Performance marketing

Jak optymalizować kampanie Google Ads za pomocą strategii Smart bidding?

3 min czytania

Smart bidding, czyli inteligentne określanie stawek, to rewolucyjna metoda, z pomocą której można skutecznie zoptymalizować kampanię Google Ads i zwiększyć jej wydajność. Wszystko zaś dzięki wsparciu sztucznej inteligencji. Korzystając ze smart bidding nie ma konieczności przeprowadzania wnikliwej analizy, aby właściwie określić stawkę w kampanii reklamowej. Jak to możliwe? Czym jest i jak działa inteligentne określanie stawek? Jak skutecznie optymalizować kampanie Google Ads z pomocą tej strategii? Wyjaśniamy.

Czym jest Smart bidding?

Samodzielna analiza i określenie optymalnych dla danej kampanii reklamowej stawek, to niezwykle wymagające zajęcia. Co więcej, początkujący reklamodawcy, z uwagi na brak odpowiedniego doświadczenia w tym zakresie, mogą spotkać się z licznymi trudnościami. Istnieje jednak skuteczne, niezwykle pomocne rozwiązanie, a jest nim Smart bidding. To strategia wykorzystująca sztuczną inteligencję, pozwalająca na automatyczne ustalenie optymalnych stawek za kliknięcie w kampaniach reklamowych (Cost Per Click – CPC). Na czym polega jej fenomen? Otóż algorytmy analizują ogromne liczby danych, aby określić, w czasie rzeczywistym, jaką kwotę powinien przeznaczyć reklamodawca na każde kliknięcie, w celu uzyskania jak najlepszych efektów kampanii Google Ads. Smart bidding wykorzystuje takie zmienne, jak: lokalizacja, pora dnia czy intencje użytkownika (user intent). W ramach tej strategii reklamodawca ma możliwość ustawiania różnych celów, w tym m.in. zwiększenia świadomości marki, maksymalizacji konwersji czy zwielokrotnienia wartości zamówień.

Jak działa inteligentne określanie stawek?

Inteligentne określanie stawek wykorzystuje zarówno informacje dotyczące historycznej wydajności, jak i analizy prowadzone w czasie rzeczywistym. Na podstawie tak zgromadzonych danych, optymalizuje stawki dla każdej kampanii. W poprzednim paragrafie wspominaliśmy, jakie dane bierze pod uwagę. Poniżej znajduje się ich omówienie:

  • Lokalizacja. Weryfikuje, w jakich obszarach geograficznych konwersja jest wyższa,
  • Pora dnia. Określa, w jakich godzinach grupa docelowa wykazuje większą aktywność i skłonność do konwersji,
  • Intencja użytkownika. Czego poszukuje odbiorca i w jaki sposób odpowiada to celom kampanii,
  • Typ urządzenia. Która grupa pozwala na uzyskanie lepszych wyników reklam: użytkownicy komputerów stacjonarnych czy urządzeń mobilnych.
Zobacz  10 skutecznych sposobów na obniżenie kosztów reklamy na Facebooku

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, algorytm ustala najkorzystniejszą stawkę dla danej kampanii. Dzięki takiej optymalizacji możliwe jest wykorzystanie budżetu w efektywny sposób.

Google Ads Smart bidding – dlaczego warto?

Smart bidding to narzędzie oferujące szereg korzyści. Dzięki jego użyciu można poprawić wskaźnik ROI (Return on Investment – zwrot z inwestycji), prowadzonych przez siebie kampanii online. Dlaczego warto postawić na inteligentne określanie stawek w Google Ads?

  • Optymalizacja stawek CPC w czasie rzeczywistym. Dzięki działaniom algorytmu możliwe jest bieżące optymalizowanie stawek kampanii, co pozwala dokonywać natychmiastowych korekt i przekłada się na zwiększenie konwersji.
  • Poprawa ROI. Smart bidding skupia się przede wszystkim na najbardziej obiecujących parametrach, powodując zwiększenie zwrotu z inwestycji.
  • Dostosowanie do celów. Dzięki możliwości dostosowania inteligentnego określenia stawek do konkretnych celów kampanii, z pomocą algorytmu można je osiągnąć.
  • Oszczędność czasu. Smart bidding daje możliwość zautomatyzowania procesu zarządzania stawkami kampanii reklamowej, co pozwala zaoszczędzić czas i skupić się na innych ważnych zadaniach.

Kiedy inteligentne określanie stawek w Google Ads będzie najbardziej przydatne?

Inteligentne określanie stawek w kampaniach Google Ads sprawdzi się przede wszystkim:

  •  W przypadku firm z pokaźnym budżetem,
  • W przypadku reklamodawców, którzy chcą testować różne rozwiązania i wprowadzać usprawnienia,
  • W przypadku reklamodawców dysponujących ugruntowaną historią konwersji,
  • W przypadku kampanii skoncentrowanych na precyzyjnie dopasowanych frazach kluczowych.

Inteligentne określanie stawek to potężne narzędzie, niezbędne do osiągnięcia lepszych wyników w Google Ads. Jeżeli zatem celem danej firmy jest poprawa wydajności reklamowej i oszczędność czasu, zdecydowanie warto wdrożyć smart bidding w swoich kampaniach. 

Zobacz  SEO i kampanie Google Ads. Czym się różnią i czy warto je łączyć?

Autor: Anna Brysz

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy