Semcore > Materialy branżowe > Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)
Krystian Fijał
23.03.2023 8 min czytania

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)

spacejoy-RqO6kwm4tZY-unsplash

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) może mieć różne oblicza, zależnie od charakterystyki biznesu. Na rynku o uwagę klientów rywalizują sklepy internetowe, producenci, dystrybutorzy, hurtownicy, a także firmy stolarskie zajmujące się produkcją mebli na wymiar. Jeżeli prowadzisz firmę w branży meblowej i chcesz pozyskiwać klientów, indywidualna strategia SEO dla Twojej strony internetowej będzie skuteczną strategią marketingową.

Pozycjonowanie w branży meblowej – charakterystyka rynku

Branża meblowa jest ogromna. To rynek konkurencyjny, co jednak nie oznacza, że nie ma w nim miejsca dla mniejszych podmiotów. Kluczem do sukcesu będzie zaprojektowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii marketingowej, aby podejmowane działania były maksymalnie skuteczne, przynosząc satysfakcjonujące efekty – głównie w postaci ruchu oraz konwersji.

Jeżeli prowadzisz biznes w branży meblowej, rozważ pozycjonowanie strony lub sklepu. Strategia SEO pozwala docierać do odbiorców potencjalnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty. Całość opiera się na optymalizacji serwisu w taki sposób, aby witryna była dostosowana do wytycznych wyszukiwarki Google. Wówczas algorytm „lepiej” oceni stronę, umieszczając ją na wyższej pozycji.

Masz sklep w branży meblowej? Chcesz zwiększyć sprzedaż?

Umów się na bezpłatną konsultację

Pozycjonowanie firmy meblowej może być realizowane na całą Polskę, lokalnie, a także zagranicę.

W branży meblowej występuje sezonowość dla niektórych fraz kluczowych:

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)

Pozycjonowanie firmy meblowej a frazy kluczowe

Pozycjonowanie firmy meblowej jest gwarancją ruchu organicznego z Google. Wystarczy poddać analizie różne frazy kluczowe z tej branży, które są regularnie wyszukiwane przez użytkowników. To ogromna baza odbiorców potencjalnie zainteresowana złożeniem zamówienia na wymarzone meble.

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)

Pozycjonowanie sklepu meblowego lub strony firmowej nie musi być realizowane na najpopularniejsze frazy kluczowe, gdzie konkurencyjność jest bardzo wysoka. W początkowej fazie często SEO skupia się na wyrażeniach mniej powszechnych, gdzie serwis może szybko zdobyć bardzo wysoką pozycję. Wówczas wzrośnie ruch organiczny oraz konwersja, a następnie strategia będzie modyfikowana, aby z czasem osiągać wysoką pozycję dla fraz kluczowych o bardzo wysokim popycie.

Przykładowe frazy kluczowe dla branży meblowej:

  • fraza sprzedażowa o wysokim popycie: meble do kuchni (8100 / msc)
  • fraza sprzedażowa long-tail: meble kuchenne do wąskiej kuchni (40 / msc)
  • fraza informacyjna: jaki kolor mebli do kuchni? ( 110 / msc)
  • fraza nawigacyjna: sklep meblowy Warszawa (1900 / msc)

Pozycjonowanie na frazy o mniejszym zainteresowaniu przynosi szybsze efekty ze względu na niższy poziom konkurencyjności. Pamiętaj, że osiągnięcie wysokiej pozycji dla wielu fraz long-tail jednocześnie może dać sumarycznie lepszy efekt, niż skupienie się tylko na jednym najpopularniejszym wyrażeniu.

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO) Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)

Zaprojektujemy indywidualną strategię SEO dla Twojego biznesu!

Umów się na bezpłatną konsultację

Audyt SEO dla branży meblowej

Zanim rozpocznie się pozycjonowanie firmy meblowej, konieczne jest przeprowadzenie audytu SEO. To proces analizy witryny oraz porównanie serwisu na tle konkurencji. W ten sposób możliwe jest znalezienie błędów utrudniających budowanie widoczności w Google. Strategię SEO projektuje się na bazie wcześniej przeprowadzonego audytu.

Audyt SEO dla sklepu meblowego lub strony firmowej z tej branży zawiera:

  • Adresy URL
  • Wzorce generowania Nagłówków H1
  • Grafika
  • Format i waga plików
  • Nazwy plików
  • Atrybuty “alt”
  • Wydajność
  • Wersja mobilna
  • Bezpieczeństwo
  • Protokół HTTPS
  • Zabezpieczenie panelu admina
  • Aktualność systemu CMS
  • Wersje językowe
  • Dane strukturalne
  • Indeksacja
  • Meta tag “robots”
  • Adresy kanoniczne
  • Plik robots.txt
  • Problemy z indeksacją (JS i podobne)
  • Zasoby do zablokowania
  • Zasoby do odblokowania
  • Kody odpowiedzi podstron
  • Mapy serwisu
  • Mapa XML
  • Mapa HTML
  • Przekierowania
  • Wersje adresów URL
  • Historyczne przekierowania 301
  • Błędy 404
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Widoczność dla botów
  • Powiązania podstron
  • Bredcrumbs
  • Znaczniki <title>
  • Wzorce generowania tytułów
  • Nagłówki Hx

Kompleksowy audyt SEO dla firmy meblowej pozwala dokładnie zbadać witrynę, jej stan, potencjał oraz błędy. Następnie projektuje się indywidualną strategię pozycjonowania, której wdrożenie pozwoli budować widoczność na frazy kluczowe istotne z punktu widzenia prowadzonego biznesu.

