PozycjonowaniePerformance marketing

Pozycjonowanie i reklama suplementów diety

3 min czytania
Pozycjonowanie i reklama suplementów diety

W sieci rośnie sprzedaż suplementów diety. Na razie e-commerce to ponad 25 proc. udziału w rynku, wartym ponad 8 mld zł. Tak obszerny rynek utrudnia wybicie się spośród szerokiej konkurencji. Jednak przy zastosowaniu odpowiednich technik SEO i reklamy, możesz pozyskać nowych klientów w branży. W jaki sposób promować suplementy diety, stosując pozycjonowanie i reklamę w sieci? Warto postawić na SEO, content marketing i nie tylko.

Pozycjonowanie i reklama suplementów diety

Zdj 1. Suplementy diety mogą być reklamowane w sieci przez SEO i np. content marketing 

Źródło: https://pixabay.com/photos/vitamins-pills-pharmacy-medication-7661774

Na wstępie zaznaczmy, że reklama suplementów diety w sieci jest dozwolona przez polskie prawo. Związana jest natomiast z pewnymi obostrzeniami wewnętrznymi Google (suplementy, jak wszystkie artykuły medyczne należą do kat. YMYL, czyli Your Money Your Life, o czym powiemy później). Ograniczenia te nie są tak istotne w porównaniu do korzyści wynikających z SEO, bo pozycjonowanie stron z suplementami ułatwia pozyskanie nowych klientów.

Pozycjonowanie suplementów diety – o czym warto pamiętać?

Pozycjonując strony z suplementami diety pamiętaj przede wszystkim o treści. Kategoria YMYL (czyli treści, które mogą wpływać bezpośrednio na użytkowników) jest szczególnie analizowana pod kątem rzetelności, prawdziwości i eksperckości. Opisy kategorii i produktów muszą być szczegółowe, wyjaśniać kompleksowe działanie specyfiku, ale też powinny zawierać jego skład. 

Content umieszczony na stronie powinien zawierać też prawidłowo wytypowane frazy kluczowe (popularne w sieci w danym momencie np. suplementy na odporność, lepiej będą pozycjonować się jesienią i zimą, wraz ze wzrostem liczby przypadków chorób wirusowych). Istotne jest, aby wpisy były wewnętrznie i zewnętrznie linkowane. Zwróć uwagę na jakość linków, które umieszczasz. Jeżeli pozyskujesz je z zewnątrz (stawiając na link building), szukaj stron o wysokiej renomie np. popularnonaukowych blogów, cenionych mediów branżowych etc. Takie linki będą promowane przez algorytmy Google.

Zobacz  Reklama komisu samochodowego w Internecie – poradnik

Pozycjonowanie lokalne i adresowane do konkretnych grup – sposób na promocję produktu

Jak wspomnieliśmy wyżej, problemem przy pozycjonowaniu produktów suplementacyjnych jest szeroka konkurencja. SEO umożliwia jednak zmniejszenie ryzyka zaniknięcia wśród innych firm. Aby dotrzeć do klientów, możesz pomyśleć np. o pozycjonowaniu lokalnym. Frazy mogą być ukierunkowane w stronę konkretnego odbiorcy albo mieszkańca określonych rejonów Polski. Jakie mogą być przykłady takich fraz pod SEO?

  • Suplementy na wzmocnienie dla seniorów.
  • Suplementy na wzrost masy mięśniowej dla osób po 30.
  • Sklep z suplementami Bydgoszcz
  • Suplementy na porost włosów Gdańsk.

Stosując powyższe frazy zawężasz grupę odbiorców i sprawiasz, że rośnie szansa na pozyskanie nowych klientów poprzez działania w sieci. 

W jaki sposób możesz jeszcze trafiać do klientów? Reklama suplementów diety

Reklama internetowa to nie tylko pozycjonowanie. Istnieje szereg możliwości, które nie tylko przełożą się na pozyskanie nowych klientów, ale też ułatwią Ci utrzymanie grupy bieżącej klienteli.

Jakie są najpopularniejsze przykłady reklamy w sieci (w tym części budowy strony internetowej), które pozwolą na poprawę efektywności sprzedaży produktów?

  • Google Ads i pozostałe systemy reklamowe – korzystanie z Facebook Ads, Allegro Ads, Google Ads i podobnych systemów reklam CPC i CPM pozwoli na trafienie do konkretnej grup odbiorców, zainteresowanych Twoimi produktami. 
  • Reklamy natywne – dyskretne, nieinwazyjne reklamy, które nie drażnią i nie przeszkadzają użytkownikowi wzbudzają zaufanie, nie odrzucają od marki i przyciągają odbiorców.
  • Prowadzenie bloga – blog to sposób na przyciągnięcie zainteresowanych użytkowników, budowanie świadomości marki i poprawa zaufania do produktów. Pamiętaj, że wpisy muszą być rzetelne i oparte na fachowych źródłach. Content z bloga będzie analizowany przez roboty indeksujące Google.
  • Newslettery i akcje promocyjne – to sposób na utrzymanie klienta, ciągły kontakt z nim i zachęcenie do zakupów. Użytkownik czuje się zaopiekowany, a zainteresowanie marką nie maleje wraz z czasem. 
Zobacz  Reklama klubu fitness w Internecie – poradnik

Pozycjonowanie i reklama suplementów diety

Zdj 2. Reklama w Google może być skutecznym narzędziem do promocji suplementów diety

Źródło: Google

Suplementy diety, według polskiego ustawodawstwa traktowane są jako żywność, a nie medykamenty. Promocja takich produktów nie może wiązać się jednak m.in. ze wprowadzaniem klienta w błąd, ukrywaniem istotnych informacji dot. użytkowania. Pamiętaj, że na Twojej stronie powinna pojawić się informacja, że „suplement diety jest środkiem spożywczym, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety”, a także, że nie ma on właściwości leczniczych oraz. Że suplement może być wyłącznie elementem uzupełniającym dietę i nie może stanowić jej podstawy. 

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy