Optymalizacja SEO strony WordPress
3 min
3 min
Na skróty
Optymalizacja SEO WordPress to proces, o którym powinieneś pamiętać już na etapie projektowania i tworzenia strony internetowej. Jeżeli takie będzie Twoje podejście, witryna od samego początku będzie nastawiona na zdobywanie wysokich pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przekonaj się, jak powinna przebiegać optymalizacja witryny na WordPressie pod SEO.
WordPress, czyli system zarządzania treścią, na której postawiona jest Twoja strona internetowa, powinien być skonfigurowany pod SEO. Oznacza to między innymi, że tytuł witryny powinien zawierać unikalną nazwę. Nie wpisuj w tej rubryce Ustawień Ogólnych zbyt dużej liczby znaków. Unikaj również w tym miejscu spamowania lub upychania słów kluczowych. Takie działania niekorzystnie wpływają bowiem na ocenę strony internetowej przez algorytmy Google.
Pamiętaj również o tym, że opis meta description powinien być krótki i zachęcać do kliknięcia z wyników wyszukiwania. Pojawia się on także wtedy, gdy link do Twojej witryny widnieje w serwisach społecznościowych albo automatycznie generowanych katalogach stron. Ważnym aspektem optymalizacji SEO w WordPressie, jeśli chodzi o ustawienia systemu zarządzania treścią, jest zgodność protokółów http/https.
To, co chcesz, aby znalazło się na stronie głównej (strona statyczna lub strona ze wpisami) zależy od charakteru Twojej witryny. Ze względu na SEO nie warto jednak na jednej podstronie wyświetlać więcej niż 16 wpisów. Taka sytuacja powoduje bowiem, że witryna dłużej się ładuje. Niska wydajność sprzyja z kolei niższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. W zakładce Ustawienia > Czytanie możesz także włączyć lub wyłączyć widoczność dla wyszukiwarek. W przypadku niedokończonych witryn dobrą praktyką okazuje się wyłączenie tej opcji. Pamiętaj jednak o tym, aby przestawić ją ponownie, gdy witryna zostanie ukończona.
W zakładce Ustawienia Dyskusji możesz skonfigurować działanie komentarzy na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj, że mają one spore znaczenie dla SEO. W związku z tym warto zaznaczyć opcję, dzięki której, zanim wpisy użytkowników pojawią się na Twojej stronie, będziesz je musiał zatwierdzić. Możesz w tym miejscu włączyć także powiadomienia, które zasygnalizują, gdy ktoś doda komentarz lub poinformują, że komentarz czeka na moderację.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz SEO
Ustawienia Mediów mają ogromne znaczenie, gdyż na przykład nieskompresowane zdjęcia obniżają wydajność strony internetowej. To z kolei bezpośrednio przekłada się na gorszą wydajność, a co za tym idzie niższą pozycję w Google. W związku z tym możesz dostosować wielkość zdjęć w ramach mechanizmu skalowania. Dzięki temu, gdy w trakcie redakcji artykułu wybierzesz wielkości zdjęć, takie jak: thumbnail, medium, medium_large lub large, rozmiar zdjęć zostanie pobrany właśnie stąd.
Szybkość ładowania swojej strony internetowej możesz sprawdzić za pomocą narzędzi, takich jak na przykład GTmetrix lub PageSpeed Insights. Wymienione wyżej rozwiązania nie dotyczą bezpośrednio optymalizacji SEO WordPress, ale mogą wspierać ten proces. Będziesz bowiem wiedział, co musisz jeszcze usprawnić na stronie. Jeżeli pliki graficzne będą miały odpowiednio niewielką wagę, witryna będzie ładować się znacznie szybciej.
Cenną funkcją WordPressa jest możliwość ustalenia, jak ma wyglądać adres URL Twoich wpisów. Do wyboru masz następujące warianty:
Możesz zapoznać się z każdą dostępną opcją i zastanowić, która z nich będzie najlepiej pasować do profilu Twojej witryny. Dla przykładu dzień i nazwa jest formatem typowo blogowym.
Jeżeli zależy Ci na tym, aby wszystkimi opisanymi wyżej działaniami zajęli się eksperci SEO, a jednocześnie, aby skonfigurowali hosting oraz motyw strony internetowej, zaufaj sprawdzonej agencji SEO. Powodzenia!
Więcej dowiesz się również tutaj: Pozycjonowanie stron WordPress – Poradnik SEO