Analityka

Czy Twoja firma potrzebuje Google Analytics 360?

3 min czytania
Czy Twoja firma potrzebuje Google Analytics 360?

Odpowiednia analityka to klucz do efektywnego prowadzenia działań marketingowych. Pozwala określić zapotrzebowanie grupy docelowej, a także ułatwia wybór narzędzi promocyjnych, adekwatnych do Twoich możliwości i preferencji klientów. Jednym z narzędzi, które ułatwia analitykę jest Google Analytics 360. Czy jednak Twoja firma potrzebuje tak rozbudowanego systemu jak GA360? Jakiego rodzaju funkcje ma to oprogramowanie? Wyjaśniamy.

Czy Twoja firma potrzebuje Google Analytics 360?

Zdj 1. Czy Google Analytics 360 to narzędzie konieczne do marketingu sieciowego?

Źródło: Google Analytics 360

Niezależnie od tego, czy stawiasz na profesjonalne SEO, czy chcesz inwestować w reklamy typu CPC (m.in. Google Ads), musisz mieć dostęp do informacji o Twoich klientach. Google (jako lider na rynku) udostępnia szereg narzędzi ułatwiających zebranie danych na temat potrzeb odbiorców i ich charakterystyki. Google Analytics 360 należy do tych najbardziej rozbudowanych.

Czym jest Google Analytics 360?

Google Analytics 360 to część narzędzia Google Analytics 4. To system zbierania i analizowania danych internetowych, niezbędny dla marketingowców, agencji realizujących pozycjonowanie, firm działających w branży social media, handlowców, ale też mikro i małych firm, które starają się prowadzić promocję na własną rękę.

GA4 dostarcza informacji o pomiarze ruchu na stronie internetowej, jego źródle, a także zachowaniach użytkowników. Zbiera dane demograficzne, śledzi trendy i umożliwia określenie grupy docelowej. Google Analytics 360 jest jeszcze bardziej rozbudowaną, ale też płatną częścią narzędzia GA4.

Google Analytics 360 oferuje przede wszystkim bardziej zaawansowane funkcje w stosunku do bazowego Google Analytics 4, dużo bardziej efektywny suport i większe limity danych. To jednak nie wszystko. 

Zobacz  Badanie satysfakcji klienta krok po kroku – poradnik

Google Analytics 360 – możliwości i koszt

Dzięki GA360 firma ma możliwość głębokiego analizowania danych o użytkownikach. Wśród nich są np. bardziej precyzyjne informacje geolokalizacyjne, analiza odtworzenia wideo czy interakcji ze stroną w określonych obszarach oraz konwersje ze zintegrowaną aplikacją. 

Google Analytics 360 można też zintegrować z innymi narzędziami od Google (np. Google Marketing Platform) i aplikacjami takimi jak Salesforce i BiqQuery. Istnieje również możliwość powiązania GA360 z własną infrastrukturą sieciową, dzięki czemu zbieranie i przetwarzanie danych jest łatwiejsze.

Ile kosztuje Google Analytics 360? Wszystko zależy od rozbudowanej wersji aplikacji. Cena zaczyna się od 2 tysięcy euro w górę. Pełną funkcjonalność program daje przy wydatku ok. 4000 euro miesięcznie. Im więcej danych ma zebrać i przetworzyć system, tym większa jest jego cena. 

Czy Twoja firma potrzebuje Google Analytics 360?

Zdj 2. GA 360 to dostęp do wielu zaawansowanych narzędzi i danych

Źródło: Google Marketing Platform

Czy Twoja firma potrzebuje narzędzia Google Analytics 360?

Koszt Google Analytics w wersji 360 jest bardzo wysoki. Niekiedy przekracza miesięczne obroty mniejszych firm. Czy narzędzie jest konieczne do rozwoju marketingowego przedsiębiorstwa? Niekoniecznie. Mikro i małe firmy mogą swoją promocję opierać na danych ze standardowej wersji Google Analytics 4. 

Dla kogo w takim razie przeznaczone jest Google Analytics 360?

  • Duże firmy, które mają duży ruch na stronie i aplikacjach – firmy takie jak horyzontalne portale internetowe czy duże platformy e-commerce wymagają dostępu do dużej liczby danych (bez limitów) i zaawansowanych funkcji analitycznych.
  • Firmy z branży marketingowej – przedsiębiorstwa działające w branży SEO i marketingu wymagają dostępu do niepróbkowanych danych, które mogą stanowić podstawę budowania strategii promocji dla klientów.
  • Organizacje, które mają zaawansowane systemy analityczne – możliwość zintegrowania własnych systemów z narzędziami Google Analytics stanowi podstawę skutecznego marketingu w wielu branżach, dla dużych firm.
Zobacz  Najpopularniejsze ścieżki konwersji w sklepach internetowych - analiza danych

GA360 to również system dla przedsiębiorstw, które potrzebują wdrożenia przy systemach przetwarzania danych i pełnego wsparcia z doradztwem technicznym. W takiej sytuacji Twoja firma powinna wykupić i korzystać z pełnego zakresu możliwości Google Analytics. W innych przypadkach wystarczający będzie dostęp do Google Analytics 4 (w darmowej wersji), a także wsparcie zewnętrznych firm zajmujących się marketingiem internetowym.

Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy