Jakie moduły PrestaShop pod SEO i nie tylko warto sprawdzić?
4 min
4 min
Na skróty
Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego, Twoją główną decyzją będzie wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Jedną z najpopularniejszych w branży jest PrestaShop – według aktualnych danych korzysta z niej ponad 3000 000 e-sklepów. Oprogramowania zdobywa wierne grono fanów, m.in. dzięki pełnemu, otwartemu dostępowi do kodu sklepu, co pozwala na dowolne modyfikacje w wyglądzie i funkcjonalności serwisu, a także integracje z wybranymi systemami zewnętrznymi. Dzięki temu zyskuje się możliwość szerokiego dostosowania platformy do indywidualnych potrzeb, także pod pozycjonowanie. Czy warto skorzystać z tej technologii? Jakie moduły PrestaShop dobrze wziąć pod uwagę?
PrestaShop nie bez powodu wyróżnia się wśród dostępnych na rynku oprogramowań dla sklepów online, 15 lat doświadczenia ma swoje znaczenie – każde kolejne udoskonalenia zwiększają w tym przypadku konkurencyjność w branży. Jest to rozwiązanie łatwe w obsłudze, przyjazne dla SEO, zapewniające odpowiednie bezpieczeństwo i oferujące rozbudowany system raportowania. Platforma jest wysoce przyjazna dla urządzeń mobilnych, co w obecnie dobie użytkowania smartfonów ma duże znaczenie. Właściciele e-sklepów mogą korzystać z niezliczonych szablonów i motywów oraz zaawansowanych funkcji administracyjnych. Co ważne, pobranie platformy oraz zainstalowanie jej na serwerze jest bezpłatne – wydatki czekają dopiero na etapie skorzystania z płatnych motywów lub modułów PrestaShop czy ewentualnych szkoleń, z których należy skorzystać, jeśli zależy nam na stworzeniu profesjonalnego serwisu sprzedażowego. Wielu użytkowników zwraca uwagę na wygodną personalizację oraz intuicyjne i efektywne zarządzenie e-sklepem. Co jeszcze może skusić? Choćby duża społeczność skupiona wokół PrestaShop – jej wsparcie oraz wskazówki są w stanie pomóc w rozwiązaniu niejednego problemu. O wadach platformy nie słyszy się wiele – niektórzy zwracają uwagę na konieczność usprawnienia szybkości działania e-sklepów, pojawiające się błędy, gdy po instalacji pewne dodatki kolidują z innymi, ceny modułów PrestaShop czy brak oficjalnego wsparcia technicznego (co w tym przypadku jednak można rozwiązać poprzez kontakt ze społecznością platformy), niemniej nie są to kluczowe minusy, które znacząco obniżałyby jakość użytkowania.
Czy przygotowanie sklepu internetowego przy wykorzystaniu PrestaShop jest bardzo skomplikowane? Nie, w zasadzie wystarczy kilka prostych kroków, które pozwolą rozpocząć przygodę z branżą e-commerce. Na stronie platformy znajdziemy samouczek video oraz opis czterech głównych etapów działań. Warto pamiętać, aby przed rozpoczęciem całego procesu upewnić się, że przygotowaliśmy: odpowiedni hosting oraz nazwę domeny, edytor tekstu, klienta FTP (protokół przesyłania plików). Następnie należy:
W ten sposób instalacja zostaje zakończona i można przejść do obszaru administracyjnego, klikając w pole „Zarządzaj sklepem”, w którym czekają m.in. ustawienia katalogów produktów, dostawców, kosztów wysyłki etc.
Po pierwszych instalacjach i konfiguracjach, czas na ważną decyzję, czyli to, jakie moduły PrestaShop wybrać dla swojego sklepu. Wybór jest bardzo szeroki, stąd niemały dylemat. Dzięki nim możemy usprawniać działania administracyjne, marketingowe, te związane z pozycjonowaniem czy analityką. Na, które z modułów warto zwrócić uwagę? Na przykład na:
Moduł Premium Google Analytics Enhanced Ecommerce
W cenie 69,99 €. Pozwala na szczegółową analizę ruchu w obrębie witryny, ulepszenia w zakresie remarketingu czy kampanii Google Ads. Dzięki modułowi można optymalizować wskaźnik konwersji poprzez precyzyjne śledzenie zachowań klientów w procesie realizacji transakcji – informacje na temat tego, które produkty cieszą się największą popularnością, czy to, skąd docierają klienci na Twoją stronę.
Moduł Promocje i zniżki
W cenie 129,99 €. Rozwiązanie idealne dla tych, którzy chcą zwiększać sprzedaż poprzez sprawny system zarządzania różnorodnymi kampaniami promocyjnymi, nagradzania klientów zniżkami czy darmową dostawą. Dostępne są liczne opcje – zniżki procentowe, gratisy, na produkty z wybranych kategorii, dla subskrybentów itp.
Moduł CAPTCHA – reCPATCHA
W cenie 49,99 €. Moduł must have dla tych, którzy chcą zapewnić bezpieczeństwo swojego sklepu internetowego. Daje możliwość skutecznego zwalczania SPAMu, chroniąc formularze kontaktowe, logowanie i rejestrację czy subskrypcję do newslettera.
Moduł SEO Audit
W cenie 149,99 €. Moduł all-in-one dla tych, którzy chcą odpowiednio zadbać o pozycjonowanie swojego e-sklepu. Pomaga m.in. optymalizować adres URL, tworzyć content dostosowany do strategii SEO, sprawdzać jego jakość i przystępność, informować o mocnych i słabych stronach witryny czy badań jej responsywność.
Moduł Smarstsupp free live chat
Uwaga – dodatek darmowy, niemniej wysoko oceniany przez użytkowników. Pozwala na wygodne rozmowy z odwiedzającymi sklep internetowych, jak również wysyłanie automatycznych wiadomości, dostęp do szczegółowych statystyk – budowanie komunikacji z klientem, dbanie o odpowiednią jakość obsługi.
To zaledwie kilka rozwiązań, które można odkryć wśród tych, które udostępnia PrestaShop. Warto dokładnie określić swoje potrzeby, opracować budżet i sprawdzić funkcjonalność poszczególnych modułów i w ten sposób wybrać najlepsze opcje.