Najlepsze aplikacje, które ułatwią prowadzenie Twojego biznesowego Instagrama
3 min
3 min
Na skróty
Dążysz do automatyzacji swojej pracy w możliwie największym stopniu? Jest to całkowicie zrozumiałe. Jednak czy możesz pozwolić sobie na jej ułatwienie także w obszarze mediów społecznościowych? W pewnym stopniu tak. Jeśli jednak wolisz trzymać rękę na pulsie i nie ufać bezgranicznie programom, to możesz zdecydować się na kilka aplikacji, które zostały przedstawione poniżej.
Jeśli poświęcasz dużo czasu na odpowiednią obróbkę zdjęć i zaplanowanie układu, to zdecydowanie powinieneś poszukać możliwości skrócenia go i efektywniejszego działania. Przydatne aplikacje można podzielić na kilka kategorii: przerabianie zdjęć, planowanie feedu oraz automatyczna publikacja. Dowiedz się więcej!
To zdecydowanie najszersza kategoria, w której można znaleźć zarówno propozycję dla osób dopiero zaczynających swoją przygodę z Instagramem, jak i bardziej zaawansowanych użytkowników. Można korzystać z gotowych filtrów, które należy nakładać na zdjęcia lub samemu stworzyć preset, zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Dodatkowo można oczywiście dostrajać zdjęcie w zależności od potrzeby i dodawać efekty (np. ziarnistość). Proponowane aplikacje to:
VSCO – Jedna z bardziej podstawowych aplikacji, w której jednak znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz – od gotowych presetów, funkcji kadrowania, ręcznych ustawień kontrastu czy jasności do ziarnistości. Aplikacja jest przede wszystkim prosta w obsłudze, więc polecamy ją na początek.
Snapseed – Aplikacja, którą warto polecić zwłaszcza ze względu na możliwość korzystania z opcji “Selektywnie” i możliwości dopasowania konkretnych fragmentów zdjęcia. Dodatkowo, można także korzystać z gotowych ustawień w zakładce “Style” oraz dużej liczby innych narzędzi.
Lightroom – Stworzona przez firmę Adobe (a więc twórców Photoshopa czy Illustratora). Spośród wszystkich wymienionych aplikacji posiada najwięcej możliwości edycji zdjęć. Można w niej także stworzyć swój własny filtr, zgodnie z ręcznymi ustawieniami. Duża możliwość pracy z kolorami sprawia, że świetnie sprawdzi się dla osób, które są już obeznane z podstawami.
Estetyczny profil i spójność w układzie to jedne z ważniejszych wyróżników, na które zwracają uwagę użytkownicy Instagrama. Nie chodzi już (bo do niedawna takie profile również były cenione) o monotonne ułożenie i wykorzystanie ograniczonej liczby barw, a bardziej o przemyślany układ i dopasowanie kolorystyczne. Oczywiście, biznesowe profile nie muszą być perfekcyjne, warto jednak zwracać na ten aspekt uwagę, aby dodatkowo przyciągać obserwujących i wyróżnić się na tle konkurencji. Aplikacje, które można polecić w tej kategorii to:
UNUM – Program, w którym można swobodnie układać i przekładać zdjęcia. Jej dużym mankamentem jest jednak fakt, że za darmo można dodać zaledwie 18 zdjęć. Większą liczbę planowanych postów można uzyskać poprzez wykupienie subskrypcji.
Inpreview – Działa podobnie jak UNUM, nie posiada jednak takich ograniczeń, ale jej minusem jest duża liczba reklam.
Jeśli masz już przerobione zdjęcia i zaplanowany układ, szkoda tracić czas na ręczną publikację postów. Możesz wykorzystać go na stworzenie opisów oraz dopasowanie hasztagów i dalej rozplanować automatyczną publikację. Uwaga! Warto jest nadzorować czy posty się dodają (zdarzają się problemy, warto więc codziennie sprawdzać aplikację) oraz czy nadal chcesz dodać coś, co zaplanowałeś np. 2 tygodnie temu. Należy uwzględnić czy Twoja zaplanowana treść jest adekwatna np. do sytuacji w kraju lub jakiegoś wydarzenia, które miało miejsce. Unikniesz tym samym PR-owego kryzysu. Godne polecenia są:
Creator Studio – to właściwie nie aplikacja a dodatkowa funkcja Facebooka. Jeśli więc masz połączone oba konta, to możesz skorzystać właśnie z tej opcji.
Planoly – Poza możliwością planowanią postów, aplikacja ta umożliwia też dzielenie zdjęcia np. na 3 posty. To przydatne, jeśli planujesz feed, który “tworzy całość”.
Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z aplikacjami miej na uwadze, że liczba możliwości już przy samej edycji może Cię przytłoczyć lub zachęcić do nadmiernego używania. Przygotowaliśmy więc kilka rad, które warto zapamiętać i wcielać w życie w trakcie pracy z aplikacjami
Dbaj o to, aby zdjęcia wyglądały przede wszystkim realnie, a kolory nie były zbyt jaskrawe – mocne kontrasty są fajne, tylko wtedy, jeśli używamy ich celowo i świadomie.
Nie twórz monotonnych i “bezbarwnych” feedów a zadbaj o ułożenie i kolorystyczne dopasowanie, uzupełnianie się. Zachęcisz swoich potencjalnych odbiorców do obserwacji, a dodatkowo znacząco wyróżnisz się na tle konkurencji.
Nadzoruj automatyczne publikacje i dopasowuj je do wydarzeń, które obecnie trwają – czasem warto poczekać z publikacją zabawnego mema o tydzień i uniknąć tym samym niezrozumienia czy nawet urażenia czyiś uczuć.
Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UAM. Swoją przygodę w Semcore rozpoczęła jako praktykantka, by później podjąć regularną pracę w dziale wsparcia sprzedaży, a następnie przejść do działu marketingu. Miłośniczka kotów, mody i podróży.