Słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania. To one determinują, jak często Twoja strona internetowa zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania w Internecie. Pod kątem optymalizacji strony www do potrzeb reklamowych, niezwykle istotne są np. prawidłowe dopasowania słów kluczowych. Co warto o tym wiedzieć? Jakie są typy dopasowania słów kluczowych?
Zdj 1. Na słowach kluczowych oparty jest ruch w internetowych wyszukiwarkach
Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketing-tre%C5%9Bci-marketing-cyfrowy-7307069/
Opcje dopasowania słów kluczowych mają przede wszystkim wpływ na reklamy internetowe wyświetlane w Google. Dopasowania słów kluczowych AdWords (dawna nazwa Google Ads). Tego typu reklamy wyświetlają się w trzech pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Są one oznaczone jako „reklama” właśnie.
Typy dopasowania słów kluczowych – najważniejsze informacje
Na czym polega publikowanie i emisja reklam w wyszukiwarce? Działa to na podobnej zasadzie do standardowego wyszukiwania. Użytkownik wpisuje określone, interesujące go słowo kluczowe. Wyszukiwarka (najczęściej Google) używa dopasowania słów kluczowych i wyświetla mu odpowiednie, pożądane przez niego wyniki.
Dlaczego reklamy Google oparte są na słowach kluczowych? Ponieważ ich zasada działania przypomina wyszukiwanie organiczne. Użytkownik zainteresowany np. wyszukiwaniem warsztatów samochodowych w Bydgoszczy, może wpisać frazę „warsztat samochodowy Bydgoszcz” i to na jej podstawie powinien wyświetlić się wynik. W przypadku wyświetlania kompletnie niezwiązanych z tematem haseł, użytkownik nie byłby zadowolony z pokazanych mu rezultatów.
O czym należy pamiętać wykorzystując opcje dopasowania słów kluczowych?
Dopasowania słów kluczowych Google Ads pozwalają na pominięcie wielu żmudnych działań SEO i walki z konkurencją. Dużo prościej jest trafić na pierwszą stronę w wyszukiwarce internetowej po wykupieniu pozycji reklamowej w Google. Warto pamiętać, że dopasowanie key words to kluczowy element w uzyskiwaniu dobrych rezultatów współczynnika konwersji.
Przed dobraniem odpowiednich haseł warto zwrócić uwagę na typy dopasowania słów kluczowych. Jakie typy się wyróżnia?
- Dopasowanie przybliżone – wyświetlanie strony na dużą liczbę wyszukiwań i szeroki zakres słów kluczowych. Z jednej strony jego zaletą jest niski koszt kampanii reklamowej, a z drugiej do wad zaliczymy na pewno niski współczynnik konwersji. Dopasowanie przybliżone może służyć do wyszukiwania odpowiednich rozwiązań dotyczących doboru słów kluczowych.
- Dopasowanie do wyrażenia – w tym przypadku słowo kluczowe nie jest ściśle związane z wynikiem, a stanowi swego rodzaju wskazówkę dotyczącą tego, czego ma dotyczyć kampania reklamowa. Wzięte w cudzysłów słowa kluczowe są sugestią dotyczącą znaczenia. Przykład? „Piłka sportowa” może oznaczać piłkę do koszykówki, piłki nożnej czy np. do siatkówki.
- Dopasowanie ścisłe – najbardziej precyzyjne dopasowanie, w którym określone słowo kluczowe w sposób bardzo dokładny prowadzi do wskazanego znaczenia. Daje największy współczynnik konwersji, ale jednocześnie jest najdroższą formą reklamy. Słowa precyzyjne oznacza się nawiasem kwadratowym.
Zdj 2. Dopasowanie słów kluczowych wpływa na pierwsze wyniki wyświetlania reklam w Google
Źródło: Google
Na co wpływają dopasowania słów kluczowych? Adwords i nie tylko
Dopasowania słów kluczowych wpływają na wyniki kampanii reklamowej w Google. Jeżeli nieprawidłowo określisz, na jakie zapytania powinna wyświetlać się Twoja strona, efekt wdrożonych działań promocyjnych będzie niesatysfakcjonujący. Poza tym klienci mogą postrzegać Cię przez pryzmat tego, co wyświetla się w Google. Jeżeli prawidłowo dopasujesz słowa kluczowe, wdrażając skuteczną kampanię w wyszukiwarkach, jesteś w stanie zdobyć większą liczbę klientów, przy mniejszych nakładach finansowych.
Co istotne, pamiętaj, żeby nie mieszać różnych typów słów kluczowych w jednej kampanii reklamowej. Wykorzystaj analizę popularności danego wyrażenia, aby zwiększyć skuteczność działań. Dobrze, jeżeli wdrożone w kampanii reklamowej słowa kluczowe są zgodne z działaniami takimi jak pozycjonowanie. To zazębia optymalizację strony w sieci i pozwala poprawić efektywność promocji marki.