MarketingReklama

Skuteczna reklama gabinetu masażu – jak przyciągnąć nowych klientów?

3 min czytania
Skuteczna reklama gabinetu masażu – jak przyciągnąć nowych klientów?

Gabinety masażu to miejsca, gdzie można się zrelaksować, odbudować zdrowie albo poprawić swój wygląd. Coraz więcej Polaków korzysta z usług tego typu miejsc. Rosnące zapotrzebowanie sprawia jednak, że rosną też wymagania wobec masażystów, a także konkurencja – nawet w mniejszych miastach. Na co zwrócić uwagę podczas reklamy gabinetów masażu? Jakie działania musisz podjąć, aby przyciągnąć do siebie kolejnych klientów?

Skuteczna reklama gabinetu masażu – jak przyciągnąć nowych klientów?

Zdj 1. W jaki sposób reklamować gabinety masażu, aby przyciągnąć klientów?

Źródło: https://pixabay.com/photos/wellness-massage-285589/

Reklama gabinetu masażu to istotny element działań marketingowych. Umożliwia dotarcie z przekazem do nowych osób, które np. wcześniej nie korzystały z tego typu usług. Reklamując taki salon z masażami w sieci, warto mieć na uwadze kilka kwestii. Przede wszystkim, dotyczących strategii działania.

Przygotuj konkretną strategię i pamiętaj o grupie docelowej

Reklamę gabinetu masażu musisz oprzeć na prawidłowo wykonanej strategii marketingowej. Chodzi o wskazanie celów stosowania reklamy i wytyczenia drogi do ich realizacji. Jedną z ważniejszych kwestii zawartych w strategii jest grupa docelowa.

To faktyczna grupa klientów, którzy są zainteresowani Twoimi usługami. Jeżeli prowadzisz salon masażu relaksacyjnego, to grupą docelową należącego do Ciebie salonu będą osoby zmęczone pracą, pary czy ludzie, którym zależy na relaksie. Z kolei na masaż sportowy udają się głównie osoby uprawiające sport zawodowo lub amatorsko. Niektóre salony oferują także masaże lecznicze. Tu spodziewaj się starszej grupy docelowej, z konkretnymi schorzeniami.

Dlaczego to tak ważne? Inna będzie reklama adresowana do młodych sportowców, par z dużych miejscowości lub osób z problemami zdrowotnymi, np. z obrzeża miast. 

Zobacz  Co oznacza termin "flash mob" w marketingu? Przykłady

Reklama masażu – jak się za nią zabrać? Na jakie narzędzia postawić?

Istnieje kilka skutecznych sposobów na reklamę gabinetu masażu. Możesz wykorzystać m.in. działanie w mediach społecznościowych, pozycjonowanie Twojej strony internetowej lub współpracę z influencerami.

Pamiętaj, że reklama gabinetów masażu opiera się na treści i obrazie. Możesz przygotować rozbudowaną kampanię Google Ads, gdzie Twoje reklamy będą wyświetlać się na wskazanych stronach sportowych lub dotyczących urody. Zbuduj swoje „portfolio” w mediach społecznościowych, publikując content foto i wideo na Instagramie, Facebooku, ale też na TikToku czy np. w aplikacji Threads. W przypadku SEO możesz wybrać pozycjonowanie na bardzo sprecyzowane frazy albo pozycjonowanie lokalne. „Gabinet masażu Warszawa”, „gabinet masażu sportowego Kraków”, „masaż relaksacyjny pomorskie” – m.in. te frazy mogą naprowadzić potencjalnego klienta na Twoje usługi.

Nie zapomnij o prowadzenia bloga na stronie www (z praktycznymi poradami, które docenią klienci) i przygotowaniu witryny w oparciu o zasady UX, czyli dopasowanej do potrzeb odbiorców. Zbuduj także profesjonalną wizytówkę w Google i zadbaj o pozytywne opinie. To wszystko sprawi, że nowi klienci na pewno Cię zauważą.

Skuteczna reklama gabinetu masażu – jak przyciągnąć nowych klientów?

Zdj 2. Publikuj teksty blogowe, które pokażą korzyści z chodzenia na zabiegi masażu

Źródło: https://pixabay.com/photos/oil-holistic-treatment-massage-1370569/ 

Co będzie niezwykle ważne w trakcie reklamy gabinetów masażu?

Reklama gabinetu masażu (niezależnie, czy postawisz na pozycjonowanie, czy reklamy PPC) musi opierać się głównie na dwóch elementach. Pierwszy to odpowiednio przygotowana treść, a druga to część wizualna. 

Zobacz  Target - co to jest?

Jeżeli chodzi o treść, musisz wskazać, że masaże realizowane są przez specjalistów (najlepiej ze ściśle wskazanymi uprawnieniami), na wysokiej klasy sprzęcie i w oparciu o prawidłowe techniki. Dobrze jest podeprzeć się wiedzą ekspercką oraz wskazać kilka porad przed masażem, które to wzbudzi zaufanie odbiorcy. Pokaż też, dlaczego warto przyjść na masaż. Nowy klient musi znać zalety korzystania z danej usługi. 

Druga kwestia dotyczy elementów wizualnych. Robiąc zdjęcia w swoim salonie zadbaj o otoczenie, przygotuj odpowiednią oprawę (np. zapal świece) i dokładnie posprzątaj gabinet. Profesjonalizm i szczegółowość grają tutaj kluczowe znaczenie. Nowy klient, który nie zna jeszcze Twoich możliwości, nie skorzysta z usług, jeżeli uzna, że miejsce nie jest zadbane, czyste i nie spełnia jego wysokich standardów.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 3.7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy