Amazon Ads – poradnik dla sprzedawców
2 min
2 min
Na skróty
Nie ma wątpliwości co do tego, że Amazon zrewolucjonizował sektor e-commerce w skali międzynarodowej. Wraz z otwarciem polskiej wersji Amazona w 2021 roku przed krajowymi przedsiębiorcami z branży sprzedaży online otworzyły się nowe perspektywy. Amazon Ads to narzędzie reklamowe, które umożliwia sprzedawcom zwiększenie widoczności swoich produktów na jednej z największych platform e-commerce na świecie. Jak zacząć promocję na stronie Amazona? Oto krótki poradnik.
Amazon Ads to system reklamowy umożliwiający sprzedawcom promowanie swoich produktów w różnych formach na Amazonie – należącym do Jeffa Bezosa, największym marketplace’em na świecie. Amazon udostępnia obecnie trzy podstawowe rozwiązania, które sprzedawcy mogą dostosować do swoich potrzeb marketingowych:
To tyle jeśli chodzi o podstawowe informacje. Warto znać różne rozwiązania, jakie oferuje Amazon Marketing, jednak nie ukrywajmy: jeśli jesteś początkującym sprzedawcą, najlepszym sposobem na rozpoczęcie przygody z Amazon Ads będzie kampania Sponsored Products. W Polsce minimalny budżet dzienny dla tego typu kampanii wynosi 45 zł.
Jak stworzyć kampanię Sponsored Products?
Zwracamy uwagę na to, że duże znaczenie dla skuteczności kampanii ma odpowiedni dobór słów kluczowych. Amazon zaleca, aby każda kampania miała przynajmniej 30 słów kluczowych. Dzięki temu reklamy będą docierać do szerszej grupy odbiorców.
Reklama Amazon oferuje sprzedawcom wiele korzyści, które mogą znacznie zwiększyć skuteczność ich działań marketingowych. Sponsorowane posty na platformie umożliwiają dotarcie do klientów dokładnie wtedy, gdy są oni w trakcie dokonywania zakupów, co zwiększa prawdopodobieństwo konwersji. Dzięki precyzyjnym narzędziom targetowania i możliwości monitorowania wyników w czasie rzeczywistym, sprzedawcy mogą efektywnie zarządzać swoimi kampaniami, dostosowując je do potrzeb i zachowań klientów.
Obecnie Amazon Ads staje się nie tylko platformą reklamową, ale również potężnym narzędziem do rozwijania biznesu w dynamicznym środowisku e-commerce.