Email marketing to popularna forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Odpowiednio wdrożona strategia w tym zakresie sprawia, że narzędzie doskonale sprawdza się podczas generowania leadów. Jak robić to dobrze, aby dojść do perfekcji? Poznaj błędy marketingu mailowego, których należy bezwzględnie unikać!
Na skróty
Skuteczny email marketing – zanim zaczniesz
Błędy marketingu mailowego możesz popełnić, zanim w ogóle rozpoczniesz realizować swoją kampanię! Przygotowanie treści to nie wszystko, ponieważ musisz mieć sprawdzoną bazę kontaktów, do których wyślesz wiadomości. Kupowanie ich w internecie nie jest zbyt dobrym pomysłem. Duży wydatek niekoniecznie przyniesie zwrot inwestycji, bo nie wiesz, czy odbiorcy email marketingu będą zainteresowani Twoją propozycją. Co w takim razie robić? Musisz sukcesywnie budować własną bazę kontaktów. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że przesyłane wiadomości mogą przynieść zamierzony efekt. Skuteczny email marketing to działanie zaplanowane, które realizuje się w oparciu o ściśle opracowaną strategię.
Personalizowany email marketing
Wszyscy uwielbiają oryginalne i niepowtarzalne rzeczy. Personalizacja to ważna część każdego biznesu, także w przypadku email marketingu. Co robić, aby dopasować wiadomość do potrzeb klienta? Ciekawą, a zarazem podstawową poradą jest zastosowanie imienia odbiorcy. Zwykłe przywitanie w formie „Dzień dobry Tomasz!” jest zdecydowanie lepsze, niż oschłe „Witaj”. Błędy marketingu mailowego, choćby te najmniejsze, sprawiają, że wiadomość może trafić do kosza, nim zostanie do końca odczytana. Aby spersonalizować content przedstawiający ofertę handlową, omów usługę, którą odbiorcy mogą być zainteresowani. Dobrym rozwiązaniem jest posortowanie bazy kontaktów na kilka segmentów. Następnie stwórz szereg podobnych wiadomości i przypisz je do poszczególnych grup. Wówczas email marketing będzie spersonalizowany – wpisze się w potrzeby odbiorców.
Wiesz już, że musisz stworzyć własną, starannie wyselekcjonowaną bazę kontaktów. Zadbaj więc o to, aby każdy odbiorca Twoich wiadomości udzielił zgodę na ich otrzymywanie. Jej brak jest nie tylko niezgodny z prawem, ale dodatkowo źle wpływa na wizerunek firmy. Kopiowanie adresów różnych firm i wklejanie ich do własnego arkusza kalkulacyjnego nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeżeli omawiamy podstawowe błędy marketingu mailowego, to wysyłka wiadomości mimo zgody odbiorcy jest jednym z nich.
Dopasowanie do urządzenia
Błędy marketingu mailowego to aspekt, nad którym musisz stale pracować podczas realizowania kampanii. Różne gafy możesz popełnić na każdym etapie przygotowywania wiadomości dla swoich czytelników. Pamiętaj także o odpowiedniej formie contentu – teksty, czy obrazy muszą świetnie prezentować się zarówno na dużym ekranie komputera, jak i małym wyświetlaczu smartfona. Zwróć także uwagę na czcionkę – niektóre nie posiadają polskich znaków, co szpeci tekst, a często nawet sprawia, że wiadomość jest całkowicie niezrozumiała. Interesuje Cię skuteczny email marketing, który będzie działać? Zadbaj o każdy aspekt swojej strategii i sprawdzaj wszystkie wiadomości, przed ich wysłaniem do odbiorców.
Marketing automation
Jeżeli chcesz prowadzić swoje działania profesjonalnie, dostarczając wartościowe treści swoim odbiorcom, warto zainteresować się zagadnieniem, jakim jest marketing automation. To specjalne oprogramowanie, znacznie usprawniające każdy etap mailingu. Zastosowanie automatyzacji marketingu sprawia, że komunikacja z odbiorcami ulega znacznej poprawie – dodatkowo istnieje możliwość dokładnego monitorowania zachowań, czy analiza współczynnika odrzuceń. Tworzenie wiadomości staje się prostsze i szybsze, a publikacje wyglądają profesjonalnie. Marketing automation stosują niemal wszystkie firmy, które chcą tą drogą komunikować się ze stałymi klientami oraz potencjalnymi konsumentami. Jeżeli myślisz poważnie o wdrożeniu innowacyjnego newslettera, to także rozwiązanie idealne dla Ciebie. Automatyzacja w tym zakresie pozwala także w ulepszeniu procesów posprzedażowych, co pozwala kreować jeszcze przyjaźniejszy wizerunek marki.
Skuteczny email marketing zawsze opiera się na dobrym planowaniu. Poznaj kilka ważnych kroków i etapów, które sprawią, że Twoje działania nie pójdą na marne, a rozsyłane wiadomości przyniosą satysfakcjonujące efekty
Zbuduj własną bazę kontaktów – powoli kolekcjonuj wszystkie dane. Możesz umieścić je na przykład w arkuszu kalkulacyjnym, aby łatwo je sortować.
Utwórz kilka segmentów – musisz podzielić swoją bazę, aby następnie spersonalizować wiadomości. Każdy odbiorca ma inne potrzeby, więc zrób wszystko, aby Twój email marketing B2B lub B2C był maksymalnie dopasowany.
Cel email marketingu – kampania nie jest bezcelowa. Jakie jest jej zadanie? Skorzystanie z oferty? Zapoznanie się ze zmianami w firmie? Budowanie przyjaznego wizerunku i profilu eksperta w branży? Musisz obrać jasny, precyzyjnie opracowany cel!
Przygotuj content – email marketing to nie tylko tekst. Wysłana wiadomość powinna mieć odpowiednią szatę graficzną, aby każdy odbiorca chętnie przejrzał zawartość.
Zadbaj o detale – literówki, złe formatowanie czy brak różnych przydatnych informacji to bardzo duży błąd marketingu mailowego. Wiadomość powinna posiadać także link, który spowoduje wypisanie z newslettera i Twojej bazy kontaktów.
Wyślijwiadomość – gdy wszystko jest już gotowe, przejdź do dystrybucji treści.
Badanie efektywności – jeżeli korzystasz z profesjonalnego oprogramowania wspierającego marketing automation, z łatwością sprawdzisz, czy Twoja strategia została dobrze opracowana
Absolwent zarządzania. Łączy SEO i content marketing w jednolitą całość. Pozycjonowanie stron traktuje w kategorii strategii marketingowej, która ma znaczenie na każdym etapie ścieżki zakupowej użytkownika. Prywatnie fascynuje się psychologią zachowań konsumenckich.