PozycjonowanieTworzenie stron internetowych

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

4 min czytania
Jakie dane strukturalne schema wdrożyć na stronach contentowych?

Obecnie wiele firm oferuje użytkownikom ciekawe i merytoryczne treści, z których można skorzystać, aby dowiedzieć się więcej o interesującej ofercie lub angażującej tematyce. Jeżeli natomiast chcesz uzyskać przewagę konkurencyjną i znaleźć się na szczycie organicznych wyników wyszukiwania, powinieneś również zainteresować się tematem danych strukturalnych, które są niezbędne przede wszystkim na stronach contentowych. W dzisiejszym artykule podpowiemy, czym właściwie są dane strukturalne, dlaczego warto je wdrożyć i jak to zrobić! Przedstawimy dodatkowo praktyczne przykłady wyselekcjonowane przez specjalistów Semcore.

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

Dane strukturalne – co to jest?

Dane strukturalne to informacje zapisane w specjalnym formacie umożliwiającym lepsze zrozumienie zawartości witryny wyszukiwarkom internetowym. W branżowym nazewnictwie nazywamy je inaczej meta-danymi opisującymi różne elementy na stronie, m.in.:

  • nazwa produktu,
  • ocena,
  • koszt,
  • opis,
  • zdjęcia,
  • informacje o autorze,
  • data publikacji,
  • kategorie tematyczne.

Dane strukturalne a SEO

Dane strukturalne pomagają wyszukiwarkom internetowym interpretować informacje na stronie i przyporządkować je do odpowiednich kategorii tematycznych, co z kolei może poprawić pozycjonowanie strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Bardzo często jest to fundamentalny element strategii SXO (ang. Search Experience Optimization) uwzględniającej zarówno SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i UX (User Experience).

Dane strukturalne a UX

Dzięki zastosowaniu danych strukturalnych, użytkownicy mogą uzyskać bardziej szczegółowe informacje o stronie bez potrzeby jej otwierania (np. w formie fragmentów odpowiedzi na pytania zadane w wyszukiwarce).

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

Dane strukturalne są zapisywane zgodnie ze standardem schema.org. Został on opracowany przez developerów wyszukiwarek tj. Google, Bing, Yahoo! oraz YANDEX w celu ujednolicenia sposobu opisywania informacji na stronach internetowych. Wdrażając strukturę schema na swoją stronę internetową, możesz w łatwy sposób zwiększyć jej atrakcyjność dla użytkowników i pomóc w pozyskaniu nowych odbiorców oraz poprawić jej widoczność w wynikach wyszukiwania, jednocześnie zwiększając jakość ruchu w serwisie.

Zobacz  Czy Twój biznes potrzebuje oprogramowania SaaS?

Dane strukturalne na stronach contentowych – propozycje i zasady wdrożenia [TOP 14]

Spośród najpopularniejszych danych strukturalnych wdrażanych na stronach contentowych, możemy wymienić m.in.:

1. Schema.org Article – opisuje artykuł lub post 

Wśród elementów, które mogą być opisane za pomocą tego typu danych strukturalnych, znajdują się m.in.:

  • tytuł, 
  • autor, 
  • data publikacji, 
  • treść artykułu,
  • obrazy.

Przykład wdrożenia schema.org Article:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

2. Schema.org Product – opisuje wybrany produkt

Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych typu Product, znajdują się: 

  • nazwa, 
  • marka,
  • kod produktu, 
  • cena, 
  • dostępność,
  • zdjęcia,
  • opis produktu.

Przykład wdrożenia schema.org Product:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

 

3. Schema.org Breadcrumbs – opisuje ścieżkę nawigacji w obrębie strony internetowej

Dzięki użyciu danych strukturalnych Breadcrumbs, użytkownicy mogą łatwo nawigować po stronie i znaleźć interesujące ich informacje.

Przykład wdrożenia schema.org Breadcrumbs:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

4. Schema.org Review – opisuje recenzję produktu, usługi lub treści

Wśród elementów, które można opisać za pomocą tego typu danych strukturalnych, znajdują się: 

  • ocena, 
  • autor recenzji, 
  • data i treść recenzji.

Przykład wdrożenia schema.org Review:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

5. Schema.org FAQ – opisuje listę często zadawanych pytań i odpowiedzi

Dzięki użyciu danych strukturalnych typu FAQ, użytkownicy mogą szybko znaleźć odpowiedzi na swoje pytania.

Przykład wdrożenia schema.org FAQ:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

6. Schema.org Video – opisuje film lub klip wideo

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Video, znajdują się:

  • tytuł, 
  • opis, 
  • data publikacji, 
  • długość filmu, 
  • plik wideo
  • miniaturka.
Zobacz  Reklama wulkanizacji w Internecie – poradnik

Przykład wdrożenia schema.org Video:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

7. Schema.org Person – opisuje osobę lub organizację

Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych Person, znajdują się:

  • nazwa, 
  • opis, 
  • zdjęcie, 
  • kontakty,
  • pozycja w organizacji.

Przykład wdrożenia schema.org Person:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

8. Schema.org Organization – opisuje organizację lub firmę

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Organization, znajdują się:

  • nazwa, 
  • opis, 
  • logo,
  • kontakty,
  • adres.

Przykład wdrożenia schema.org Organization:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

9. Schema.org LocalBusiness – opisuje lokalny biznes

Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych LocalBusiness, znajdują się:

  • nazwa, 
  • opis, 
  • adres, 
  • godziny otwarcia,
  • kontakty,
  • oceny.

Przykład wdrożenia schema.org LocalBusiness:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

10. Schema.org Place – opisuje konkretne miejsce (np. restauracja, hotel lub atrakcja turystyczna). 

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Place, znajdują się:

  • nazwa, 
  • opis, 
  • adres, 
  • godziny otwarcia, 
  • oceny,
  • zdjęcia.

Przykład wdrożenia schema.org Place:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

11. Schema.org Event – opisuje wydarzenie (np. koncert, wystawa lub spotkanie branżowe).

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Event, znajdują się: 

  • nazwa, 
  • opis, 
  • data, 
  • godzina, 
  • miejsce, 
  • bilety,
  • zdjęcia.

Przykład wdrożenia schema.org Event:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

12. Schema.org Recipe – opisuje przepis kulinarny

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych Recipe, znajdują się: 

  • nazwa, 
  • opis, 
  • lista składników, 
  • instrukcje,
  • oceny,
  • zdjęcia.

Przykład wdrożenia schema.org Recipe:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

13. Schema.org MusicRecording – opisuje nagranie muzyczne (np. piosenka lub album)

Wśród elementów, które można opisać za pomocą danych strukturalnych MusicRecording, znajdują się: 

  • tytuł, 
  • wykonawca, 
  • data publikacji,
  • oceny,
  • zdjęcia.
Zobacz  Narzędzia copywritera – 7 najlepszych rozwiązań

Przykład wdrożenia schema.org MusicRecording:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

14. Schema.org Book – opisuje książkę lub publikację

Wśród elementów, które można opisać przy użyciu danych strukturalnych Book, znajdują się:

  • tytuł, 
  • autor, 
  • data publikacji, 
  • opis, 
  • zdjęcia okładki.

Przykład wdrożenia schema.org Book:

Jakie wdrożyć dane strukturalne schema na stronach contentowych?

Czy dane strukturalne na stronie contentowej wpłyną na jakość ruchu i konwersji?

Dane strukturalne na stronie contentowej wpływają pozytywnie na jakość ruchu i konwersji, ponieważ:

  • poprawiają wyświetlanie informacji w wynikach wyszukiwania (zwiększa to zainteresowanie użytkowników oraz klikalność);
  • przyciągają bardziej zainteresowaną i skłonną do konwersji grupę odbiorców;
  • ułatwiają użytkownikom znalezienie odpowiedniej informacji i dokonanie zakupu.

Biorąc pod uwagę obecne trendy, dane strukturalne na stronie contentowej mogą wpłynąć na jakość ruchu i konwersji, poprzez zwiększenie zaangażowania użytkowników, przyciągnięcie bardziej zainteresowanej grupy odbiorców oraz maksymalizację wiarygodności strony i ułatwienie podjęcia decyzji w zakresie dokonywania zakupów.

Aby dowiedzieć się, czy wdrożyłeś prawidłowo dane strukturalne na swoją stronę, skorzystaj z naszego audytu SEO. Specjaliści Semcore wskażą niezbędne zalety oraz wady w Twojej strategii pozycjonerskiej, a dodatkowo określą elementy do poprawy.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy