Podstawowym celem właścicieli firm, którzy decydują się na skorzystanie z usług agencji SEO, jest znalezienie swojej strony internetowej w czołówce wyników wyszukiwania. Niestety wiele osób jest przekonanych, że raz wywalczone wysokie pozycje w Google dane są na zawsze i po wskoczeniu do topu podejmuje rezygnację z pozycjonowania. Jest to oczywiście błąd, który w bardzo krótkim czasie może zniweczyć cały, wielomiesięczny wysiłek włożony w działania optymalizacyjne SEO. W tym artykule wyjaśniamy dlaczego rezygnacja z pozycjonowania jest błędem.
Dlaczego rezygnacja z pozycjonowania to błąd – 10 powodów
Zwiększenie ruchu na stronie www, wzrost sprzedaży i zainteresowania usługami lub produktami, większa popularność w social mediach oraz obecność strony internetowej w czołówce wyników wyszukiwania – każdy, kto skorzystał z usług agencji SEO, wie, że za profesjonalnymi działaniami optymalizacyjnymi idą sukcesy sprzedażowe, marketingowe i wizerunkowe. Jednocześnie, jest to moment, w którym wielu przedsiębiorców uznaje, że wsparcia agencji już nie potrzebuje. Oto dziesięć powodów, które pokazują, że rezygnacja z pozycjonowania jest błędem.
Konkurencja nie śpi – pamiętasz, gdy Twoja strona znajdowała się w trzeciej dziesiątce w wynikach wyszukiwania i z zazdrością spoglądałeś na konkurencyjne firmy z topu? Po uzyskaniu przez Ciebie wysokich pozycji w Google w kolejce do zajęcia Twojego miejsca ustawiają się dziesiątki innych przedsiębiorców. Konkurencyjne firmy, które korzystają z usług agencji SEO, bardzo szybko mogą wykorzystać Twoją bierność w działaniach optymalizacyjnych i prowadzeniu strony.
Jest to zaprzepaszczenie dotychczasowych działań – wywindowanie strony na pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania przy dobrych wiatrach może zająć kilka tygodni, ale w innych przypadkach może to być kilka miesięcy, a nawet lat. Wiąże się to z dużym wkładem finansowym i ogromnym wysiłkiem, a często także ze stresem. Rezygnacja z pozycjonowania to prosty przepis na to, by zmarnować wszystkie dotychczasowe działania.
Strata przewagi nad konkurencją – zapewniamy, że firmy znajdujące się w top 10 wyników wyszukiwania również korzystają z usług agencji SEO. W dużej mierze właśnie dlatego nieustannie są tak dobrze pozycjonowane. Co chcemy przez to powiedzieć? Dotarcie do topu to tylko koniec pewnego etapu, ale nie całego wyścigu. Jeśli w tym momencie zrezygnujesz z pozycjonowania, stracisz przewagę nad konkurencją.
Zmarnowanie szansy na rozwój firmy – dotarcie do pierwszej strony wyników wyszukiwania w Google jest doskonałą okazją do tego, by skupić się na rozwoju firmy. Przykładowo, jeśli do tej pory koncentrowałeś się głównie na pozycjonowaniu lokalnym i w ten sposób wyrobiłeś sobie markę, teraz możesz podjąć działania ogólnokrajowe. Jeśli zrezygnujesz z pozycjonowania, wiele rzeczy będzie trzeba zacząć od nowa.
Możliwość skupienia się na SXO – Search Experience Optimization oznacza optymalizację doświadczeń użytkownika. Stronę, która została wywindowana na czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, warto zoptymalizować zgodnie z założeniami SXO, dzięki czemu będzie ona nie tylko pozytywnie odbierana przez algorytmy Google, ale przede wszystkim będzie wartościowa dla internauty. Witryna zoptymalizowana pod kątem SXO ma przejrzysty i estetyczny layout, szybko się wczytuje, ma prostą, intuicyjną strukturę oraz zachęca do skorzystania z usługi, kupna produktu lub jakiegokolwiek innego działania, którego oczekuje właściciel firmy.
Brak możliwości reagowania na zmiany i aktualizacje – chociaż obecnie raczej nie pojawiają się algorytmy, które wywracają wyniki wyszukiwania do góry nogami, pamiętaj, że Google nieustannie wprowadza kolejne aktualizacje. Nawet niewielkie działania ze strony giganta z Mountain View mogą doprowadzić do przetasowań w wynikach wyszukiwania. Wsparcie ze strony agencji SEO sprawi, że łatwiej będzie dostosować się do zmian i zachować wysokie pozycje w Google.
Mając wsparcie SEO można skupić się na aktualnościach z życia firmy – pamiętaj, że optymalizacja SEO nie ogranicza się tylko do nasycenia znajdujących się na stronie treści odpowiednimi frazami kluczowymi. Ważne są także inne działania, takie jak regularna aktywność w witrynie i publikowanie nowych treści. Agencja SEO pomoże Ci w tworzeniu newsów i aktualnych artykułów blogowych, które będą angażować odbiorców i umacniać pozycję strony w Google.
Korzystając z usług agencji SEO można rozszerzyć obecność marki w internecie – zdobycie wysokich pozycji wGoogle jest okazją do tego, by rozszerzyć działalność firmy w sieci. Można wówczas zacząć rozwijać markowy kanał na YouTube oraz zaangażować się w aktywność w mediach społecznościowych.
Z SEO łatwiej jest zachować ciągłość biznesu – obecność w topowych pozycjach w wynikach wyszukiwania ma kluczowe znaczenie dla rozpoznawalności marki w sieci. Nieustannie dbając o wysokiepozycjewGoogle, zwiększasz swoje szanse na to, że usługi Twojej firmy lub oferowane przez Ciebie produkty nieprzerwanie będą cieszyły się popularnością wśród klientów. W ten sposób łatwiej jest zachować ciągłość biznesu i planować rozwój firmy.
Biznes online to przyszłość – kryzysowa sytuacja związana z pandemią koronawirusa nauczyła nas tego, że znacznie łatwiej jest przetrwać firmom, które są obecne i aktywne w sieci i tym, które oferują świadczenie usług przez internet. Dlatego nieustannie warto dbać o wysokiepozycjewGoogle i rozwijać strategie optymalizacyjne.
Czemu warto cały czas monitorować pozycję w Google?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Z wielu powodów, takich jak aktualizacje algorytmów czy działania konkurencji, wyniki wyszukiwania w Google nieustannie się zmieniają. To właśnie dlatego należy nieustannie monitorować pozycję strony internetowej w Google – nawet po tym, gdy uda Ci się dostać do top 10.
Obserwacja wyników wyszukiwania umożliwia reagowanie na bieżąco na wszelkie niekorzystne zmiany zachodzące w Google. Pamiętaj, że znacznie łatwiej jest zachować wysokie pozycje podejmując niewielkie czynności dostosowane do aktualnej sytuacji. Bierne obserwowanie tego, co dzieje się w wyszukiwarce, może skutkować tym, że odzyskanie wysokich pozycji w Google znów będzie wymagało dużego nakładu pracy, czasu i finansów.
Po co Ci agencja SXO, gdy masz wysokie pozycje w Google?
Pamiętaj, że widoczność w wyszukiwarce Google to tylko połowa sukcesu. Owszem, strona www z pewnością będzie chętniej i częściej odwiedzana, gdy będzie znajdowała się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, niemniej sam ten fakt wcale nie musi znacząco poprawić sprzedaży usług lub produktów. Wszystko zależy od tego, czy strona będzie atrakcyjna i czytelna dla użytkownika. W jednym z powyższych podpunktów wyjaśniliśmy, czym jest SXO, poniżej natomiast wskażemy pokrótce dlaczego warto współpracować z agencją SXO mając wysokie pozycje w Google.
Wysokie pozycje same w sobie nie przekładają się na zwiększenie sprzedaży
Oczywiście, wysokie pozycje w Google są kluczowe, ale same w sobie nie przekładają się na większą sprzedaż. W momencie, gdy użytkownik odwiedza witrynę, decydujące jest UX, czyli doświadczenie użytkownika (User Experience). Agencja SXO nie tylko będzie kontrolowała to, by Twoja strona nie straciła wysokiej pozycji, ale także pomoże ją dostosować (jej budowę, strukturę, przyjazność, intuicyjność) tak, by internauta po wejściu na nią przeszedł ścieżkę do kupna usługi, produktu lub innej pożądanej przez Ciebie interakcji.
SEO, jak wiadomo, skupia się przede wszystkim na zgodności z algorytmami Google, natomiast UX – na internaucie. Do odniesienia sukcesu niezbędne jest zadbanie o obie te rzeczy. Można oczywiście współpracować z odrębnymi agencjami SEO i UX, ale po pierwsze, będzie to prawdopodobnie bardziej kosztowne, a po drugie – istnieje ryzyko, że działania obu firm nie będą ze sobą zgodne. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług agencji SXO, która w spójny i zorganizowany sposób zadba zarówno o wysokie pozycje w Google, jak i o potrzeby użytkowników. Dzięki temu można maksymalnie wykorzystać ruch z wyników organicznych.