NewsPozycjonowanie

Co oznacza parametr srsltid= Google pod kątem SEO i atrybucji?

2 min czytania
ChatGPT wyszukuje dane w czasie rzeczywistym! Jak ta funkcja wesprze SEO?

W sierpniu 2024 r. właściciele stron zaczęli zauważać parametr srsltid= dodawany do organicznych wyników wyszukiwania Google. Ta pozornie niewielka zmiana ma duży wpływ na SEO i dokładność atrybucji ruchu. Dowiedz się, czym jest srsltid=, jak wpływa na pozycjonowanie stron oraz jakie wyzwania stawia przed specjalistami ds. marketingu i SEO.

Co oznacza parametr srsltid= Google pod kątem SEO i atrybucji?

Źródło: https://img.freepik.com/free-vector/seo-background-design_1010-599.jpg?t=st=1731311109~exp=1731314709~hmac=3eaa34a83ff56db9177691a648c8512b90f83adfece4605c3dae9a12da5bff3e&w=1380

srsltid= – nowy parametr w organicznych wynikach Google

srsltid= to parametr URL, który pierwotnie pojawiał się tylko w wynikach wyszukiwania Google Shopping, gdy auto-tagging był włączony w Google Merchant Center. Jego celem było umożliwienie precyzyjnej atrybucji kliknięć produktów. W sierpniu 2024 r. parametr zaczął jednak pojawiać się również w organicznych wynikach wyszukiwania, co wywołało zamieszanie wśród specjalistów od pozycjonowania stron i analityków danych.

Co oznacza parametr srsltid= Google pod kątem SEO i atrybucji?

Zdj 1. Szczegóły dot. auto tagowania.

Źródło: support.google.com/merchants/answer/15191080?hl=en

Jak srsltid= wpływa na SEO?

Z punktu widzenia SEO, obecność srsltid= w organicznych wynikach może wprowadzać niejasności co do źródła ruchu i generować powtarzalne wersje URL, które Google zwykle uważa za niepotrzebne. Istnieją obawy, że Googlebot będzie miał problem z interpretacją powtarzających się linków, wpływając negatywnie na indeksowanie i ocenę jakości treści strony. Mimo że Google twierdzi, iż parametr nie wpływa na rankingi i indeksację, wielu specjalistów dostrzega tu potencjalne zagrożenie.

Parametr srsltid= zmusza Google do indeksowania dużej liczby podobnych URL z unikalnymi parametrami, zwiększając obciążenie robotów wyszukiwarek, prowadząc do błędów atrybucji.

Co oznacza parametr srsltid= Google pod kątem SEO i atrybucji?

Zdj 2. Przykład zastosowania wymienionego parametru.

Zobacz  Splog nie działa przy pozycjonowaniu!

Źródło: www.google.com/search?q=site:x.com+%22/?srsltid%22

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 2 / 5. Liczba głosów: 4

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy