłącznie do jednej platformy lub zamkniętego ekosystemu. 

Google Web Stories — czym są i jak z nich korzystać?

Zdj. 1. Wygląd Google Web Stories

Źródło: https://blog.hubspot.com/marketing/google-web-stories

Google Web Stories + WordPress — jak to połączyć?

Google Web Stories można tworzyć np. z wykorzystaniem systemu zarządzania treścią WordPress. Twórcy Google udostępnili oficjalną wtyczkę. Możesz łatwo ją znaleźć, zainstalować oraz uruchomić. Może to również zrobić w ramach prowadzonych usług sprawdzona agencja SEO. Obecność wtyczki do WordPress nie może dziwić, gdyż ten system zarządzania treścią jest używany przez ponad 40% wszystkich aktywnych stron na świecie. 

Zobacz  Jak założyć bloga? Poradnik krok po kroku

W rozszerzeniu przeznaczonym do WordPress można wybrać grafikę lub wideo. Dodatkowo da się ustawić aspekty takie jak: czcionka, kolory itd. Możliwe jest oczywiście także dołączenie odnośnika do Twojej strony internetowej. Po zakończeniu całego procesu możesz opublikować stories.

Google Web Stories — czym są i jak z nich korzystać?

Zdj. 2. Wtyczka Stories for WordPress

Źródło: https://wordpress.org/plugins/web-stories/

Google Web Stories — dobre praktyki tworzenia relacji

Pamiętaj, że film jest o wiele bardziej interesujący niż tekst lub obraz oraz że warto ograniczyć liczbę znaków. Filmy nie powinny być dłuższe niż 15 sekund i powinny być publikowane w orientacji pionowej. Upewnij się też, że Twoje story jest kompletne. Nie powinno bowiem jedynie nawoływać do kliknięcia odnośnika.

W obrębie jednej historii możesz ustawić maksymalnie jeden link do konkretnej witryny. Wielkość story powinna natomiast mieścić się w przedziale 5-30 stron. Sugerowana przez Google ilość to 10-20. Tytuł powinien z kolei mieć nie więcej niż 40 znaków. Każda strona ma mieć też nie więcej niż 200 znaków i powinna opierać się na jednej myśli. Czcionka powinna mieć rozmiar co najmniej 24. 

Google Web Stories SEO — korzyści 

Google Web Stories możesz hostować bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Odwiedzający mogą odkryć je natomiast w wielu miejscach. Google indeksuje Google Web Stories tak jak zwykłe witryny. W związku z tym możesz przyciągnąć użytkowników na swoją stronę — dzięki ciekawej formie i interesującej treści historii. 

Zobacz  Reklama Discovery Google – co warto wiedzieć?

Więcej użytkowników na stronie, to lepsze jej statystyki. Tym bardziej, gdy odwiedzający zaangażują się i będą aktywni. Zachowanie użytkowników na stronie możesz natomiast śledzić za pomocą narzędzi takich jak na przykład Google Analytics oraz HotJar. Jeżeli zadbasz o User Experience na Twojej witrynie, Google Web Stories może stanowić wsparcie w osiągnięciu wysokich pozycji w wyszukiwarce. Dobra agencja SXO na pewno Ci w tym pomoże.

Google Web Stories — czym są i jak z nich korzystać?

Zdj. 3. WebStories do pobrania na stronie WordPress.org

Źródło: https://wordpress.org/plugins/web-stories/

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy