Pozycjonowanie RedCart – Poradnik SEO
4 min
4 min
Na skróty
Aż 93% doświadczeń użytkowników w Internecie zaczyna się od wyszukiwarek (źródło: imforza.com). To dowodzi, że pozycjonowanie stron internetowych jest doskonałym sposobem na osiągnięcie sukcesu w sieci. Biorąc pod uwagę aktualne standardy, SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli zaawansowane działania optymalizacyjne okazują się także jedną z najlepszych i najbardziej skutecznych metod promocyjnych nie tylko dla stron WWW, ale także sklepów internetowych. W dzisiejszym artykule podpowiemy, na czym właściwie polega pozycjonowanie RedCart, jak się za to zabrać, i dlaczego warto zainwestować w SEO na tej platformie e-commerce.
Pozycjonowanie RedCart to zaawansowane działania optymalizacyjne mające na celu zwiększyć pozycję serwisów WWW w wyszukiwarkach. Składają się na to m.in. optymalizacja techniczna (on-site SEO), optymalizacja treści (on-site SEO) oraz link-building (off-site SEO).
Jeżeli chodzi o on-site SEO, czyli optymalizację wewnątrz witryny, możemy jeszcze do tego zaliczyć kompleksowy audyt SEO mający na celu wskazanie wad i zalet Twojej strony, a także stworzenie strategii pozycjonerskiej, która ułatwi wdrażanie konkretnych działań optymalizacyjnych.
Jak zabrać się za pozycjonowanie RedCart? Biorąc pod uwagę aktualne standardy, na pewno trzeba zrobić to w taki sposób, żeby osiągnąć pierwsze pięć pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Według statystyk blog.hubspot.com aż 68% ruchu opiera się właśnie o “pierwszą piątkę” w Google. Poniżej przedstawiamy szczegóły elementarnych działań SEO!
Zanim rozpoczniesz właściwe działania pozycjonerskie, powinieneś zdecydować się na kompleksowy audyt SEO. Dzięki wdrożeniu optymalnych działań audytorskich będziesz mógł w łatwy sposób określić wady i zalety swojego sklepu internetowego opartego o platformę RedCart.
W zależności od własnych preferencji możesz zdecydować się zarówno na płatny, jak i darmowy audyt SEO. Specjaliści Semcore polecają na początek tę drugą opcję. Zawiera ona m.in.:
Warto również wspomnieć, iż podczas audytu SEO weryfikowane są wszelkie elementy dot. responsywności, interaktywności oraz wydajności Twojego sklepu na RedCart. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób stworzyć optymalną strategię SEO na której oprzesz dalsze działania.
Strategia SEO jest wstępem do rozpoczęcia działań optymalizacyjnych. W tym artykule nie będziemy krok po kroku mówić, jak stworzyć strategię pozycjonerską. Przypominamy natomiast, aby zwrócić uwagę na dobór właściwych słów kluczowych, które są wartościowe pod kątem sprzedażowym – zarówno long tail SEO (składających się z ponad 3-4 wyrazów), jak i ogólnych fraz (bazujących na jednym- lub dwóch słowach).
W Semcore optymalizacją techniczną zajmują się web developerzy. Jeżeli masz wiedzę z zakresu tej dziedziny – możesz jak najbardziej rozpocząć pozycjonowanie RedCart na własną rękę. Uważamy, że powinieneś szczególnie priorytetowo potraktować 5 poniższych aspektów, a mianowicie:
Optymalizacja treści to bardzo ważny element wpływający na pozycjonowanie RedCart. Decydując się na SEO e-commerce zweryfikuj w pierwszej kolejności nasycenie słów kluczowych. Powinieneś to robić zgodnie z ustaloną wcześniej strategią SEO. Istotna będzie także struktura nagłówków (od H1 do H6) odpowiadająca za użyteczność serwisu i jego przejrzystość, a także wypunktowania, tabelki, wyboldowania oraz wyjustowania – żeby treści były jak najbardziej przydatne.
Jako doświadczona agencja SEO możemy doradzić, aby dodatkowo rozbudować opisy kategorii i produktów. W tym celu należy przeanalizować strony konkurencji oraz wyciągnąć wnioski z pomocniczych narzędzi optymalizacyjnych tj. Surfer SEO czy też Contadu.
Pozycjonowanie RedCart bez link-buildingu, czyli procesu odpowiadającego za pozyskiwanie linków jest raczej niemożliwe lub bardzo ciężkie do zrealizowania. Jeżeli interesuje Cię osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page), zacznij zdobywać wysokiej jakości odnośniki. Proces ten możesz oprzeć na m.in.:
Decydując się na usługi agencji SXO możesz liczyć na najwyższej jakości linki z tzw. zaplecz pozycjonerskich.
Pozycjonowanie RedCart wpływa pozytywnie na widoczność sklepów w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki SEO zbudujemy także zaufanie wśród konsumentów i wykreujemy pozytywny wizerunek naszej marki w sieci. To również doskonała na okazja na stanie się tzw. branżowym liderem oraz wyprzedzenie konkurencji.
Aż 75% użytkowników nie klika wyników poza pierwszą stroną Google (źródło: imforza.com). Jeżeli chcesz, żeby Twoja strona cieszyła się popularnością, powinieneś zrobić wszystko, żeby była minimum w TOP 10 (a najlepiej w TOP 5). W tym celu możesz zainwestować w profesjonalne usługi pozycjonerskie lub zrobić to na własną rękę.
Umów spotkanie ze specjalistami Semcore. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania RedCart?
Cena za pozycjonowanie RedCart jest ustalana indywidualnie m.in. na podstawie specyfiki Twojej branży, konkurencyjności słów kluczowych oraz długości trwania umowy.
Pozycjonowanie RedCart powinno trwać minimum 12 miesięcy. W tym czasie specjaliści są w stanie zmaksymalizować zyski Twojej firmy oraz zwiększyć jej rozpoznawalność w sieci i ugruntować autorytet brandu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.