Marketing

Customer experience – 5 zasad skutecznej strategii, która zachwyci Twoich klientów

3 min czytania
Customer experience – 5 zasad skutecznej strategii, która zachwyci Twoich klientów

Zanim zainteresowany ofertą zostanie Twoim klientem, może mieć wiele doświadczeń z Twoją marką w różnych punktach styku. Widzi reklamę, trafia na fanpage, rozmawia z konsultantem na infolinii, a na koniec odwiedza stronę internetową. Wszystkie jego doświadczenia z daną firmą to customer expercience. Jeśli chcesz, aby zainteresowany skorzystał z Twojej oferty i do niej wracał, zadbaj o te doświadczenia na każdym etapie styku z marką. Sprawdź 5 skutecznych strategii, które zachwycą odbiorców.

Customer experience – co to jest?

To suma wszystkich doświadczeń klienta z daną marką. Nie chodzi tutaj wyłącznie o kwestie związane z estetyką, wyglądem strony WWW czy punktem sprzedaży detalicznej. Jeśli chcesz poprawić customer experience, musisz zwrócić uwagę na wiele elementów, które składają się na doświadczenie odbiorców. Monitoruj, na jakich etapach pojawiają się problemy i rozmawiaj z klientami, aby ustalić, co im nie odpowiadało. 

Uwaga: 32% klientów przestaje korzystać z usług marki, która ich zadowala, po zaledwie jednym negatywnym doświadczeniu

Customer experience – 5 zasad skutecznej strategii, która zachwyci Twoich klientów

Źródło: https://www.pwc.com/us/en/services/consulting/library/consumer-intelligence-series/future-of-customer-experience.html

Customer experience – 5 skutecznych zasad strategii

Zapewnienie pozytywnych doświadczeń klientom na każdym punkcie styku wymaga wiele pracy. W ich dopracowaniu pomoże agencja marketingowa. Możesz także samodzielnie wdrożyć strategie, dzięki którym rozwiniesz swój biznes. O jakich zasadach warto pamiętać?

Spróbuj zrozumieć oczekiwania klientów

W przypadku każdego biznesu mogą one być inne, ale wiele z nich się powtarza. Klientom zależy na obsłudze, która słucha i stara się zrozumieć problem. Aby ustalić, czego potrzebuje klient, musisz wykonywać badania rynku. Jeśli będziesz je regularnie przeprowadzać i wyciągać wnioski, odbiorcy to docenią. Przykładowo, brytyjski supermarket Morrisons wdrożył program, w ramach którego obsługa rozmawia z klientami o ich doświadczeniach. To umożliwia budowanie relacji z konsumentami, a także pomaga zrozumieć, co ma dla nich znaczenie. 

Zobacz  Omnichannel vs Multichannel vs Cross Channel marketing – poznaj różnice

Reaguj na prośby klientów

Personel powinien pozytywnie reagować na prośby klientów. Starbucks uruchomił platformę My Starbucks Idea, gdzie dał klientom możliwość proszenia o wszystko – od nowych produktów po lepszą obsługę. Od momentu uruchomienia strony Starbucks uzyskał setki pomysłów. To właśnie z tego wynikało zapewnienie bezpłatnego WiFi w sklepach marki czy dodanie nowych rozwiązań płatniczych. 

Nagradzaj klientów zgodnie z ich oczekiwaniami

To działanie skuteczne, o ile odbiorca otrzyma coś, co zrobi na nim pozytywne wrażenie. Inspirować może Sephora, która dostarcza spersonalizowane wiadomości e-mail, opierając się na historii wyszukiwania danej osoby w sklepie. Na tej podstawie wybierają dla niej darmowe prezenty. 

Zachęć pracowników, aby działali niestandardowo

Weź pod uwagę rezygnację ze sztywnych procesów obsługi klienta – postaw na bardziej elastyczne podejście. Dzięki temu pracownicy będą mogli dopasować reakcję do sytuacji, tworząc spersonalizowane, a tym samym lepsze doświadczenie klienta. Przykładowo, pracownicy brytyjskiej sieci kawiarni Pret mogą rozdać klientom w każdym tygodniu określoną liczbę darmowej kawy. Jej zaoferowanie zdenerwowanej osobie to gest, który może przynieść duże zyski. 

Pokaż klientom, że są ważni

Jak to zrobić? Istnieje wiele sposobów, a jednym z nich są kompleksowe programy lojalnościowe. Możesz organizować wydarzenia doceniające klientów. Nawet małe gesty są w stanie spowodować, że odbiorca inaczej Cię oceni, weźmie pod uwagę zrobienie kolejnych zakupów i nie tylko. 

Doskonalenie customer experience ma również pozytywny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych. Masz szerokie pole do popisu w zakresie zapewnienia internautom pozytywnych doświadczeń na stronie. Linkowanie wewnętrzne, przemyślana struktura menu, szybkie ładowanie czy responsywność, to tylko wybrane elementy, które mają znaczenie dla odbiorców, ale również wpływają na widoczność w Google.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Szymon Machniewski
Szymon Machniewski Copywriter
Przedsiębiorca i copywriter związany z branżą SEO od 2004 roku, co czyni go jednym z najbardziej doświadczonych twórców w tym zestawieniu. Od 15 lat tworzy artykuły blogowe, treści sprzedażowe oraz eksperckie materiały w tematyce finansów, nieruchomości, ubezpieczeń i marketingu online. Jego styl cechuje maksymalna konkretność — wierzy, że najlepszy tekst to taki, który w jak najmniejszej liczbie znaków dostarcza jak najwięcej informacji. Stawia na merytorykę, fakty i praktyczne wskazówki, opierając swoje treści na źródłach rządowych, badaniach i analizach branżowych. Aktualności i trendy traktuje jako narzędzie do bieżącego udoskonalania contentu i dopasowywania go do potrzeb użytkowników. Po pracy Szymon pozostaje aktywny — gra w piłkę nożną i angażuje się w pomoc dzieciom. Motywuje go działanie według planu, realizowanie celów i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. To twórca, który patrzy na content nie tylko jak na tekst, ale jak na narzędzie, które ma realny wpływ na decyzje i wiedzę odbiorców.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy