Pozycjonowanie w branży ogrodniczej (SEO)
Na skróty
Pozycjonowanie w branży ogrodniczej to strategia marketingowa odpowiednia zarówno dla sklepów sprzedających urządzenia oraz akcesoria, jak i dystrybutorów, producentów, a także firm usługowych działających lokalnie. SEO pozwala zwiększać widoczność w wyszukiwarce Google, co przekłada się na wyższy ruch organiczny użytkowników realnie zainteresowanych ofertą. Pozycjonowanie firmy ogrodniczej polega na optymalizacji technicznej serwisu, linkowaniu oraz tworzeniu wartościowego contentu wzbudzającego zainteresowanie odbiorców.
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz naszego e-booka: ” Jak działają liderzy e-commerce w branży ogrodniczej”.
Rynek ogrodniczy jest bardzo szeroki – to między innymi:
- kosiarki i glebogryzarki,
- narzędzia ręczne,
- nawozy i nasiona,
- meble zewnętrzne,
- rośliny i kwiaty,
- oświetlenie,
- akcesoria,
- zabawki dla dzieci,
- huśtawki,
- dekoracje.
Bez względu na to, co dokładnie chcesz zaoferować swoim klientom, pozycjonowanie sklepu ogrodniczego lub witryny firmowej pozwoli docierać do coraz szerszego grona odbiorców, co wpłynie na większy ruch użytkowników Twojej strony. Pamiętaj, że nie musisz opierać swojego biznesu na sprzedaży internetowej, aby wdrożyć skuteczną strategię SEO. Pozycjonowanie firmy ogrodniczej pozwoli zbudować widoczność na frazy kluczowe, których często szukają osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Słowa te mogą być bardziej lub mniej popularne, dlatego ich właściwy dobór jest szczególnie istotny podczas projektowania indywidualnej strategii dopasowanej do potrzeb i charakterystyki biznesu. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe są gwarancją na to, że pozyskany ruch będzie przekładać się na konwersję w serwisie.
Pozycjonowanie firmy ogrodniczej pozwoli zbudować widoczność na frazy kluczowe, których często szukają osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą. Słowa te mogą być bardziej lub mniej popularne, dlatego ich właściwy dobór jest szczególnie istotny podczas projektowania indywidualnej strategii dopasowanej do potrzeb i charakterystyki biznesu. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe są gwarancją na to, że pozyskany ruch będzie przekładać się na konwersję w serwisie.
Masz sklep w branży ogrodniczej? Chcesz zwiększyć sprzedaż?
Umów się na bezpłatną konsultacjęPodczas pozycjonowania sklepu ogrodniczego warto pamiętać o sezonowości. W branży najczęściej sezon wysoki przypada na okres od marca do czerwca. W tym okresie zdecydowana większość fraz związanych z ogrodem jest częściej wyszukiwana. Wdrażanie strategii SEO należy rozpocząć odpowiednio wcześniej, aby w szczycie sezonu serwis notował wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Audyt dla sklepu ogrodniczego
Jeżeli chcesz wdrożyć SEO dla swojej strony internetowej z branży ogrodniczej, pierwszym krokiem będzie przeprowadzenie kompleksowego audytu. To proces, którego celem jest znalezienie błędów w serwisie utrudniających zbudowanie widoczności na wartościowe frazy kluczowe. Audyt SEO zawsze wygląda inaczej, ponieważ każda strona wymaga indywidualnego podejścia oraz dogłębnej analizy – zarówno e-commerce, jak i witryny będące firmową wizytówką. To na podstawie tych danych projektowana będzie indywidualna strategia pozycjonowania.
Audyt SEO dla branży ogrodniczej powinien zawierać:
- analizę struktury adresów URL;
- weryfikację stanu indeksacji;
- sprawdzenie pliku robots.txt, crawl budget;
- listę zasobów do zablokowania/odblokowania pod kątem indeksacji;
- mapę serwisu, kody odpowiedzi podstron, przekierowania;
- błędy 404;, łędy techniczne (optymalizacyjne);
- analizę linkowania wewnętrznego, menu i nawigacji, struktury treści, meta danych;
- informacje o wydajności serwisu (desktop i mobile);
- podstawową analizę UX/UI.
Audyt SEO dla firmy ogrodniczej poza zbiorem informacji o błędach zawiera wskazówki, których wdrożenie pozwoli rozwiązać znalezione problemy. Wdrożenie rekomendacji pozwoli wstępnie zwiększyć widoczność serwisu, ponieważ witryna stanie się znacznie bardziej przyjazna dla użytkowników oraz algorytmu Googole. Naprawa błędów na podstawie audytu SEO dla sklepu ogrodniczego równie często sprzyja przyspieszeniu witryny ze względu na zastosowanie szeregu technicznych poprawek.
Optymalizacja sklepu z branży ogrodniczej
Wydajna, przejrzysta i bezpieczna strona internetowa wzbudza wiarygodność i zaufanie wśród klientów oraz każdego użytkownika odwiedzającego serwis. Pozwól odbiorcom wygodnie przeglądać asortyment na urządzeniach mobilnych i w wersji desktop. W ten sposób nie tylko zwiększysz szansę na konwersję, ale również pozytywnie wpłyniesz na pozycjonowanie w branży ogrodniczej. Algorytm Google chętniej wyświetla na wysokiej pozycji te serwisy, które osiągają wysoką prędkość ładowania. Oczywiście nie tylko wydajność ma znaczenie pod kątem SEO, ale jest to jeden z elementów branych pod uwagę podczas ustalania rankingu w wynikach wyszukiwania.
Aby biznes ogrodniczy był dobrze widoczny w Internecie, konieczne jest wdrożenie kompleksowej optymalizacji technicznej. To między innymi:
- poprawa struktury strony,
- odpowiednie meta dane i nagłówki,
- optymalizacja obrazów,
- poprawy kodu strony,
- dopracowania linkowania wewnętrznego,
- skrócenie czasu ładowania serwisu.
SEO content dla firmy ogrodniczej
Czasem użytkownik nie jest zdecydowany na zakup, ale chce przeczytać więcej informacji na temat konkretnego produktu. Czy posiadasz w swoim serwisie wartościowe treści, które będą wartościowe dla odbiorców? Nawet jeżeli zapoznanie się z contentem (np. artykułem na blogu) nie zakończy się zakupem, to istnieje szansa, że użytkownik zapamięta Twoją markę i skorzysta z oferty za jakiś czas. Innym sposobem na wartościowanie ruchu będzie także remarketing z wykorzystaniem Google Ads (dawniej AdWords).
W ramach contentu SEO dla sklepu ogrodniczego lub witryny firmowej tworzy się:
- opisy kategorii, produktów, usług;
- artykuły blogowe;
- poradniki i instrukcje;
- case studies.
Publikacja contentu ma ogromny wpływ na SEO w branży ogrodniczej, ponieważ algorytm promuje te serwisy, które mogą poszczycić się ekspercką wiedzą w konkretnej dziedzinie, dostarczając odbiorcom wartościowe treści. Jednocześnie teksty te powinny zawierać naturalnie zaimplementowane frazy kluczowe. Takie treści powinny posiadać odpowiedni podział na akapity oraz nagłówki. Jeżeli to możliwe warto wykorzystać także dane strukturalne, aby robot lepiej zrozumiał intencję opublikowanego tekstu.
Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO w branży ogrodniczej?
Umów się na bezpłatną konsultacjęReklama sklepu ogrodniczego w Internecie
Czy poza pozycjonowaniem (SEO) reklama firmy ogrodniczej w Internecie jest potrzebna? Zdecydowanie, gdyż obecnie taka forma promocji jest niezbędna wielu biznesom z różnych branż. Jednak trzeba wiedzieć, jakie działania podjąć i jak nimi kierować, aby przyniosły oczekiwane efekty.
Nawet jeśli firma ogrodnicza skupia się na świadczeniu usług offline, nie może lekceważyć potencjału Internetu. Reklama online daje biznesom wiele korzyści, a jedną z najważniejszych jest łatwe dotarcie do potencjalnych klientów. Przed zakupem produktów lub skorzystaniem z usług większość osób sprawdza informacje na temat danego biznesu w sieci, aby upewnić się, że jest godny zaufania.
Reklama firmy ogrodniczej w Internecie jest na tyle elastyczna, że można bez trudu dopasować ją do indywidualnych potrzeb, a nawet decydować, komu zostanie wyświetlona. Firma dbająca o promocję online ma też szansę na wyróżnienie się i wyprzedzenie konkurencyjnych biznesów, których powstaje coraz więcej.
Google Ads – płatna reklama dla firmy ogrodniczej
Działania z zakresu pozycjonowania dla sklepu ogrodniczego można z powodzeniem połączyć z Google Ads, czyli płatną reklamą w Internecie. Sponsorowane linki zazwyczaj dają szybkie efekty, gdyż tego typu reklamy firmy ogrodniczej są widoczne natychmiast po uruchomieniu kampanii. Z uwagi na możliwość precyzyjnego targetowania komunikaty trafiają do osób zainteresowanych danymi usługami, a reklamodawca płaci jedynie za kliknięcia w link.
Prowadzisz biznes ogrodniczy? Zwiększymy Twoją sprzedaż!
