PozycjonowanieAI

ChatGPT – jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

3 min czytania
Chat GPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

ChatGPT to “gorący temat” od grudnia 2022 roku. Za pomocą sztucznej inteligencji opracowanej przez OpenAI można tworzyć przyzwoite treści, pisać unikalne linijki kodu HTML do wykorzystania podczas programowania oraz tworzyć pomocnicze materiały naukowe (np. w postaci analiz). Dzisiejszy artykuł poświęcimy natomiast wykorzystaniu narzędzia ChatGPT w SEO. Jak można go w tym przypadku zastosować? Zachęcamy do przeczytania lektury!

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 1. ChatGPT witający się z czytelnikami Semcore.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Generowanie pomysłów na artykuły

ChatGPT bardzo umiejętnie generuje pomysły na artykuły. W tym przypadku wyróżnia go kreatywność i staranne dopasowanie tematyczne.

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 2. Pomysły na artykuły od ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Wyszukiwanie fraz kluczowych do pozycjonowania

Wyszukiwanie fraz kluczowych do pozycjonowania za pomocą narzędzia ChatGPT jest bardzo pomocne. Nie powinniśmy jednak sugerować się wyłącznie jego poradami, ponieważ są one często nieuzasadnione. Potraktujmy to jako pomysły na wyrażenia kluczowe, ale liczbę ich wyszukiwań i opłacalność biznesową zweryfikujmy za pomocą narzędzia Senuto, Ahrefs czy też SERanking.

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 3. Frazy kluczowe pod kątem SEO proponowane przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Tworzenie meta title i description

Tworzenie meta title i description w ChatGPT to dobre rozwiązanie, natomiast należy określić liczbę znaków na konkretny tag. W innym przypadku możemy otrzymać zbyt długie meta tytuły oraz opisy.

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

Zdj 4. Meta tagi wygenerowane przez ChatGPT.

Zobacz  Jaką proporcję wydatków zachować między SEO a Google Ads?

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Przygotowywanie konspektów treści

Obecnie korzysta z tego wiele agencji marketingowych. ChatGPT przygotuje wysokiej jakości brief artykułu lub opisu produktu, który trzeba edytować zgodnie z własnymi wymaganiami.

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 5. Konspekt treści wygenerowany w całości przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Tworzenie unikalnych opisów produktów z odpowiednimi frazami kluczowymi

ChatGPT (szczególnie w j. angielskim) potrafi tworzyć naprawdę atrakcyjne i jakościowe opisy produktów. W prompcie należy mu podać jedynie frazy kluczowe i temat opisu. Jeżeli zależy Ci na dokładnym opisie, wskaż dodatkowo nagłówki do opisania.

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 6. Unikalny opis produktu dobrej jakości stworzony przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Wyszukiwanie statystyk wzmacniających wartość artykułów pod kątem pozycjonowania

Jeszcze kilka miesięcy temu każdy copywriter piszący zgodnie z zasadami SEO był zmuszony wyszukiwać statystyki samodzielnie, co było bardzo czasochłonne. Obecnie wystarczy wpisać w ChatGPT odpowiednią komendę. Dostęp do konkretnych statystyk dostaniemy wówczas w ciągu kilku sekund. Jeżeli zależy Ci na najnowszych analizach, wykorzystaj wtyczkę ChatGPT Online – przedstawiającą najnowsze badania (stworzone również po 2021 roku).

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 7. Statystyki zaproponowane przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Generowanie FAQ – sekcja najczęstszych pytań i odpowiedzi

Prosta komenda typu: Hej Chat! Wygeneruj mi FAQ do artykułu pt.:”xyz”. Następnie wystarczy jedynie dopasować sekcję najczęstszych pytań i odpowiedzi do własnych preferencji. Znakomita oszczędność czasu!

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 8. FAQ od narzędzia ChatGPT.

Zobacz  Czym jest Voicebot AI i do czego jest wykorzystywany?

Źródło: chat.openai.com

  • ChatGPT w SEO: Budowanie nagłówków z odpowiednimi słowami kluczowymi

ChatGPT radzi sobie z tym bardzo dobrze. Jest w stanie zaproponować atrakcyjne nagłówki, do których musimy podać tylko słowa kluczowe (lub wyrażenia, które uważamy za słuszne).

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 9. Nagłówki do artykułu od ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

    • ChatGPT w SEO: Wyszukiwanie zagranicznych źródeł pomocnych w tworzeniu treści

W tym przypadku sytuacja jest podobna jak ze statystykami. Prosimy narzędzie o wskazanie zagranicznych źródeł z danego tematu. Jeżeli chcemy uzyskać najnowsze informacje, powinniśmy skorzystać z ChatGPT Online (wtyczka do Chrome).

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 10. Zagraniczne źródła pomocne w tworzeniu treści zaproponowane przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

Podsumowanie

ChatGPT okazuje się bardzo pomocnym narzędziem nie tylko w SEO, ale również w content marketingu, social media marketingu oraz analityce danych. Warto go wykorzystywać, ale bazować przede wszystkim na swojej wiedzy, traktując wspomniane narzędzie, jako dodatek do własnej kreatywności. Jeżeli potrzebujesz kompleksowego audytu SEO swojej strony – zgłoś się do specjalistów Semcore!

ChatGPT - jak wykorzystać w SEO? 9 sposobów

 

Zdj 11. Pożegnanie czytelników Semcore przez ChatGPT.

Źródło: chat.openai.com

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 4 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy