SEO dla branży sportowej. Dowiedz się co jest ważne!
3 min
3 min
Na skróty
Branża sportowa charakteryzuje się niezwykle wymagającymi klientami. Sprzęt oferowany przez sklepy powinien być solidny i niezawodny. To szczególnie ważny aspekt w kontekście zawodowych sportowców, którzy potrzebują profesjonalnego wyposażenia. Wiele osób decyduje się zamawiać produkty online ze względu na wygodę oraz szybki czas realizacji. Jeśli posiadasz sklep sportowy w internecie lub planujesz taki otworzyć, musisz wiedzieć, jak wygląda SEO w tej branży!
Mówiąc o SEO w branży sportowej, należy przede wszystkim wspomnieć o konkurencji. To właśnie strony internetowe o tej samej tematyce decydują o tym, jak szybko można spodziewać się wyników pozycjonowania. Jeśli konkurencja inwestuje w SEO, jej „pokonanie” w organicznych wynikach wyszukiwania może potrwać nieco dłużej.
Jak prezentuje się konkurencyjność branży sportowej? Do krótkiej analizy wykorzystaliśmy narzędzie SurferSEO, aby nieco lepiej zobrazować sytuację w organicznych wynikach Google. Przedstawiamy frazy kluczowe z różnych branż oraz ich średnią miesięczną ilość wyszukiwań:
Sama liczba średnich wyszukiwań miesięcznych pokazuje, że rynek posiada ogromny potencjał. Gdy jednak spojrzymy na strony internetowe znajdujące się w TOP 10 dla frazy „sklep sportowy” możemy szybko wywnioskować, że są to ogromni gracze z doświadczeniem na rynku. Czy to oznacza, że pozycjonowanie w branży sportowej jest trudne? I tak, i nie. Wystarczy odpowiednia strategia oraz doświadczenie, aby zapewnić satysfakcjonujące wyniki. Dla specjalisty SEO nigdy nie ma zbyt wysokiego muru. Czasami trzeba po prostu sięgnąć po długą drabinę, której zaprojektowanie wymaga czasu. Dokładnie w ten sam sposób wygląda SEO w branży sportowej.
Raport Gemius dla e-Commerce Polska z 2019 roku ukazuje bardzo ciekawe dane na temat zakupów realizowanych przez internet. Wyniki wskazują, że niemal 50% badanych w ostatnim roku kupiło produkt z kategorii „odzież sportowa”. Oznacza to, że średnio co drugi internauta chętnie korzysta z ofert sklepów internetowych o tej tematyce. Dlatego pozycjonowanie w branży sportowej jest niezwykle ważne i ma znaczenie w kontekście dochodowości biznesu.
Pozycjonowanie dwóch różnych sklepów, nawet w tej samej branży, nie będzie wyglądać tak samo. Każda witryna wymaga indywidualnego planu działania, aby jak najszybciej, a zarazem skutecznie wpłynąć na rankingi w organicznych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie sklepu sportowego powinno więc rozpocząć się od wykonania kompleksowego audytu SEO. Wówczas znane będą wszystkie błędy i niedociągnięcia witryny. W oparciu o wykonany audyt projektuje się indywidualną strategię.
Podstawowym elementem pozycjonowania w branży sportowej będzie optymalizacja sklepu. Całość powinna działać płynnie i bez zarzutów. Dopasowanie do wymagań użytkowników ma kolosalne znaczenie nie tylko pod kątem pozycji w Google, ale także pozytywnie wpływa na konwersję.
W niektórych sklepach sportowych pozycjonowanie przeprowadza się w taki sposób, aby wypromować produkty za pomocą nazw ich producentów. Klienci w tej branży często zwracają uwagę na jakość produktów oraz ich brand. Sportowcy szczególnie cenią oryginalne wyroby do użytku profesjonalnego. Jeśli oferujesz (lub masz w planach sprzedawać) towary od znanych producentów, warto zastanowić się nad SEO pod frazy brandowe.
Ważnym elementem pozycjonowanie w branży sportowej jest prowadzenie solidnego bloga. Artykuły mogą nawiązywać do asortymentu. Najważniejsze jest to, aby tworzyć content merytoryczny, a nie spamerski. Z tekstu możesz podlinkować produkty, do których odnosi się treść.
W kontekście SEO dla branży sportowej nie możemy zapomnieć o frazach long tail. To wyrażenia posiadające tak zwany „długi ogon”. Frazy te składają się na przykład z trzech lub więcej słów. Zwykle ich pozycjonowanie jest nieco łatwiejsze ze względu na mniejszą konkurencję. Long tail wykorzystuje się przede wszystkim w początkowej fazie rozwoju sklepu, aby już od samego początku zapewnić stabilny wzrost w Google oraz konwersję.
Patrząc na topowe sklepy internetowe z branży sportu łatwo dojść do wniosku, że osiągnięcie wysokiej pozycji na konwertujące frazy kluczowe nie będzie należeć do najłatwiejszych zadań. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy odpowiednio zadbają o witrynę. Wówczas pozycjonowanie sklepu internetowego zostanie przeprowadzone kompleksowo, w oparciu o precyzyjnie przygotowaną strategię. Chcesz zrobić to samodzielnie? Nawet z podstawową wiedzą na temat SEO osiągnięcie dobrych wyników będzie utrudnione ze względu na sporą konkurencję. Wybór agencji będzie sporą oszczędnością czasu i nerwów, a efekty przyjdą szybciej, niż Ci się wydaje.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.