Kariera w marketingu

Zanim kupisz szkolenie z marketingu. Co rozważyć przed?

4 min czytania
czym jest misja firmy

Wybór właściwego szkolenia z marketingu wymaga nie tylko starannej analizy oferty, ale przede wszystkim strategicznego podejścia do rozwoju zawodowego. Dostępność zaawansowanych programów edukacyjnych, renomowanych ekspertów i nowoczesnych platform powoduje, że podjęcie właściwej decyzji stało się wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonych profesjonalistów. Zanim zdecydujemy się na inwestycję w kurs, warto dokładnie rozważyć własne cele, specyfikę obszaru marketingowego, wymagane kompetencje oraz praktyczne wartości, jakie szkolenie wniesie do indywidualnej kariery lub rozwoju firmy. Precyzyjna ocena potrzeb, kryteriów jakościowych oraz możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy decyduje o tym, czy szkolenie przyniesie realny zwrot z inwestycji i otworzy drogę do długoterminowego sukcesu na międzynarodowym rynku.

Jak wybrać szkolenie marketingowe? Kilka zasad

Zanim weźmiesz udział w jakimkolwiek szkoleniu marketingowym czy e-commerce, pamiętaj, aby nie było to wyłącznie zwykłe teoretyzowanie, z którego wrócisz i uznasz, że znajdujesz się w tym samym miejscu. Poszukaj opinii i porozmawiaj z uczestnikami, którzy mieli już do czynienia z wybranym szkoleniem. Działania w digitalu w 90% oparte są o wiedzę praktyczną.

Duża część szkoleń składa się wyłącznie z podstawowych modułów, które tak naprawdę powierzchownie omawiają wybrane zagadnienie. Tak jak cały świat reklamy, dobre szkolenie marketingowe powinno być wymagające. Powinno uwzględniać techniczne aspekty pracy i wnikliwie odpowiadać o rzadziej poruszanych kwestiach. Nie każdy powinien uczyć się tego samego. Ważne jest to, aby podejście prowadzących było indywidualne. Jeśli chcesz zdobyć pracę na stanowisku związanym z marketingiem to powinieneś nauczyć się praktycznego wykorzystania zaawansowanych narzędzi i poznać nowoczesne strategie. Dobry szkoleniowiec będzie dzielił się swoim doświadczeniem oraz pokazywał co zrobić na realnym przykładzie.

Zobacz  Jak zostać handlowcem w branży e-commerce?

Spójrz na opinię. W marketingu optymalnie by było, gdyby sprawdzanie renomy stało się Twoim nawykiem. Chcąc wziąć udział w szkoleniu marketingowym powinieneś patrzeć na to, jak reklamuje się sam szkoleniowiec. Inwestujesz swój cenny czas i pieniądze, więc sprawdzaj zarówno publiczne, jak i prywatne profile w mediach społecznościowych. Przejrzyj recenzje z Facebooka, na stronach internetowych czy osobiste relacje użytkowników np. na Instagramie czy YouTube. O merytorykę możesz też wypytać znajomych czy osoby z pracy.

Pamiętaj o sposobie uczenia. Każdy wiedzę przyswaja w nieco inny sposób. Postaw siebie w centrum uwagi i sprawdź w jakiej formie będzie odbywać się całe przedsięwzięcie. Aby mieć pewność możemy skorzystać z sesji demo, aczkolwiek nie wszyscy dają taką możliwość. Unikaj fiksacji na latach doświadczenia. Czasem specjalista, który ma 4 lata doświadczenia, nauczy Cię lepiej niż ktoś, kto pracuje już 10 lat. Najważniejsze są kompetencje i przyjęta technika nauczania.

Jak wybrać szkolenie? Weź pod uwagę cenę i czas trwania szkolenia. Bardziej złożone warsztaty będą trwały kilka dni. Wówczas mogą kosztować nawet kilka tysięcy złotych, ale z reguły będą wysoce spersonalizowane. Będziesz mieć szansę na uzyskanie odpowiedzi na dziesiątki nurtujących Cię pytań. Tańsze kursy dostępne w cenie kilkuset złotych to najczęściej szkolenia marketingowe online złożone z materiałów wideo. Jeśli dopiero zaczynasz, najpewniej wystarczą darmowe kursy dostępne publicznie w internecie.

Zanim kupisz szkolenie z marketingu. Co rozważyć przed?

Jakie szkolenie z marketingu? Płatne czy darmowe?

Na początek szkolenia darmowe. Przy rozwijaniu własnego sklepu przyda się solidna dawka wiedzy z dziedziny marketingu. Obok wiedzy technicznej i pieniędzy to właściwie jedyne, czego będziemy potrzebowali, aby odnieść sukces.

Zobacz  Dlaczego Twoja firma potrzebuje copywritera?

Za darmo możemy szkolić się w zakresie Google Ads, Analytics, AdMob, Marketing Platform, a nawet YouTube. Wystarczy, że zajrzymy do Academy for Ads i dołączymy do jednego z kilkunastu dostępnych kursów. Bardziej ogólną propozycją są Internetowe Rewolucje od Google, które wyjaśniają wszystko od SEO, przez kampanie mailingowe, po kompleksowy content marketing.

Jeśli nie mamy nic przeciwko temu, aby uczyć się od razu w języku angielskim to warto sprawdzić usługę HubSpot Academy. Za darmo otrzymamy dostęp do bazy wiedzy z obszaru marketingu internetowego inbound oraz projektowania stron www.

Zanim kupisz szkolenie z marketingu. Co rozważyć przed?

Płatne szkolenia marketingowe po Polsku

Co dla bardziej zaawansowanych? Oczywiście szkolenia płatne. Największą popularnością w Polsce cieszą się warsztaty organizowane przez sprawny.marketing. Odbywają się na konferencjach w największych miastach Polski i są prowadzone przez wieloletnich ekspertów. Dzięki tym szkoleniom możemy pozyskać wiedzę praktycznie z każdej dziedziny, która pomoże nam w rozwoju e-commerce: od copywritingu, przez optymalizację konwersji, marketing w mediach społecznościowych, po tworzenie strategii cenowych i integrację sprzedaży z marketingiem. Trzeba jednak przyznać, że nie są najtańsze.

Jakie szkolenie ecommerce będzie najlepsze? Jak najbardziej zindywidualizowane. Poszukuj takiej oferty, gdzie na początku przeprowadzony zostanie wywiad telefoniczny pozwalający określić stan Twojej wiedzy. Jeśli masz już jakiś staż w branży sklepów internetowych to możesz postawić na szkolenie agencji marketingowej, która pomoże Ci odnaleźć się w nowoczesnych narzędziach marketingowych i lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów. Pamiętaj o wcześniej wspomnianych zasadach. Dobre szkolenia zaczynają się od ceny kilkuset złotych, ale są tego warte, bo w ciągu jednego dnia można przyswoić mnóstwo praktycznych informacji.

Zobacz  Freelancer – kto to i czym się zajmuje?

FAQ – najczęstsze pytania o marketing, szkolenia i kursy

Na co zwrócić uwagę przed wyborem kursów marketingowych?

Przede wszystkim określ swój cel – czy chcesz rozwijać działania promocyjne w średnich przedsiębiorstwach, czy szukasz praktycznych narzędzi e‑marketingu, takich jak e‑mail marketing czy content marketing.

Czy lepsze są szkolenia stacjonarne czy szkolenia online?

Szkolenia stacjonarne dają możliwość bezpośredniego kontaktu z ekspertami i wymiany doświadczeń, natomiast kursy online pozwalają na naukę w przystępny sposób i elastyczne dopasowanie czasu.

Czy marketing online obejmuje tylko media społecznościowe?

Nie. Marketing online to szersze pojęcie – obejmuje działania na platformach społecznościowych, w wyszukiwarkach internetowych, e‑mail marketing, a coraz częściej także wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Dlaczego warto zainwestować w kursy online z marketingu?

Nowoczesne kursy online oferują ogromną dawkę wiedzy w wygodnej formie. Często łączą teorię z praktyką, prezentując narzędzia e‑marketingu w sposób dopasowany do realnych działań marketingowych.

Czy takie szkolenia są odpowiednie dla średnich przedsiębiorstw?

Tak, kursy marketingowe umożliwiają średnim przedsiębiorstwom rozwój działań promocyjnych i zwiększenie skuteczności strategii w wyszukiwarkach internetowych oraz na platformach społecznościowych.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze dostawcy szkoleń?

Sprawdź, czy trenerzy dzielą się fachową wiedzą i doświadczeniem z działań marketingowych, czy program kursu jest praktyczny oraz czy obejmuje nowoczesne rozwiązania, takie jak sztuczna inteligencja.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4.7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy