Kariera w marketingu

Affiliate manager – kto to jest?

3 min czytania

Marketing afilacyjny to popularny sposób promowania produktów i usług. Do swojej strategii wdrażają go liczne firmy z rozmaitych branży, które chętnie współpracują z osobami mającymi dużą grupę odbiorców w sieci (m.in. blogerzy i influencerzy). Pieczę nad całym procesem sprawuje nie kto inny, jak affilate manager. Kim jest, co wchodzi w zakres jego obowiązków i jakie umiejętności trzeba posiadać, żeby móc wykonywać ten zawód? Odpowiadamy.

Czym jest marketing affilacyjny?

Marketing i afiliacja to połączenie, które od lat cieszy się dużą popularnością. Chętnie stosują je rozmaite firmy, w celu promowania swoich produktów lub usług, ale również osoby, poszukujące dodatkowego źródła dochodu. 

Jest to popularna i skuteczna zarazem forma współpracy, która nosi nazwę programu afilacyjnego lub programu partnerskiego. Na czym polega ta kooperacja? Otóż wydawca, promując w swoim serwisie produkty czy usługi reklamodawcy i przyczyniając się do ich sprzedaży, otrzymuje z tego tytułu prowizję. Reklamodawca zaś zyskuje, ponieważ wzrasta sprzedaż jego towarów. To niemal idealna sytuacja, dająca wymierne korzyści każdej ze stron.

Affilate manager – co to, a właściwie kto to taki?

Wiedząc już, czym jest marketing afiliacyjny, warto także poświęcić uwagę osobie, która jest za niego odpowiedzialna Tu pora na kolejny termin, jakim jest affiliate manager. Co to znaczy?

Affiliate Manager to osoba, która w imieniu reklamodawcy zarządza współpracami z wydawcami. Taki specjalista odgrywa bardzo ważną rolę w budowaniu skutecznych relacji z partnerami afilacyjnymi. Ponadto jego rolą jest również maksymalizacja efektywności programu partnerskiego, stanowiącego jeden z istotnych elementów globalnej strategii marketingowej firmy.

Zobacz  Praca hybrydowa – na czym polega?

Affiliate manager – główny zakres obowiązków

Zakres obowiązków managera ds. afiliacji dotyczy ogólnie pojętego zarządzania projektami, związanymi z programami partnerskimi. Jest to osoba, która odpowiada za procesy wdrażania, rekrutuje nowych partnerów oraz upewnia się, że kampanie są dobrze targetowane. Wyszczególniając jednak konkretne zadania, składające się na zakres obowiązków affiliate managera, wyróżnić można:

  •         Opracowywanie i wdrażanie strategii afiliacyjnych,
  •         Rekrutowanie nowych partnerów afiliacyjnych i ustalanie warunków współpracy,
  •         Zarządzanie relacjami z partnerami,
  •         Tworzenie materiałów promocyjnych,
  •         Monitorowanie skuteczności kampanii,
  •         Analizowanie konkurencji,
  •         Monitorowanie branżowych trendów,
  •         Prowadzenie szkoleń,
  •         Raportowanie.

To główne zadania, z którymi na co dzień musi mierzyć się affiliate manager. Oczywiście zakres obowiązków takiego specjalisty może nieco się różnić, w zależności od firmy, dla jakiej pracuje. Jest to wymagająca profesja, a osoby trudniące się tym zawodem muszą dysponować odpowiednią wiedzą i umiejętnościami, aby jej sprostać.

Affiliate manager – kto to jest?

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/uruchomienie-biznes-ludzie-studenci-849804/

Affilate manager – kwalifikacje i wymagane umiejętności na tym stanowisku

Z uwagi na to, że od affiliate managera w dużej mierze zależy skuteczność kampanii promocyjnej, musi być on odpowiednio przygotowany do wykonywania tej profesji. Najważniejsze kwalifikacje i wymagane umiejętności na tym stanowisku, to:

  •         Znajomość marketingu afiliacyjnego,
  •         Umiejętności analityczne i strategiczne myślenie,
  •         Znajomość i obsługa narzędzi analitycznych i marketingowych,
  •         Rozumienie zasad SEO,
  •         Znajomość zasad komunikacji wizualnej,
  •         Umiejętności negocjacyjne,
  •         Umiejętność zarządzania relacjami biznesowymi.
Zobacz  Social Media Manager – kim jest i jakie są jego obowiązki?

Manager ds. afiliacji, który posiada wyżej wymienione umiejętności i kwalifikacje, to osoba, która jest w stanie skutecznie zarządzać programem partnerskim. Dzięki temu firma, która reprezentuje, może osiągać wyznaczone cele i co za tym idzie – rozwijać się. 

Autor: Anna Brysz

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy