Jak stworzyć prostą grafikę, którą posłużysz się w mediach społecznościowych?
2 min
2 min
Na skróty
Prowadzisz firmowe social media? Jeśli tak, to na pewno wiesz, jak często potrzebne są info grafiki, które będziesz mógł wykorzystać pisząc o ważnych firmowych wydarzeniach. Pozwalają urozmaicić profil poprzez dodawanie zamiennie: zdjęcia, filmy i grafiki. Poniżej opisujemy jak stworzyć prostą grafikę, która przyda się w Twoich publikacjach.
Dzięki prostemu przedstawieniu informacji w postaci grafiki, będziesz mógł napisać właściwie o każdej rzeczy, która dzieje się w Twojej firmie. Możesz wykorzystać gotowe elementy np. piktogramy lub darmowe zdjęcia i tworzyć treści, które będziesz mógł wykorzystać zarówno wewnętrznie (np. informacje o zbiórce pieniędzy albo firmowym przyjęciu), jak i zewnętrznie – dopasowując je kolorystycznie do innych postów w Twoich mediach społecznościowych. Dzięki grafice możesz poinformować o nowej współpracy, wsparciu inicjatywy z zakresu CSR czy wynikach, jakie Twoja firma osiągnęła w ostatnim miesiącu.
Aplikacji do tworzenia jest wiele – możemy pracować w programach takich, jak InDesign czy Photoshop lub prostszych, np. Canva. W internetowych programach można korzystać z gotowych elementów np. tła, licznej liczby czcionek, grafik, darmowych zdjęć lub gradientów. Istnieją także gotowe wzory, które na początek mogą okazać się przydatne do pozyskiwania inspiracji na nowe kreacje. Nie bój się próbować i ryzykować. Twórz kilka opcji jednej grafiki i wybierz tą, która wyda Ci się najatrakcyjniejsza i najbardziej pasująca do Twojego profilu i informacji, którą chcesz właśnie przekazać. Wypracuj sobie szablony, na których w przyszłości będziesz mógł szybko pracować i zaledwie zmieniać treści i grafiki.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.