Lokalna promocja stron internetowych — poradnik
2 min
2 min
Na skróty
Jeżeli prowadzisz firmę i zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ją wypromować na lokalnym rynku, sprawdź koniecznie ten artykuł. Lokalna promocja stron związana jest bowiem z technologią geolokalizacji, która jest wykorzystywana przez wyszukiwarki. Przekonaj się, w jaki sposób możesz dotrzeć w Google do użytkowników realnie zainteresowanych skorzystaniem z Twojej oferty.
Lokalna promocja stron w wyszukiwarce oparta jest na tak zwanym pozycjonowaniu lokalnym, czyli local SEO (ang. Search Engine Optimization). To nic innego jak pozycjonowanie na określonym terenie z wykorzystaniem słów kluczowych, które zawierają zazwyczaj nazwę miasta.
Dobrze wiedzieć, że użytkownicy, którzy znajdują się w pobliżu stacjonarnej siedziby Twojej firmy, niekoniecznie będą wpisywać w oknie wyszukiwania miejscowość, w której się znajdują. Dzięki technologii geolokalizacji wyszukiwarka sama potrafi bowiem określić ich położenie geograficzne. W związku z tym wystarczy, że ktoś wpisze w oknie wyszukiwania ”okna drewniane”. Jeżeli znajduje się on na przykład w okolicach Katowic, wyszukiwarka sama zasugeruje mu strony internetowe, które należą do stolarni z tego miasta w województwie śląskim.
Lokalna promocja stron to doskonałe rozwiązanie dla firm, które muszą konkurować z gigantami. To właśnie w wynikach wyszukiwania dostępnych dla użytkowników, którzy znajdują się w najbliższym położeniu geograficznym, małe firmy mają szanse na pojawienie się na topowych pozycjach.
Na lokalną promocję stron, czyli local SEO wpływ mają aspekty, takie jak:
Opinie o firmie mogą być nie tylko dźwignią handlu, ale również decydować o pozycji firmowej strony internetowej w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Z tego też powodu warto zachęcać klientów do pozostawienia recenzji na przykład pod profilem firmowym w Mapach Google. Drugim elementem, który ma wpływ na lokalną promocję stron, jest zbieżność informacji pod firmową wizytówką z tymi, które są dostępne na witrynie.
Liczy się także optymalizacja SEO On Site, a więc wszystko, co związane z dostosowaniem witryny do algorytmów wyszukiwarki oraz obecność wysokiej jakości linków regionalnych. W tym przypadku warto wejść we współpracę między innymi z regionalnymi serwisami informacyjnymi, wizytówkami NAP lub forami lokalnymi. We wszystkich tych aspektach sporo może Ci pomóc sprawdzona agencja marketingowa.
Przeczytaj także: Google Ads oraz Audyt SEO
Wspomnieliśmy wcześniej, że lokalna promocja stron pozwala na dotarcie do realnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty użytkowników wyszukiwarki. Drugą zaletą korzystania z lokalnej promocji stron są relatywnie niskie koszty takiego przedsięwzięcia. Decydując się na usługi sprawdzonej agencji marketingowej, możesz również liczyć na efekty po dość krótkim czasie oczekiwania. Konkurencyjność w lokalnych wynikach wyszukiwania jest bowiem mniejsza niż w przypadku starania się o topowe pozycje w rezultatach wyszukiwania globalnych lub krajowych.
Lokalna promocja stron, czyli pozycjonowanie lokalne to tak zwane local SEO. Jest to proces, który pozwala na osiągnięcie wysokiej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania u użytkowników z określonego rejonu geograficznego. Lokalną promocją stron możesz zająć się w przypadku, gdy Twoja firma działa stacjonarnie i chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy znajdują się w pobliżu. Wyszukiwarka Google wykorzystuje technologię geolokalizacji, dzięki której potrafi określić położenie swoich użytkowników. Tym bardziej warto zatem korzystać z lokalnej promocji stron. W tym przypadku świetnie sprawdzi się sprawdzona agencja marketingu internetowego. Eksperci z takiej firmy bardzo często świadczą dla swoich klientów usługi pozycjonowania lokalnego.