Pozycjonowanie biura podróży
3 min
3 min
Na skróty
Biura podróży to firmy, które cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Branża jest również bardzo konkurencyjna. Nie dziwi zatem fakt, że wielu usługodawców zastanawia się, jak pozycjonować tego typu strony. Sprawdź, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej biura podróży, a także jak wygląda w tej branży marketing. Dzięki temu nie tylko podniesiesz zasięg strony internetowej, ale wzmocnisz także wizerunek firmy.
Pozycjonowanie strony internetowej to proces wymagający cierpliwości, którego celem jest zdobycie przez witrynę jak najwyższej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W przypadku biur podróży, podobnie jak w innych branżach, rozpocząć trzeba od przeprowadzenia audytu SEO strony internetowej firmy. Dzięki temu możliwe jest poznanie zarówno słabych, jak i mocnych aspektów witryny internetowej. Na podstawie raportu z przeprowadzonego audytu SEO, można opracować długofalową strategię marketingu internetowego. Jeżeli chcesz, aby zajęli się tym eksperci, skorzystaj z usług sprawdzonych ekspertów SXO.
Specjaliści, którym zaufasz, będą wykonywać zarówno działania SEO (ang. Search Engine Optimization) Off Site, jak i SEO Off Site. Oznacza to zatem, że zwiększą autorytet strony internetowej Twojego biura podróży działając bezpośrednio na witrynie, jak i poza nią. Pośród szeregu działań, które będą wykonywać specjaliści od pozycjonowania strony internetowej, wyróżnić można tworzenie treści.
W sytuacji, gdy eksperci SEO przeprowadzają audyt, wykorzystują kilka podstawowych narzędzi. Wymienić można wśród nich między innymi: Page Speed Insights, GTmetrix, a także Google Search Console. Dzięki temu pracownicy agencji SXO mogą znaleźć odpowiedź na najbardziej nurtujące i kluczowe pytania dotyczące aktualnego stanu witryny. Dzięki audytowi strony internetowej biura podróży można przekonać się, co trzeba na niej zmienić. Mówi się o tym, że jest to baza do usług SEO.
W przypadku klientów z tej branży prowadzenie działań marketingowych musi uwzględniać sezonowość usług. W związku z tym specjaliści mogą podzielić treści, które zlecają copywriterom na trzy okresy:
To kluczowe w przypadku planowania działań, gdy efekty nie przychodzą natychmiast. Konieczne jest bowiem takie rozplanowanie świadczonych usług, aby właściwe treści pojawiały się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania o odpowiednim czasie.
Działania optymalizacji stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek nie dają efektów natychmiastowo. Spodziewać można się ich jednak już po kilku miesiącach korzystania z usług. Zdecydowanie warto znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Z tego powodu ważne są strategie opracowywane przez specjalistów od pozycjonowania. W ramach opracowywania strategii eksperci dobierają odpowiednie słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest witryna. Pozycjonerzy zlecają również tworzenie nowych treści. Wszystko musi przebiegać zgodnie ze strategią, a wymienione czynności to zaledwie ułamek wszystkiego, co musi wykonać agencja SXO.
Dzięki usłudze pozycjonowania biura podróży możliwe jest przede wszystkim zwiększenie wyników sprzedażowych. Aby jednak było to osiągalne musi dojść do wzrostu ruchu organicznego. Ten z kolei pochodzi z wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania pod wartościowe frazy kluczowe. Masz już podstawowe informacje na temat marketingu internetowego w przypadku strony biura podróży. Pamiętaj, że agencje, które wypromują Twoją witrynę, mogą również pozycjonować wizytówkę Twojego biura podróży w Google Moja Firma. Skorzystaj z usług sprawdzonego usługodawcy i zdobądź topowe miejsca dla swojej witryny.