Jakie są trendy w marketingu w 2024 roku? Ciekawostki i przykłady
3 min
3 min
Na skróty
Marketing z roku na rok ewoluuje. Działania mogą skupiać się m.in. na aspektach społecznych, technicznych czy zmianie sposobu dotarcia do klienta docelowego. Jakie są najnowsze trendy w digital marketingu w 2024 roku? Na co aktualnie zwraca się szczególną uwagę w kontakcie z potencjalną grupą odbiorców? Podpowiadamy!
Zdj 1. Co jest najpopularniejsze w marketingu w 2024 roku?
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/cyfrowy-2024-technologia-8560051/
Najnowsze trendy w marketingu skupiają się wokół wykorzystania innowacyjnych technik opartych na sztucznej inteligencji, emocjach odbiorcy i tzw. kulturze marki. Elementy te najmocniej wpływają na działania marketingowe, podejmowane przez konkretne przedsiębiorstwa. Co to oznacza w praktyce?
AI zdominowało najnowsze trendy w marketingu. Sztuczna inteligencja obecna jest w praktyce na każdym etapie działań promocyjnych marki czy produktu. Wspomaga tworzenie strategii marketingowej, ułatwia planowanie harmonogramu prac, analizowanie danych, a nawet wykonywanie konkretnych zadań.
Sztuczna inteligencja będzie rozwijać się w kolejnych latach i stanie się nie tylko chwilowym trendem, ale też narzędziem powszechnie użytkowanym przez marketingowców. Działanie AI widać m.in. w pozycjonowaniu, ale też w mediach społecznościowych. Trendy social media 2024 oparte są właśnie na wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Dlaczego sztuczna inteligencja jest tak bardzo popularna? Ponieważ może wykonywać zadania, które realizował wcześniej człowiek, zajmujące bardzo wiele istotnego czasu. AI szybciej przeanalizuje tysiące informacji niż robiłby to nawet najbardziej doświadczony marketingowiec, a ten jest w stanie skutecznie wykorzystać stworzony raport, opracowując odpowiednie wnioski. Dodajmy, że zdecydowana większość marketingowców pozytywnie ocenia funkcjonowanie sztucznej inteligencji.
Trendy w digital marketingu 2024 opierają się nie tylko na działaniach sztucznej inteligencji, ale też ludzkich odruchów. Humanizm jest nadal kierunkiem, który silnie oddziałuje na budowanie wizerunku marki w sieci, a uczucia są elementem wpływającym na odbiór danej marki.
Z tego względu wykorzystanie uczuć to nadal trend wykorzystywany w promocji usług, produktów i całych przedsiębiorstw. W digital marketingu wykorzystywany jest cały przekrój odczuć odbiorców. Mogą to być uczucia takie jak radość, uśmiech, euforia, zaskoczenie, ale też nostalgia bazująca na wspomnieniach czy tęsknota (np. za produktem, wdrażając na nowo towar znany np. w latach 90).
Niekiedy marketingowcy używają też negatywnych uczuć. Złość. Smutek czy żal mogą stanowić wartości dodane w digital marketingu, jeżeli sposobem na ich zwalczenie są właśnie nasze w usługi lub produkt. Podkreślmy, że na emocjach bazują różne formy digital marketingu. Mogą to być m.in. działania w mediach społecznościowych, newslettery, reklamy Google Ads, a także prowadzenie kampanii na zewnętrznych stronach internetowych.
Dodajmy, że emocje mogą prowadzić do budowania pozytywnego wizerunku marki, tworzenia jej legendy i aury skuteczności. Warto z nich korzystać, biorąc pod uwagę, że nadal są w modzie.
Zdj 2. Emocje są istotne w wielu rodzajach marketingu
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/przedsi%C4%99biorca-marketing-cyfrowy-7149208/
Ostatni trend znany z 2024 roku to kultura marki. Co to takiego? Według najnowszych wskazań, odbiorcy bardzo zwracają uwagę na to, czy dane działania prowadzone są zgodnie z cenionymi przez naszych klientów wartościami, które ma reprezentować dana marka. Co to oznacza?
Według kultury marketingu, marka, która stawia na tradycję, rodzinne wartości i doświadczenie, powinna trzymać się tych kwestii także w przekazach reklamowych. Akcentowanie młodej kadry i ciągłych zmian nie jest mile widziane przez jej odbiorców. Natomiast nowoczesna marka, która kreuje się na dynamiczne przedsiębiorstwo pełne pomysłów, powinno w ten sposób działać w mediach społecznościowych czy w kampaniach newsletterowych. Innowacyjne pomysły i wdrażanie oryginalnego contentu będzie w tym przypadku w cenie.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.