SEO dla firmy meblowej – na co zwrócić uwagę?

Na SEO branży meblowej składa się wiele elementów. Wszystkie mają wpływ na powodzenie strategii, jednakże niektóre z nich powinny mieć większy priorytet. Poniżej znajdziesz podstawowe działania, które koniecznie musisz podjąć podczas przygotowywania i wdrażania strategii pozycjonowania dla swojej strony z branży meblowej.

Używanie fraz z długim ogonem

Z uwagi na dużą konkurencyjność, pozycjonowanie w branży meblowej powinno opierać się na słowach kluczowych z długim ogonem. Bazując na frazach ogólnych, takich jak „sklep meblowy” czy „tanie meble” SEO może być szczególnie wymagające pod kątem budżetowym i czasowym. Dlatego na początku warto postawić na frazy z długim ogonem, a gdy domena zacznie generować coraz większy ruch, rekomenduje się płynne przechodzenie do pozycjonowania coraz popularniejszych fraz. Należy budować bardziej szczegółowe opisy produktów oraz treści eksperckie, które pozwolą na znalezienie klientów szukających konkretnych przedmiotów. SEO dla sklepu meblowego lub strony firmowej wymaga więc dogłębnej analizy fraz kluczowych.

Budowanie sieci linków wewnętrznych

Strona oferująca meble i wyposażenie ma zazwyczaj hierarchiczną strukturę. Wynika to z faktu, że musi zaprezentować wiele produktów z różnych, mniej lub bardziej ogólnych kategorii. Przejrzysty układ witryny jest bardzo istotny zarówno dla potencjalnych klientów, jak i dla botów wyszukiwarek. Linkowanie wewnętrzne do odpowiednich podstron i kategorii pomaga zbudować silną sieć, która pomoże w manewrowaniu po sklepie oraz uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwań.

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych

Strona internetowa firmy meblowej musi być responsywna i zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. To bardzo ważny aspekt SEO, ponieważ Google krytycznie ocenia witryny nieprzystosowane do smartfonów i tabletów.

Potrzebujesz SEO dla sklepu lub strony firmowej?

Umów się na bezpłatną konsultację

Błędy w pozycjonowaniu mebli – wskazówki SEO

Jakich błędów unikać podczas pozycjonowania mebli? Przedstawiamy częste praktyki, które są nieprzyjazne z punktu widzenia SEO.

Duplikowanie lub ignorowanie opisów

Zaniedbywanie treści opisujących produkty i kategorie to coś, czego należy unikać za wszelką cenę. Jednocześnie kopiowanie gotowych tekstów z innych witryn absolutnie nie wchodzi w grę! Brak treści bądź ich duplikacja to dosłownie strzał w kolano, który niemal uniemożliwia pozycjonowanie sklepu meblowego lub firmową stronę. Brak opisów poszczególnych produktów czy kategorii oznacza marnowanie potencjału na budowanie widoczności w Google. Jednocześnie content może mieć charakter sprzedażowy, zachęcający do zakupu. Koniecznie wykorzystaj potencjał treści w swoim serwisie!

Zaniedbanie linkowania zewnętrznego

Sklepom trudno jest zbudować solidną sieć linków, które prowadziłyby do nich z wartościowych stron. Można to zmienić poprzez prowadzenie branżowego bloga w ramach witryny. Sprzedaż i publicystyka napędzają siebie wzajemnie. Wykreowanie eksperckiego wizerunku poprzez publikowanie fachowych poradników, recenzji czy informacji znacząco zwiększa szanse na naturalne linkowanie Twojej strony. To napędza ruch, buduje renomę marki i w rezultacie wpływa również na konwersję.

Brak nazw produktów

Częsty problem w branży meblowej. Stół to przecież stół, a krzesło to krzesło, co więcej dodać? Niestety wychodzenie z takiego założenia to marnowanie potencjału SEO w branży meblowej. Nazwa produktu często jest linkiem wewnętrznym, nagłówkiem H1, a także atrybutem <title>. Wszystkie te elementy mają ogromny wpływ na pozycjonowanie serwisu, dlatego warto umieszczać w nich frazy kluczowe. Jeżeli produkty nie mają nazw lub te są źle zbudowane, trudno o skuteczne SEO w Google, a także ruch i konwersję.

Pozycjonowanie w branży meblowej (SEO)

SEO branży meblowej wymaga nieustannej uwagi i reagowania na zmienne okoliczności. Szczególną uwagę należy zwrócić na proces dodawania produktów (nowe wyroby wymagają optymalizacji pod SEO), a także zadbania o asortyment chwilowo niedostępny: w takiej sytuacji podstrony nie mogą być usuwane, ponieważ taki zabieg obniża widoczność serwisu w Google.

