Na skróty
Narzędzia analityczne Google w znaczny sposób wspomagają prowadzenie kampanii marketingowej na różnych płaszczyznach. Umożliwiają analizowanie wyników związanych z pozycjonowaniem, kampanią remarketingową, działaniem link-buildingowym czy Google Ads. Jednym z bardziej istotnych systemów do analizy różnych danych marketingowych jest Looker Studio. W jaki sposób użyć go do generowania raportów z Google Ads? Dlaczego to dobre rozwiązanie?
Zdj 1. Looker Studio to świetny sposób na zobrazowanie rezultatów kampanii Google Ads
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/oko-google-szczeg%C3%B3%C5%82-makro-twarz-1686932/
Looker Studio to oprogramowanie niezwykle istotne w prowadzeniu zaawansowanych działań digital marketingowych. Umożliwia generowanie szerokiego zakresu danych, które pomagają m.in. w ukierunkowaniu dalszych działań czy sprawdzeniu wyników dotychczasowej pracy.
Warto nadmienić, że Google Looker Studio to nowa odsłona Google Data Studio. Jest to intuicyjne narzędzie do podsumowania danych z Google Ads, Google Analytics czy np. Google Search Console. Co istotne, Looker Studio umożliwia wygenerowanie kompletnych raportów w czytelnej formie z wymienionych systemów.
Do zalet Looker Studio zaliczymy również jego szerokie możliwości łączenia raportów. Sprzęt może wygenerować raport wspólny dla kilku systemów np. połączy dane z Google Ads i Google Analytics. Jakie są jeszcze zalety tego oprogramowania?
Jednym z elementów Looker Studio jest możliwość generowania raportów dla Google Ads. Przygotowanie tego typu podsumowania nie jest skomplikowane i wymaga podjęcia kilku kroków. Jak przygotować kompletny raport dla Google Ads za pomocą Looker Studio?
Pierwszy krok to połączenie Google Ads Managera z Looker Studio. W tym celu wejdź do panelu administracyjnego narzędzia, wybierz „Ustawienia globalne” i w sekcji „Ustawienia raportów” włącz opcję „Raporty w Studio danych”. Zdefiniuj też uprawnienia generowania raportów, dla konkretnych użytkowników.
Kolejne kroki to już generowanie właściwego raportu:
Raport możesz wygenerować w wersji liczbowej lub graficznej. Preferencje zmienisz we wspomnianym wcześniej panelu administracyjnym.
Raportowanie za pomocą Looker Studio przynosi wiele wymiernych korzyści. Przede wszystkim oprogramowanie stworzy czytelne raporty, które pozwolą zrozumieć kwestię funkcjonowania kampanii Google Ads. W szybki sposób dostaniemy dostęp do wykresów i danych liczbowych, które będą poukładane zgodnie z naszymi preferencjami.
Zdj 2. Raport z Looker Studio jest czytelny i pokazuje wiele istotnych danych
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketingu-cyfrowego-seo-google-1725340/
Poza tym połączenie Looker Studio i wyników kampanii Google Ads umożliwia otrzymanie wymiernych, realnych i godnych zaufania wyników, które można przedstawić np. zewnętrznym odbiorcom kampanii. Te są zrozumiałe i proste w odbiorze. Zakres danych można w każdej chwili modyfikować (np. generując kompletny raport albo wskazujący tylko konkretne elementy takie jak wyniki kampanii, środki przeznaczone na kampanię itd.).
Dlaczego warto generować tego typu raporty? Dzięki nim sprawdzimy, jak przyjęła się kampania, jakie efekty przynosi (w formie pozyskiwania nowych klientów i zwiększania współczynnika konwersji), w jakim kierunku ją ewentualnie zmodyfikować i kiedy jest najlepszy moment na uruchomienie nowej kampanii. Co więcej, podkreślmy, że Google Looker Studio jest prosty w obsłudze i jego możliwości mogą sprawdzić także laicy, którzy nie do końca potrafią obsługiwać skomplikowane narzędzia analityczne.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.