Treści reklamowe w formie sponsorowanej mogą mieć bardzo duży wpływ na rozpoznawalność marki. Są także jedną z metod pozycjonowania. Część firm jednak wykorzystuje ten sposób na reklamę w zły sposób. Jakie są plusy i minusy takiego promowania swojej marki i w jaki sposób robić to najlepiej?
Na skróty
Reklama sponsorowana – zalety
Bardzo dużym plusem reklamy sponsorowanej jest możliwość dotarcia do odbiorców witryny, na której zostanie opublikowany materiał promocyjny. Osoby, które ufają twórcom treści danej strony, nie będą podchodzić z dystansem do polecanych przez nie firm i witryn. Z tego względu, iż cenią sobie merytorykę oraz jakość treści danej strony internetowej i chętnie oraz z ciekawością przyjrzą się sugestiom. Ważny jest dobry wybór witryny, na której pojawi się Twój tekst sponsorowany. Szczególnie przydatne będzie promowanie się na stronach poświęconych tematyce związanej z Twoją działalnością, ponieważ reklama zostanie skierowana do osób zainteresowanych daną dziedziną.
Jeśli tekst pojawiający się na wybranej stronie będzie zawierał link do Twojej witryny, to możesz mieć pewność, iż wpłynie to na pozycjonowanie strony internetowej, która do Ciebie należy. Odnośniki umieszczane na stronach www o dużej wartości budują silne zaplecze backlinków. Wzmocni to wiarygodność Twojej witryny i sprawi, że będzie ona lepiej oceniona przez roboty Google. Kolejnym plusem takiej reklamy jest brak nachalności. Reklama sponsorowana powinna być przydatna dla odbiorców i wnosić wartość. Jeśli te cele zostaną osiągnięte, to wpłynie to pozytywnie na wizerunek Twojej firmy.
Minusy reklamy sponsorowanej odczuwają firmy, które wykorzystują ją nieumiejętnie. Największym błędem jest wykupienie artykułu sponsorowanego na stronie, która w żaden sposób nie wiąże się tematycznie z działalnością i charakterem przedsiębiorstwa. W ten sposób można jedynie zwiększyć liczbę witryn, które przekierowują odbiorców do strony, jednak nie wpłynie to na zainteresowanie odbiorców. Już sam tytuł spowoduje to, iż sam artykuł będzie miał mało wejść.
Kolejnym błędem jest złe stworzenie artykułu. Jeśli nie będzie on ciekawy i wartościowy, a zostanie zbudowany w taki sposób, że wszystkie treści będą stanowiły pretekst do zaprezentowania firmy, to taka reklama zostanie odebrana negatywnie. Będzie niechcianą i nieprzydatną treścią.
Jak wykorzystać artykuł sponsorowany jako reklamę?
Jest kilka rodzajów tekstów, które mimo tego, że są sponsorowane, mogą być czytane z ciekawością i zaangażowaniem. Są to:
poradniki
artykuły informacyjne
wywiady z ekspertami
newsy
Warto wykorzystać te formaty w umiejętny sposób i stworzyć taki tekst, który czyta się z przyjemnością. Szczególną formą są wywiady. Jeden z pracowników Twojej firmy może odpowiadać na pytania branżowe, edukować przez to odbiorców i dostarczać im ciekawej wiedzy. Poprzez takie działanie nie tylko zyskujesz przychylność czytających, ale tworzysz także odpowiedni wizerunek firmy. Będzie ona dzięki temu postrzegana jako przedsiębiorstwo, które doskonale rozumie problemy klientów i ma na nie rozwiązania.
Gdzie umieszczać artykuły sponsorowane?
Najlepsze są portale branżowe zajmujące się nowinkami z danej kategorii. Mają duże zaufanie u odbiorców. Dobrym sposobem jest także wykupienie artykułu sponsorowanego u blogera, który interesuje się daną tematyką i tworzy treści związane z tym, czym zajmuje się Twoja firma. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na artykuły sponsorowane na stronach dzienników, tygodników i miesięczników. To także odpowiednia droga, jednak należy pamiętać, iż publikacje z takich stron są czytane przez wiele różnych osób – jedynie część z nich zainteresuje się tekstem. Warto także dopasować do nich samą formę artykułu. Niech będzie on newsem, merytorycznym opracowaniem danego zagadnienia, które obrazuje zmiany, rewolucje na rynku, albo tłumaczy w pomocny sposób skomplikowane zagadnienia.
Artykuł sponsorowany jako reklama – jak go stworzyć?
Napisanie artykułu, który jednocześnie będzie promował Twoją firmę, a tym samym będzie ciekawy, merytoryczny i przydatny dla odbiorców nie jest łatwe. Dlatego jeśli nigdy nie pisałeś takich tekstów, a chcesz dobrze przedstawić swoją firmę, to lepiej nie rób tego samodzielnie. Możesz nieświadomie popełnić wiele błędów, które sprawią, że pieniądze wydane na publikację będą zmarnowane. O wiele lepiej będzie skorzystać z pomocy copywritera, albo agencji marketingowej, która ma dział copywriterski. Wtedy masz pewność, że treści będą stworzone w odpowiedniej formie, a słownictwo będzie odpowiadało wybranemu formatowi.
Jeśli jednak chcesz stworzyć artykuł sponsorowany samodzielnie, to zapoznaj się z kilkunastoma takimi tekstami. Spójrz na nie z perspektywy odbiorcy. Zobacz czy treści są ciekawe, w jaki sposób zostały sformułowane. Dopiero wtedy napisz swój tekst, ale jeśli nie masz doświadczenia w pisaniu, to najlepiej będzie jeśli skorzystasz z korekty kogoś doświadczonego. Wiele portali oferuje nie tylko opublikowanie artykułu sponsorowanego, ale także jego stworzenie. To korzystna opcja dla osób, które nie chcą się bezpośrednio angażować w tworzenie takiej reklamy. Chcesz wiedzieć więcej na temat tekstów tworzonych na strony internetowe? Przeczytaj artykuł o opisach produktów.