Reklama

Dopasowania słów kluczowych – jak się w tym wszystkim połapać?

3 min czytania
Dopasowania słów kluczowych - jak się w tym wszystkim połapać?

Słowa kluczowe stanowią podstawę pozycjonowania. To one determinują, jak często Twoja strona internetowa zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania w Internecie. Pod kątem optymalizacji strony www do potrzeb reklamowych, niezwykle istotne są np. prawidłowe dopasowania słów kluczowych. Co warto o tym wiedzieć? Jakie są typy dopasowania słów kluczowych? 

Dopasowania słów kluczowych - jak się w tym wszystkim połapać?

Zdj 1. Na słowach kluczowych oparty jest ruch w internetowych wyszukiwarkach

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/marketing-tre%C5%9Bci-marketing-cyfrowy-7307069/

Opcje dopasowania słów kluczowych mają przede wszystkim wpływ na reklamy internetowe wyświetlane w Google. Dopasowania słów kluczowych AdWords (dawna nazwa Google Ads). Tego typu reklamy wyświetlają się w trzech pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Są one oznaczone jako „reklama” właśnie.

Typy dopasowania słów kluczowych – najważniejsze informacje

Na czym polega publikowanie i emisja reklam w wyszukiwarce? Działa to na podobnej zasadzie do standardowego wyszukiwania. Użytkownik wpisuje określone, interesujące go słowo kluczowe. Wyszukiwarka (najczęściej Google) używa dopasowania słów kluczowych i wyświetla mu odpowiednie, pożądane przez niego wyniki.

Dlaczego reklamy Google oparte są na słowach kluczowych? Ponieważ ich zasada działania przypomina wyszukiwanie organiczne. Użytkownik zainteresowany np. wyszukiwaniem warsztatów samochodowych w Bydgoszczy, może wpisać frazę „warsztat samochodowy Bydgoszcz” i to na jej podstawie powinien wyświetlić się wynik. W przypadku wyświetlania kompletnie niezwiązanych z tematem haseł, użytkownik nie byłby zadowolony z pokazanych mu rezultatów.

O czym należy pamiętać wykorzystując opcje dopasowania słów kluczowych?

Dopasowania słów kluczowych Google Ads pozwalają na pominięcie wielu żmudnych działań SEO i walki z konkurencją. Dużo prościej jest trafić na pierwszą stronę w wyszukiwarce internetowej po wykupieniu pozycji reklamowej w Google. Warto pamiętać, że dopasowanie key words to kluczowy element w uzyskiwaniu dobrych rezultatów współczynnika konwersji.

Zobacz  W jaki sposób promować usługi?

Przed dobraniem odpowiednich haseł warto zwrócić uwagę na typy dopasowania słów kluczowych. Jakie typy się wyróżnia?

  • Dopasowanie przybliżone – wyświetlanie strony na dużą liczbę wyszukiwań i szeroki zakres słów kluczowych. Z jednej strony jego zaletą jest niski koszt kampanii reklamowej, a z drugiej do wad zaliczymy na pewno niski współczynnik konwersji. Dopasowanie przybliżone może służyć do wyszukiwania odpowiednich rozwiązań dotyczących doboru słów kluczowych.
  • Dopasowanie do wyrażenia – w tym przypadku słowo kluczowe nie jest ściśle związane z wynikiem, a stanowi swego rodzaju wskazówkę dotyczącą tego, czego ma dotyczyć kampania reklamowa. Wzięte w cudzysłów słowa kluczowe są sugestią dotyczącą znaczenia. Przykład? „Piłka sportowa” może oznaczać piłkę do koszykówki, piłki nożnej czy np. do siatkówki.
  • Dopasowanie ścisłe – najbardziej precyzyjne dopasowanie, w którym określone słowo kluczowe w sposób bardzo dokładny prowadzi do wskazanego znaczenia. Daje największy współczynnik konwersji, ale jednocześnie jest najdroższą formą reklamy. Słowa precyzyjne oznacza się nawiasem kwadratowym.

Dopasowania słów kluczowych - jak się w tym wszystkim połapać?

Zdj 2. Dopasowanie słów kluczowych wpływa na pierwsze wyniki wyświetlania reklam w Google

Źródło: Google

Na co wpływają dopasowania słów kluczowych? Adwords i nie tylko

Dopasowania słów kluczowych wpływają na wyniki kampanii reklamowej w Google. Jeżeli nieprawidłowo określisz, na jakie zapytania powinna wyświetlać się Twoja strona, efekt wdrożonych działań promocyjnych będzie niesatysfakcjonujący. Poza tym klienci mogą postrzegać Cię przez pryzmat tego, co wyświetla się w Google. Jeżeli prawidłowo dopasujesz słowa kluczowe, wdrażając skuteczną kampanię w wyszukiwarkach, jesteś w stanie zdobyć większą liczbę klientów, przy mniejszych nakładach finansowych.

Zobacz  Podejmowanie decyzji i emocje - jak wykorzystać emocje w marketingu do zwiększenia sprzedaży?

Co istotne, pamiętaj, żeby nie mieszać różnych typów słów kluczowych w jednej kampanii reklamowej. Wykorzystaj analizę popularności danego wyrażenia, aby zwiększyć skuteczność działań. Dobrze, jeżeli wdrożone w kampanii reklamowej słowa kluczowe są zgodne z działaniami takimi jak pozycjonowanie. To zazębia optymalizację strony w sieci i pozwala poprawić efektywność promocji marki. 

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2.8 / 5. Liczba głosów: 27

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy