Czemu warto mieć podstawową wiedzę o SEO?
4 min
4 min
Na skróty
SEO to wieloaspektowa i różnorodna dziedzina. Profesjonaliści w tej branży rozwijają swoje umiejętności i poszerzają swoją wiedzę każdego dnia. Nie musisz jednak planować kariery jako pozycjoner, aby znać podstawowe informacje o SEO. Jeśli prowadzisz działalność biznesową w sieci, warto, abyś miał świadomość, jak ważna jest widoczność Twojej witryny, ruch na niej, współczynnik konwersji etc. Co może dać zaznajomienie się z pozycjonowaniem? Gdzie szukać najważniejszych wskazówek?
Działając w branży e-commerce, po prostu nie możesz zignorować wiedzy o SEO. Nawet jeśli Twoja oferta będzie wyjątkowo atrakcyjna, ceny przystępne, a obsługa klienta na najwyższym poziomie, znacząco zmniejszysz swoje szanse na biznesowy sukces, jeśli zignorujesz kwestię widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania z racji braku podstawowych informacji. Dlaczego warto się edukować w tym temacie? Bazowa wiedza o SEO pozwoli Ci poznać konkretne metody, dzięki którym będziesz w stanie:
– zrozumieć środowisko internetowe i zasady, jakie w nim panują, poznać taktyki stosowane przez inne firmy i marki, być na czasie, działać zgodnie z aktualnymi trendami;
– uniknąć podstawowych błędów, ograniczyć niepotrzebne wydatki i różne problemy związane z bezproduktywnym rozwijaniem sklepu online;
– znacząco poprawić swoją konkurencyjność w branży, dołączając do grona właścicieli e-sklepów, którzy dbają o funkcjonalność i efektywność witryny;
– tworzyć skuteczny i przyciągający uwagę content, dbać o regularne, koniecznie aktualizacje i techniczne usprawnienia na stronie, w pełni wykorzystywać jej potencjał;
– zyskać realną możliwość poszerzenia grona potencjalnych klientów, poprawy ruchu na stronie, zainteresowania ofertą;
– zmienić wizerunek firmy na bardziej nowoczesny oraz pozytywny, zwiększyć zaufanie klientów (wypozycjonowane, zmodyfikowane pod wyszukiwarki serwisy sprzedażowe mają lepszą opinię wśród użytkowników);
– odpowiednio zadbać o skuteczność działań SEO, dzięki świadomemu monitoringowi (np. w zakresie doboru słów kluczowych czy link buildingu), wiedzieć, z czego np. może wynikać spadek sprzedaży w sklepie internetowym, mniejsza ilość zapytań, porzucone koszyki itp.;
– efektywnie łączyć strategię pozycjonowania z innymi strategiami (np. w zakresie marketingu w social mediach itp., dzięki szerokie wiedzy m.in. na temat swoich odbiorców), umiejętnie wykorzystywać dostępny budżet;
– poprawić user experience, zoptymalizować poprawnie witrynę, zwiększając jej użyteczność, szybkość, wydajność oraz wygodę użytkowników;
– finalnie zwiększyć sprzedaż – zyski przedsiębiorstwa, zwrot z inwestycji (mieć liczniejszych klientów i to tych usatysfakcjonowanych, co zwiększa szanse m.in. na pozyskiwanie stałych i lojalnych klientów).
Najważniejsze informacje o SEO są w stanie przynieść naprawdę wiele profitów. Jeśli dopiero zaczynać działalność w sieci, z pewnością pozwolą Ci na wprowadzenie podstawowych optymalizacji i udoskonaleń w obrębie witryny internetowej, szybko jednak przekonasz się, że konieczna jest pomoc specjalisty w dziedzinie pozycjonowania. Szczególnie w tym momencie liczy się to, jak bogata i różnorodna będzie Twoja wiedza w temacie – dlaczego? Choćby z racji tego, że będziesz w stanie świadomie wybrać najlepszą ofertę, dostosowaną do Twoich potrzeb, możliwości finansowych itd. Zakres obowiązków agencji SEO, forma rozliczenia, czas realizacji strategii, konkrety w zakresie linkowania czy optymalizacji witryny itp. – o wszystko to powinieneś skrupulatnie wypytać potencjalnych współpracowników, porównać propozycje i szczegóły oferty, a następnie podjąć adekwatną decyzję. W ten sposób unikniesz nietrafionych, bezcelowych, nieefektywnych inwestycji i będziesz mieć pewność, że korzystasz z profesjonalnych usług. Także w kolejnych etapach – gdy już konkretna strategia będzie realizowana w praktyce – będziesz w stanie poprawnie ocenić jej efekty, przekonać się, czy dane obietnice są realizowane, jak w perspektywie czasu wygląda kwestia postępów itd. Zdobyta wiedza pozwoli CI więc jasno, z przekonaniem i pewnością egzekwować zaprezentowany wcześniej plan pozycjonowania.
Z pewnością zachęcająco brzmi to, jak wiele możesz zyskać, ale jak w takim razie zdobywać konkretną wiedzę o SEO? Gdzie i jak jej szukać? Opcji jest, co najmniej, kilka. Możesz np.:
Bez względu na to, którą z możliwości wybierzesz (oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby te opcje dowolnie łączyć), pamiętaj, aby zdobywać aktualne, sprawdzone, pewne informacje oraz porady. Przez lata SEO obrosło wieloma, nierzadko szkodliwymi, mitami, nie brakuje amatorów, którzy uznając się za specjalistów w dziedzinie, dzielą się niedzisiejszymi i niepewnymi poradami, dlatego tak ważne jest sięganie do odpowiednich źródeł.