Reklama sklepu meblowego w Internecie

Reklama sklepu meblowego w Internecie pozwala budować rozpoznawalność, jest metodą na pozyskiwanie ruchu oraz szansą na zwiększenie konwersji. Popularnymi kanałami marketingowymi w tym zakresie są:

  • SEO;
  • Google Ads;
  • Facebook Ads.

I choć reklama sklepu meblowego może zostać przeprowadzona na wiele sposobów — najważniejsze jednak, aby każdy etap działań marketingowych został zaplanowany z głową. Pamiętaj, że z poszczególnych kanałów możesz korzystać jednocześnie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby reklama firmy z branży meblowej była realizowana w tym samym czasie, co SEO oraz Facebook Ads.

Reklama firmy z branży meblowej – SEO czy Google Ads

Jeżeli prowadzisz biznes w branży meblowej, musisz wiedzieć, że ogromny potencjał na ruch użytkowników realnie zainteresowanych Twoją ofertą tkwi w wyszukiwarce. Aby budować widoczność, możesz postawić na strategię SEO lub Google Ads. Jaka forma promocji biznesu z branży meblowej będzie lepsza? Przede wszystkim poznaj charakterystykę tych strategii:

  • Pozycjonowanie (SEO) w branży meblowej – widoczność budujesz w darmowych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Proces ten polega na optymalizacji witryny zgodnie z wytycznymi Google. Całość jest wspierana przez link building oraz content marketing. Pierwsze efekty są widoczne najczęściej po trzech miesiącach i z czasem stają się coraz bardziej odczuwalne oraz zyskują na stabilności.
  • Reklama Google Ads w branży meblowej – widoczność budujesz w płatnych wynikach wyszukiwania. Kampania jest widoczna natychmiast po zasileniu konta i uruchomieniu działań promocyjnych. Serwis może pozyskiwać ruch tak długo, jak kampania posiada przypisany budżet. Wraz z wyczerpaniem środków widoczność serwisy w wyszukiwarce spada.

Co wybrać dla sklepu meblowego: SEO, czy reklamę Google Ads? To zależy od Twoich potrzeb i celów biznesowych. Musisz jednak wiedzieć, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby łączyć obie te strategie, pozyskując ruch jednocześnie z płatnych oraz organicznych wyników wyszukiwania.

Reklama Google Ads dla branży meblowej

Sieć Google Ads dostarcza firmom z branży meblowej wiele możliwości, a pierwszą z nich jest reklama tekstowa w sieci wyszukiwania. Wystarczy, że użytkownik wpisze daną frazą, a w wynikach pokażą się zarówno pozycje organiczne, jak i oznaczone jako sponsorowane. Takie kampanie płatne to właśnie wcześniej wspomniane Google Ads. Zaletą w tym przypadku jest system rozliczenia, ponieważ jako reklamodawca płacisz za samo wyświetlenie, a dopiero za kliknięcie (CPC). Co istotne z punktu widzenia zarówno Twojego biznesu, jak i potencjalnego klienta, taka reklama sklepu meblowego lub strony firmowej nie jest nachalna, a wręcz przeciwnie — przecież użytkownik szukał konkretnego wyrażenia, więc potencjalnie jest zainteresowany odwiedzeniem witryny.

Jak jeszcze można za pomocą kampanii Google Ads przykuć uwagę użytkownika? Na pewno wartym uwagi rozwiązaniem jest prezentacja produktów bezpośrednio w wyszukiwarce. Kampania produktowa wymaga jednak połączenia konta reklamowego z Google Merchant Center, konieczne jest również dodanie specjalnego pliku ze specyfikacją produktów. W efekcie produkty będą wyświetlać się w zakładce Zakupy. Możesz starać się pozyskiwać ruch z tamtejszych wyników organicznych lub uruchom płatną kampanię.

Porozmawiajmy o SEO lub Google Ads!

Umów się na bezpłatną konsultację

Reklamy Facebook Ads dla branży meblowej

Profil firmy meblowej na Facebooku powinien zawierać aktualne informacje, m.in. adres sklepu meblowego lub siedziby, dane kontaktowe. Jednak czym jest taki profil bez bazy odbiorców? Bardzo trudno w ten sposób aktywizować społeczność do zakupów. Dlatego możesz wykorzystać reklamy Facebook Ads, aby w ten sposób promować firmę z branży meblowej oraz poszczególne produkty bądź kolekcje. Sieć ta pozwala na promocję również na Instagramie. Reklama może więc być nastawiona przede wszystkim na sprzedaż czy zbieranie leadów, jeśli natomiast wolisz skupić się na wizerunku, kluczowe będzie angażowanie odbiorców.

FAQ dotyczące pozycjonowania w branży meblowej

Na czym polega pozycjonowanie sklepu meblowego?

Pozycjonowanie sklepu meblowego to proces polegający na budowaniu widoczności serwisu internetowego w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Jakie kanały marketingowe wykorzystywać w branży meblowej?

Do promowania biznesu z branży meblowej możesz wykorzystywać SEO (pozycjonowanie stron), Google Ads, a także Facebook Ads.