Jakie są rodzaje reklam w Google Ads?
3 min
3 min
Na skróty
Google Ads to jeden z najskuteczniejszych programów umożliwiających reklamowanie się w sieci. Kampanie oparte na wynikach wyszukiwania mają bardzo wysoki współczynnik konwersji i trafiają do ściśle określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Czy wiesz, że reklamy w Google Ads mają różne formaty i wiele form kampanii? Jakie rodzaje kampanii Google Ads możesz włączyć w sieci i w jaki sposób je wykorzystać?
Zdj 1. Google daje bardzo szerokie możliwości reklamy, w tym promocję produktów w wyszukiwarce firmy
Źródło: https://pixabay.com/photos/keyboard-coffee-laptop-desk-office-6051353/
Różne rodzaje kampanii Google Ads umożliwiają dopasowanie systemu reklamowego do wielu potrzeb i możliwości. Dzięki nim możesz określić charakter kampanii pod wiek czy upodobania odbiorców, posiadany budżet, cechy produktu czy cel prowadzenia działań reklamowych. Formaty reklamowe, które udostępnia Google są na tyle uniwersalne, że na pewno znajdziesz coś dopasowanego do swojej firmy.
Jakie są najpopularniejsze formaty reklam Google Ads? Każdy użytkownik ma do wyboru kilkanaście różnych rodzajów, które może skonfigurować i włączyć. Poznaj możliwości, które daje reklamowy program od Google.
Niektóre rodzaje reklamy w Google Ads można ze sobą łączyć, wykorzystując ich charakter do dotarcia do odbiorcy. Warto uwzględnić przy tym także rodzaje kampanii Google Ads. Tych do wyboru jest także wiele.
Zdj 2. Reklamy Google Ads mają wiele różnych rodzajów. Wszystkie łączy format oparty na rozliczeniu za wyświetlenia i kliknięcia
Źródło: https://pixabay.com/photos/people-google-pinterest-polaroid-3175023/
Kolejne typy reklam Google Ads można zaimplementować w rodzajach poszczególnych kampanii reklamowych w sieci Google. Do wyboru jest kilka różnych typów takich kampanii marketingowych, różniących się np. zasięgiem czy miejscem wyświetlania treści.
Jeżeli chcesz wykorzystać powyższe formaty, pamiętaj, aby dobrze zaplanować kampanię reklamową i dobrać jej treść. Koniecznie postaw na estetyczne, zwracające uwagę i profesjonalne grafiki lub teksty oparte na prosprzedażowych treściach z elementami SEO.
Dobierz też rodzaj kampanii i charakter reklamy do upodobań Twoich odbiorców, a także uwzględnij budżet, który posiadasz. Ten związany jest nie tylko z samą emisją treści reklamowych (np. w wyszukiwarce), ale też z przygotowaniem treści (dużo droższa jest profesjonalna reklama wideo niż content tekstowy).
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.