Umów się na bezpłatną konsultacjęPoprzez Google Ads możliwe jest poprawienie widoczności strony internetowej oraz zwiększenie ruchu. To reklamodawca decyduje, czy będzie prowadził kampanię lokalną, czy też ogólnopolską. Jej skuteczność można dokładnie przeanalizować i w razie potrzeby skorzystać z dodatkowych, pomocnych narzędzi (jak np. planer słów kluczowych). Trzeba mieć przy tym na uwadze, że w momencie zamknięcia kampanii, przykładowo po wyczerpaniu budżetu, reklama branży ogrodniczej przestaje być widoczna. Pozycjonowanie ma w tym zakresie przewagę, ponieważ przynosi długofalowe i stabilne efekty.
Reklama firmy ogrodniczej w mediach społecznościowych
W wielu branżach strategia marketingowa uwzględnia aktywność w social mediach, ponieważ jest to jedna ze skuteczniejszych metod promocji. W przypadku branży ogrodniczej także można, a wręcz należy się na to zdecydować, aby zwiększyć popularność. Dodatkowo aktywność w mediach społecznościowych pozwala zyskać lojalną, zaangażowaną społeczność, której członkowie stopniowo stają się ambasadorami firmy, polecając ją swoim znajomym.
Zazwyczaj szybko pojawia się problem, na jakich platformach powinien być aktywny biznes ogrodniczy. Najczęstszym wyborem jest Facebook, ponieważ jest to serwis, z którego chętnie korzystają zarówno młodsi, jak i starsi użytkownicy. Niemniej nie trzeba ograniczać się tylko do tej platformy. Należy przeanalizować grupę docelową firmy, sprawdzić przyzwyczajenia, potrzeby i oczekiwania jej przedstawicieli. To pozwoli się przekonać, w jakich innych mediach społecznościowych można zaistnieć. Do wyboru jest sporo platform, m.in. Instagram i YouTube. Treści publikowane w social mediach nie mogą być przypadkowe. To od nich w dużej mierze zależy, czy taka reklama firmy ogrodniczej w Internecie przyniesie oczekiwany skutek.
Początkowo nakeży określić, do kogo będą skierowane posty i na tej podstawie dobrać odpowiedni język oraz sposób komunikacji (nieco inaczej będą tworzone treści dla hobbystów, a inaczej np. dla profesjonalnych ogrodników). Konieczne jest również zaplanowanie, co dokładnie będzie pojawiać się na profilu. Biznes ogrodniczy może publikować np.:
- wskazówki dotyczące pielęgnacji roślin,
- poradniki dotyczące korzystania z narzędzi i urządzeń,
- pomocne materiały wideo,
- ciekawe i praktyczne infografiki,
- branżowe artykuły.
Posty powinny pojawiać się regularnie, nie tylko w sezonie (a więc w wiosenno-letnich miesiącach), ale również poza nim. Zachowanie kontaktu z odbiorcami przez cały rok pozwala na utrzymanie ich zainteresowania na odpowiednim poziomie. Trzeba też podkreślić, że aktywność w social mediach nie może ograniczać się wyłącznie do publikowania treści. Należy też reagować na aktywność użytkowników, odpowiadać na ich komentarze, sugestie oraz wiadomości. Obecnie media społecznościowe to dobry kanał komunikacji, który skraca dystans i usprawnia kontakt z klientami. Ponadto często poprawiają pozycjonowanie firmy ogrodniczej i ułatwiają kreowanie pozytywnego wizerunku.
Chcesz wiedzieć więcej? Pobierz naszego e-booka: ” Jak działają liderzy e-commerce w branży ogrodniczej”.
Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO w branży ogrodniczej?
Umów się na bezpłatną konsultację
Chcesz dowiedzieć się więcej o SEO w branży ogrodniczej?
Umów się na bezpłatną konsultacjęFAQ dotyczące pozycjonowania w branży ogrodniczej
Zapoznaj się z odpowiedziami na pytania, które najczęściej dostajemy od naszych klientów. Nie znalazłeś informacji, której szukałeś? Skontaktuj się z nami!
Efekty pozycjonowania najczęściej pojawiają się już po około 3-6 miesiącach, a z czasem stają się coraz bardziej odczuwalne, dostarczając ruch organiczny.
Pozycjonowanie samodzielnie jest możliwe, o ile dysponujesz wiedzą z zakresu HTML, CSS, PHP, JS, a także dokładnie znasz wytyczne Google. Musisz również wiedzieć, jakie techniki SEO przynoszą efekty i w jaki sposób możesz je bezpiecznie wykorzystać w obrębie Twojego serwisu internetowego.
Nie musisz ograniczać się do jednego kanału. Łącz różne rozwiązana, aby generować ruch z wielu źródeł. Możesz jednocześnie wykorzystywać SEO, Google Ads oraz media społecznościowe.