Pozycjonowanie dla lekarzy
3 min
3 min
Na skróty
Pozycjonowanie stron (SEO: Search Engine Optimization) to strategia pozwalająca budować widoczność w internecie. Dzięki niej witrynę odwiedzają użytkownicy zainteresowani pozyskaniem informacji lub skorzystaniem z oferty. W ten sposób biznes mogą rozwijać między innymi lekarze.
Strategia SEO bardzo często kojarzona jest ze sklepami internetowymi. W praktyce jednak może być zrealizowana w obrębie praktycznie każdej strony, bez względu na jej charakter. Dlatego z tego rozwiązania mogą skorzystać lekarze, którzy chcą pozycjonować swoje serwisy w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie strony dostarcza efektów w długofalowej perspektywie. Zwykle pierwsze wyniki zaczynają pojawiać się po kilku miesiącach. W ten sposób witryna buduje coraz większą widoczność – wzrasta także liczba odwiedzających użytkowników. Ważne jest, aby pozycjonowanie dla lekarzy było realizowane na frazy kluczowe związane bezpośrednio z prowadzonym biznesem oraz realizowanymi usługami. W ten sposób ruch będzie wartościowy, ponieważ witrynę wyświetlą internauci realnie zainteresowani skorzystaniem z oferty. Istotę fraz kluczowych w pozycjonowaniu lekarza omówimy w dalszej części tego artykułu.
Należy pamiętać, że pozycjonowanie dla lekarzy nie jest tym samym, co publikacja kampanii reklamowych Google Ads. W przypadku SEO widoczność buduje się w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. Właściciel witryny nie ponosi więc bezpośrednich kosztów z tytułu pozyskiwania ruchu.
Pozycjonowanie gabinetu lekarskiego wymaga odpowiedniego dobrania fraz kluczowych. To słowa, które są wyszukiwane przez użytkowników. Do ich wytypowania oraz analizy wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia, na przykład Ahrefs. Warto zaznaczyć, że w przypadku pozycjonowania lekarza bardzo często mamy do czynienia z SEO lokalnym. Należy więc wybrać frazy związane nie tylko z biznesem i usługami, ale także konkretnym regionem (województwo, miasto, dzielnica).
Dobór fraz kluczowych w znacznym stopniu determinuje skuteczność strategii SEO. Jeżeli pozycjonowanie dla lekarza będzie realizowane na odpowiednie słowa, generowany ruch może częściej generować konwersję.
Pozycjonowanie dla lekarza może być realizowane nie tylko na frazy pochodne od słowa „lekarz”, ale także na wyrażenia dotyczące konkretnej specjalizacji. Właściwe zaplanowanie strategii SEO pod tym kątem jest niezwykle istotne, ponieważ zaważy na ostatecznych efektach pozycjonowania: generowanym ruchu i widoczności w wyszukiwarce Google.
Pozycjonowanie dla lekarza to także konfiguracja wizytówki Google. Choć jej optymalizacja nie ma bezpośredniego wpływu na wyniki strony internetowej, to wizytówka wyświetlana w SERP lub Google Maps może być źródłem przychodów. Pacjenci będą w ten sposób wyszukiwać Twój gabinet, następnie umawiając się na wizytę lub odwiedzając go osobiście.
Optymalizacja wizytówki Google w teorii jest bardzo prosta. Przede wszystkim wypełnij ją najdokładniej jak to tylko możliwe. Zachęcaj pacjentów do pozostawiania opinii oraz odpowiadaj na nie (nawet te negatywne). Google ustala ranking wizytówek na bazie algorytmu. Również algorytm Google decyduje, w jakiej kolejności wyświetlą się adresy URL w SERP. Jednak w przypadku wizytówki Google nie mają znaczenia backlinki lub innego rodzaju czynniki – absolutną podstawą jest uzupełnienie wszystkich informacji oraz pozyskiwanie opinii. Co więcej, im wyższa ocena, tym lepiej.
Pozycjonowanie strony internetowej lekarza możesz realizować samodzielnie. Jeżeli jesteś specjalistą, dysponujesz własnym gabinetem i chcesz zadbać o jego widoczność w sieci, optymalizuj witrynę zgodnie z zasadami SEO. Proces ten polega na zbudowaniu witryny w taki sposób, aby była ona zgodna z wymaganiami i oczekiwaniami algorytmu Google. W efekcie serwis zostanie „lepiej” oceniony względem konkurencji, tym samym strona internetowa znajdzie się na wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie dla lekarzy opiera się na:
Pozycjonowanie dla lekarzy może być także realizowane przy pomocy specjalistów. W tym zakresie dobrym rozwiązaniem są agencje świadczące profesjonalne usługi. Poza SEO warto również zainteresować się SXO. To strategia opierająca się na połączeniu pozycjonowania z UX. Wówczas pozyskiwany ruch jest wartościowany, co zwiększa konwersję.
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.