Na skróty
Media społecznościowe od dawna są już nie tylko formą kontaktu z przyjaciółmi i możliwością udostępniania wspomnień czy myśli. To zaawansowane narzędzie reklamowe, ułatwiające promocję różnego rodzaju biznesu. Dowodem jest np. reklama sklepu internetowego na Facebooku. W jaki sposób reklamować biznes online na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata?
Zdj 1. Facebook daje szeroką możliwość reklamowania różnych biznesów. Także sklepów internetowych
Źródło: https://cdn.defence24.pl/2019/08/12/800x450px/b7AVPbybHSmgkbGIhPYpY6xatC2cRkLpExmOfTGX.ojua.webp
Z Facebooka nadal korzystają miliardy ludzi na całym świecie. W Polsce to aktualnie to 26 milionów osób. Wynika z tego, że możliwości reklamowe tego portalu są nieograniczone. Dlaczego warto zareklamować sklep na Facebooku?
Dzięki mediom społecznościowym, możesz dotrzeć do kolejnej rzeszy klientów, z różnych grup społecznych i ze zróżnicowanymi zainteresowaniami. Możliwości Facebooka są tak bardzo rozbudowane, że pozwalają na pozyskanie odbiorców starszych, młodszych, nastawionych na treści specjalistyczne i ogólne. Reklama sklepy na Facebooku może więc dotyczyć każdej branży.
Poza tym marketing na Facebooku daje szerokie możliwości pod kątem promocji produktów. Może to być własny fanpage, grupa, wpisy sponsorowane, a także promocja przez pośrednika.
Co istotne, odpowiednio dobrane narzędzia na Facebooku znacznie zwiększają szansę na poprawę współczynnika konwersji. Dlaczego? Użytkownicy w wielu przypadkach są po prostu zainteresowani użytkowaniem reklamowanych produktów. To różni je np. od produktów reklamowych w radio czy TV.
Na początku określ budżet kampanii. To istotne, bo dzięki temu dobierzesz metodę reklamy na Facebooku. Sklep możesz zareklamować na kilka sposób. Jakie metody są najczęściej wykorzystywane?
Niezależnie od wybranego rodzaju promocji, skonfiguruj swoje konto Meta Business Suite, aby mieć pełną kontrolę nad statystykami dotyczącymi publikowanych wpisów. Utwórz też konto reklamowe Facebook Ads. Jeżeli zaczynasz płatną promocję, skonfiguruj kampanię, wybierając grupę docelową, budżet, termin i wpis, który chcesz promować.
Warto też skorzystać z takich narzędzi jak Piksel (łączenie reklam na Facebooku z asortymentem sklepu internetowego). Dzięki narzędziu Meta Piksel możesz stworzyć katalogi produktów, które będziesz promować.
Pamiętaj, że musisz przygotować czytelne i wyraźne grafiki, które będą na tyle atrakcyjne, że zachęcą użytkownika do zakupu. Opracuj też zgodne z wytycznymi Facebooka opisy, bazujące na prosprzedażowej, ale merytorycznej treści. Do reklamowania produktów możesz użyć różnych formatów reklamy, a nawet wideo reklamowego. Inwencja zależy od Ciebie, spektrum działania jest niezwykle szerokie.
Zdj 2. Facebook umożliwia promowanie sprzedaży różnych produktów na platformach e-commerce
Źródło: https://www.flickr.com/photos/brentdpayne/29570097032
Czas teraz na budżet. W przypadku reklam na Facebooku zasada jest podobna do tej, która obowiązuje w przypadku SEO – ile zapłacisz, tyle reklam wygeneruje algorytm social media. Praktycznie koszt reklamy na Facebooku dla sklepu internetowego może zaczynać się od kilkuset złotych miesięcznie (lub określonych wydatków na konkretne kampanie). Taki budżet przyniesie Ci już wymierne korzyści w postaci wielu nowych klientów.
Pamiętaj, że warto o pomoc w prowadzeniu kampanii poprosić specjalistów od mediów społecznościowych. Dzięki ich działaniu możesz skorzystać z różnych technik promowania konkretnych produktów sklepu internetowego lub całej marki. To sposób na zaoszczędzenie sporych kwot. Przepalone środki, które będą zainwestowane w nieprawidłowo zdefiniowaną kampanię nie przyniosą żadnych korzyści. Warto jest niekiedy wydać więcej, aby specjalista prawidłowo określił grupę docelową i przygotował treści reklamowe, które pomogą w skutecznym ściąganiu środków z rynku.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.