Trendy w social media – co jest na topie w 2024?
3 min
3 min
Media społecznościowe cały czas stanowią jeden z głównych elementów skutecznego digital marketingu. Pozwalają efektywnie promować produkty czy idee, budować świadomość marki, ułatwiać kontakt bezpośredni z odbiorcami, a także poprawiać wizerunek firmy w sieci. Jeżeli social media mają jednak przynieść korzyści, muszą być realizowane zgodnie z bieżącymi trendami. Co jest na topie w 2024 roku? Jakie działania warto podjąć, żeby marka była postrzegana jako nowoczesna?
Zdj 1. Jakie elementy będą najpopularniejsze w social media w 2024 roku?
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/ai-generowane-autostrada-2024-droga-8270505/
Trendy w marketingu opartym na social mediach śledzi każda agencja marketingowa. Czasy, gdy przedsiębiorcy sami prowadzili swoje media społecznościowe (opierając się na wyczuciu i podglądaniu konkurencji) dawno minęły. Dziś muszą to być działania opisane w strategii i dokładnie przemyślane. Łatwo bowiem (przez nieumyślne postępowania) doprowadzić np. do kryzysu i utraty odpowiedniego wizerunku. Rozmyślne działania oparte na trendach to sposób na uniknięcie ryzykownych sytuacji.
Jakie są najpopularniejsze, nowe rozwiązania i metody, stosowane w social media marketingu w 2024 roku?
Zdj 2. Wykorzystanie sztucznej inteligencji na pewno będzie istotne w mediach społecznościowych
Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/sztuczna-inteligencja-m%C3%B3zg-my%C5%9Bl%C4%85cy-4389372/
Przede wszystkim, prowadzenie mediów społecznościowych zgodnie z obowiązującymi trendami znacznie przekłada się na potencjalne zasięgi. Szybciej możesz uzyskać satysfakcjonujące rezultaty kampanii. Twoja marka stanie się bardziej popularna, co przełoży się na większą liczbę obserwatorów i zwiększenie współczynnika konwersji.
To jednak nie wszystko. Podążanie za trendami umożliwia skuteczne wyprzedzenie konkurencji. Zawsze w działaniach marketingowych będziesz o krok w przód. Co istotne, podążanie za trendami wspiera też pozycjonowanie stron firmy – to świetna korelacja na bazie digital marketingu.
Warto mieć też na uwadze, że wdrażanie nowych i popularnych rozwiązań pokazuje, że brand jest nowoczesny, nie boi się testów i chce cały czas iść z duchem czasu w marketingu. Warto testować poszczególne rozwiązania (uwzględniając zapotrzebowanie grup docelowych), bo prowadzi to do ostatecznego sukcesu, a także otwiera kolejne pola do popisu w marketingu sieciowym.
Pamiętaj, że trendy będą zmieniać się na przestrzeni nie kilku lat, a nawet w ciągu kilku tygodni. Trzeba je kontrolować na bieżąco, modyfikując strategię działania w social media marketingu.
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.