Google Ads to jeden z najskuteczniejszych programów umożliwiających reklamowanie się w sieci. Kampanie oparte na wynikach wyszukiwania mają bardzo wysoki współczynnik konwersji i trafiają do ściśle określonej przez Ciebie grupy odbiorców. Czy wiesz, że reklamy w Google Ads mają różne formaty i wiele form kampanii? Jakie rodzaje kampanii Google Ads możesz włączyć w sieci i w jaki sposób je wykorzystać?
Zdj 1. Google daje bardzo szerokie możliwości reklamy, w tym promocję produktów w wyszukiwarce firmy
Źródło: https://pixabay.com/photos/keyboard-coffee-laptop-desk-office-6051353/
Różne rodzaje kampanii Google Ads umożliwiają dopasowanie systemu reklamowego do wielu potrzeb i możliwości. Dzięki nim możesz określić charakter kampanii pod wiek czy upodobania odbiorców, posiadany budżet, cechy produktu czy cel prowadzenia działań reklamowych. Formaty reklamowe, które udostępnia Google są na tyle uniwersalne, że na pewno znajdziesz coś dopasowanego do swojej firmy.
Formaty reklam Google Ads – poznaj najważniejsze
Jakie są najpopularniejsze formaty reklam Google Ads? Każdy użytkownik ma do wyboru kilkanaście różnych rodzajów, które może skonfigurować i włączyć. Poznaj możliwości, które daje reklamowy program od Google.
- Standardowe reklamy tekstowe – rodzaje reklam Google Ads, które polegają na reklamowaniu produktów za pomocą krótkich haseł tekstowych.
- Reklamy elastyczne – reklamy, które dostosowują rozmiar wygląd i format do miejsca wyświetlania materiału reklamowego (np. dopasowują się pod dany serwis).
- Reklamy displayowe – format, który wykorzystuje tekst i ilustracje, a także komunikat do działania z linkiem przenoszącym na stronę produktu.
- Reklamy w formacie wideo – krótka forma filmu reklamowego, wyświetlająca się w miejscach reklam Google.
- Reklamy aplikacji – typ wykorzystywany głównie w Google Play, zachęcający do pobrania aplikacji dostępnej w sklepie Google.
- Reklamy produktowe – rodzaj reklam prezentujących konkretny produkt (za pomocą ilustracji lub tekstu), na podstawie konkretnych danych. Dostępne są też reklamy produktowe z dodatkową funkcją prezentacji.
- Reklamy „tylko połączenia” – typ reklamy Google, który ma zachęcić wyłącznie do kontaktu telefonicznego z firmą. Wykorzystywany w usługach.
- Reklamy dynamiczne – reklamy wyświetlające się użytkownikom na bazie wybranych przez nich słów kluczowych.
Niektóre rodzaje reklamy w Google Ads można ze sobą łączyć, wykorzystując ich charakter do dotarcia do odbiorcy. Warto uwzględnić przy tym także rodzaje kampanii Google Ads. Tych do wyboru jest także wiele.
Zdj 2. Reklamy Google Ads mają wiele różnych rodzajów. Wszystkie łączy format oparty na rozliczeniu za wyświetlenia i kliknięcia
Źródło: https://pixabay.com/photos/people-google-pinterest-polaroid-3175023/
Rodzaje kampanii Google Ads – charakterystyka
Kolejne typy reklam Google Ads można zaimplementować w rodzajach poszczególnych kampanii reklamowych w sieci Google. Do wyboru jest kilka różnych typów takich kampanii marketingowych, różniących się np. zasięgiem czy miejscem wyświetlania treści.
- Reklamy w sieci wyszukiwania – rodzaj reklam wyświetlanych w wyszukiwarce Google, po wpisaniu odpowiedniego hasła przez użytkownika (warto skorelować kampanię z SEO).
- Reklamy w sieci reklamowej Google – reklamy, które mogą pojawić się nie tylko w samej wyszukiwarce, ale też w YouTube, serwisach partnerskich Google itd.
- Kampanie inteligentne – forma reklam, które dopasowują się do potrzeb użytkowników bez udziału reklamodawców. Kampania inteligenta definiuje m.in. stawki reklam, kierowanie ich do konkretnych osób i wpływa na treść, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
- Remarketing – kampania reklamowa Google Ads skierowana do odbiorców, którzy już skorzystali z Twoich usług lub zakupili Twoje produkty.
- Kampanie lokalne – kampania ukierunkowana na odbiorców z określonego obszaru geograficznego, kraju lub miasta. Może przynieść duże efekty w biznesie lokalnym lub przy budowaniu marki mniejszej firmy.
Jak wykorzystywać formaty reklam Google Ads i typy kampanii Google Ads?
Jeżeli chcesz wykorzystać powyższe formaty, pamiętaj, aby dobrze zaplanować kampanię reklamową i dobrać jej treść. Koniecznie postaw na estetyczne, zwracające uwagę i profesjonalne grafiki lub teksty oparte na prosprzedażowych treściach z elementami SEO.
Dobierz też rodzaj kampanii i charakter reklamy do upodobań Twoich odbiorców, a także uwzględnij budżet, który posiadasz. Ten związany jest nie tylko z samą emisją treści reklamowych (np. w wyszukiwarce), ale też z przygotowaniem treści (dużo droższa jest profesjonalna reklama wideo niż content tekstowy).