Narzędzia

Co to jest Slack i jak usprawni komunikację w Twojej firmie?

3 min czytania
Co to jest Slack i jak usprawni komunikację w Twojej firmie?

Slack to nowoczesny komunikator, który usprawnia przepływ informacji w firmie i podnosi wydajność pracy zespołowej. Dzięki takim funkcjom jak kanały tematyczne, integracja z popularnymi aplikacjami biznesowymi czy łatwe wyszukiwanie wiadomości, Slack wspiera efektywną współpracę i buduje zaangażowanie zespołu. Zobacz więcej informacji na temat tego popularnego narzędzia.

Czym jest aplikacja Slack?

Aplikacja Slack to interesujące narzędzie przeznaczone do zespołowej produktywności. Słowo „Slack” znaczy po angielsku zrelaksowany, luźny, a nawet leniwy. Niech jednak Cię to nie zmyli! 

Według twórcy oprogramowania rozwinięcie skrótu to “Searchable Log of All Conversation and Knowledge”. To aplikacja to przesyłania wiadomości, która ma wiele pożytecznych funkcji. Umożliwiają one wygodne kontaktowanie się między członkami zespołu oraz dzielenie się informacjami, plikami i dokumentami. Slack umożliwia szybką wymianę ważnych informacji. I to bez konieczności wstawania od biurka oraz angażowania czasu w fizyczne spotkanie. 

Co to jest Slack i jak usprawni komunikację w Twojej firmie?

Zdj. 1. Oficjalna strona internetowa narzędzia Slack

Źródło: https://slack.com/

Kto może wykorzystać komunikator Slack?

Slack pierwotnie skierowany był do korporacji. Aktualnie nadaje się jednak także do bardzo małych zespołów. Do większości funkcji tego narzędzia dostęp jest bezpłatny. Trzeba jednak pamiętać, że wersja free dopuszcza archiwum jedynie 10 tysięcy ostatnich wiadomości do przeszukania. Daje także ograniczone możliwości integrowania Slacka z innymi aplikacjami. 

Jak działa Slack? Kanały, wiadomości, pliki, rozmowy

Slack organizuje komunikację za pomocą kanałów. To pewnego rodzaju cegiełki tej aplikacji. Niektóre kanały są publiczne. To znaczy, że każda osoba w Twoim zespole ma do nich dostęp. Możliwe jest też tworzenie kanałów prywatnych. Zazwyczaj są one tematyczne. Dostęp do nich mają natomiast tylko niektóre osoby. 

Zobacz  Kalendarz publikacji - sprawdź te narzędzia!

Możesz wysyłać prywatne wiadomości bezpośrednio do członków zespołu. Po lewej stronie znajduje się menu, w którym można przełączać się między kanałami oraz wiadomościami bezpośrednimi. 

Co to jest Slack i jak usprawni komunikację w Twojej firmie?

Zdj. 2. Kanały narzędzia Slack

Źródło: https://onna.com/blog/essential-guide-to-slack-ediscovery

Pamiętaj o tym, aby odpowiadać na wiadomości wewnątrz określonego wątku. Za pomocą ikonki chmurki z tekstem. Dzięki temu utrzymasz porządek na kanale. 

Możesz też kliknąć ikonę z trzema kropkami. Zyskasz wtedy dostęp do większej liczby opcji. Możesz edytować swoją wiadomość, a także ją usunąć. Masz również możliwość jej „przypięcia”, jeśli jest wyjątkowo ważna. Dzieląc się plikami na kanale, masz także możliwość skomentowania ich za pomocą wiadomości tekstowej.

Ciekawostki na temat aplikacji Slack

Czy wiedziałeś, że Slacka wykorzystuje ponad 750 tysięcy organizacji? Aż 65 z 100 największych firm z listy Fortune korzysta z tego narzędzia. Sporym ułatwieniem dla użytkowników jest ogromna liczba integracji oraz aplikacji połączonych ze Slackiem. To 2200 możliwości, takich jak między innymi Google Drive, Trello, Zoom oraz wiele innych.

Twórcy komunikatora Slack organizują coroczne wydarzenia, takie jak Slack Frontiers. W ich trakcie możliwe jest dzielenie się wiedzą z innymi uczestnikami, prezentowanie nowości produktowych oraz nawiązywanie kontaktów między użytkownikami, a także deweloperami. 

Pomimo że narzędzie to może wydawać się na początku przytłaczające, jest bardzo intuicyjne. W związku z tym na pewno już po paru chwilach będziesz mógł cieszyć się pełnią jego funkcji. Do zdecydowanych atutów tego narzędzia należy prosty interfejs, łatwość udostępniania plików oraz ogromna liczba integracji. Eksperci odpowiedzialni za tworzenie oraz pozycjonowanie stron często wykorzystują właśnie aplikację Slack do pracy w swoich zespołach. Komunikacja w marketingu internetowym odgrywa bowiem bardzo ważną rolę. 

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy