Jak otworzyć sklep na Facebooku?
3 min
3 min
Na skróty
Jako przedsiębiorca z pewnością chcesz sprzedawać jak najwięcej. Być może prowadzisz już własną działalność, bądź rozważasz jej założenie. W obu tych przypadkach musisz pamiętać, że sprzedaż wymaga cierpliwości i kompleksowego działania. Jeżeli chcesz jak najszybciej dotrzeć do potencjalnych klientów, warto postawić na komunikację wielokanałową. W tym przypadku genialnie sprawdzi się nie tylko Allegro, czy własny sklep, ale także Facebook, jako najpopularniejszy portal społecznościowy.
Zanim podpowiemy jak założyć sklep na Facebooku, warto dodać, czemu to rozwiązanie może być tak korzystne dla przedsiębiorcy. Przede wszystkim media społecznościowe są w stanie dotrzeć do innej grupy odbiorców. Z Facebooka, podobnie jak innych portali, korzysta masa osób w każdym wieku. Prawdopodobnie Ty również wykorzystujesz tego typu miejsca w sieci do komunikacji ze znajomymi lub rodziną. W ostatnich latach social media niezwykle się rozwinęły. Facebook oraz Instagram pozwalają sprzedawać online za pomocą specjalnych sklepów. Na dodatek zamieszczane posty na fanpage mogą posiadać oznaczenie produktów, aby odbiorca mógł je z łatwością znaleźć w internecie.
Idea sprzedaży poprzez media społecznościowe jest przede wszystkim wygodna dla klientów. Czasami internauta całkowicie przypadkiem wyświetli post, którym będzie zainteresowany, lub zobaczy ofertę sponsorowaną. Na dodatek to, w jaki sposób założyć sklep na Facebooku jest niezwykle proste i ogranicza się do kilku minut spędzonych przed ekranem monitora. Swoją nową platformę sprzedażową najlepiej zintegrować ze stroną internetową (na przykład zewnętrznym sklepem). Nie dość, że całość wówczas wygląda profesjonalnie, to możesz stosować skuteczny remarketing, w przypadku gdy użytkownik po przeglądaniu oferty nie dokona zakupu.
Facebook pozwala komunikować się ze społecznością w przystępny sposób za pomocą czatu. W przypadku jakichkolwiek pytań będziesz w stanie szybko odpowiedzieć. Sklep na Facebooku musi być połączony ze stroną fanpage, a ta jest świetnym miejscem do udostępniania wartościowych postów. Poza tym zadowoleni klienci z pewnością chętnie pozostawia komentarz, czy będą udostępniać Twoje materiały na swojej tablicy. Social media wspierają marketing wirusowy, który tworzony jest niezależnie od Ciebie, przez użytkowników internetu. Przy odpowiednim marketingu, w krótkim czasie Twój biznes rozkwitnie.
Sprzedaż nie wygeneruje się sama. Musisz docierać do potencjalnych klientów, między innymi poprzez wcześniej wspomniane media społecznościowe. Jak otworzyć sklep na Facebooku w sposób szybki i prosty? Przede wszystkim pamiętaj, że musisz posiadać własny fanpage. Jeżeli chcesz, aby Twój biznes prezentował się w pełni profesjonalnie, warto skorzystać z dedykowanych szablonów Facebooka, ustawiając model „Firma” lub „Zakupy”. To świetne rozwiązania do prowadzenia sprzedaży online. Następnie za pomocą komputera, zaloguj się na swoje konto i przejdź do zarządzania stroną w mediach społecznościowych. Wówczas wystarczy przejść do sekcji Sklep, w ten sposób:
Ustawienia ➙ Szablony i karty ➙ Sklep (przesuń suwak, aby aktywować tę funkcję)
Konieczne jest także skonfigurowanie konta z Menedżerze Sprzedaży Facebooka. Serwis ten dostępny jest pod adresem facebook.com/commerce_manager i stanowi centrum dowodzenia sklepem.
Jeszcze kilka lat temu osoby, które zastanawiały się, jak otworzyć sklep na Facebooku musiały posiadać dodatkową stroną internetową, gdzie klienci dokonywali transakcji. Od niedawna istnieje jednak możliwość finalizacji zakupu bezpośrednio na platformie Facebook lub Instagram, co pozytywnie wpływa na doświadczenie konsumenckie. Pełny poradnik na temat tego, jak przygotować sklep zintegrowany z płatnościami oraz wypłatami dostępny jest na oficjalnej stronie Facebooka pod tytułem „Konfigurowanie sklepów na Facebooku z funkcją przejścia do kasy w Menedżerze sprzedaży”.
Jak założyć sklep na Facebooku krok po kroku? Oto krótka instrukcja z poszczególnymi etapami. W ten sposób utworzysz dedykowaną sekcję handlową na swoim fanpage i będzie ona powiązana z zewnętrznym sklepem na Twojej domenie. Ustawienie to możesz zmienić w przyszłości, aby sprzedawać bezpośrednio w mediach społecznościowych, jeżeli tego chcesz.
Sklep w Menedżerze sprzedaży należy skonfigurować na komputerze.
Skoro wiesz już, jak otworzyć sklep na Facebooku, warto wspomnieć o sposobach promocji własnych ofert, aby generować jak najwyższą sprzedaż. Świetnie sprawdzają się materiały sponsorowane, szczególnie jeżeli nie masz jeszcze zbyt dużego grona odbiorców i dopiero budujesz społeczność. Skorzystaj z promowania poszczególnych postów, ewentualnie zainwestuj w kampanie reklamowe. Wystarczy otworzyć Menedżer reklam, aby w prosty sposób i przy optymalnych kosztach skutecznie rozwijać się w sieci. Możesz także realizować konkursy dla użytkowników, czy strategię content marketingową.