Dlaczego lepiej zostawić pozycjonowanie specjalistom?
3 min
3 min
Na skróty
Jeżeli prowadzimy działalność biznesową i chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców to powinniśmy zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Chcesz dać szansę potencjalnym inwestorom czy kontrahentom na zapoznanie się z ofertą firmy? Przykucie uwagi konkurencji, poszerzanie możliwości rozwoju przedsiębiorstwa i rozwijanie go według najnowszych trendów możliwe jest dzięki witrynie internetowej. Powinna być widoczna w wynikach wyszukiwania, odpowiednio zoptymalizowana, a także udoskonalona pod kątem UX. Obecnie już prawie każdy słyszał o działaniach pozycjonujących, co niekoniecznie przekłada się na to, że jest to wiedza aktualna i zweryfikowana. Wiele osób stosuje przestarzałe już techniki, które zdezaktualizowały się po zmianach w algorytmach. Jeśli zastanawiasz się nad pozycjonowaniem, to zapewne rozważasz trzy opcje – agencję SEO, współpracę z freelancerem oraz samodzielne pozycjonowanie. Co wybrać?
Budżet, czas, możliwości, specjalistyczna wiedza – to wszystko należy brać pod uwagę. Jeśli wahasz się między agencją pozycjonującą a innymi opcjami, musisz rozważyć te aspekty. Bez względu na to, czy będziesz działać samodzielnie, czy na przykład zlecisz pracę freelancerowi, musisz wziąć pod uwagę czas. Agencja będzie działać szybciej i efektywniej. Dlaczego? W firmie zajmującej się SEO pracuje wielu specjalistów, każdy z nich ma swoją dziedzinę. Jedna osoba skupia się na strukturze, inna na znacznikach, linkowaniu zewnętrznym, a jeszcze inna dba o UX. Freelancer musi robić wszystko samodzielnie i będzie każdym aspektem pozycjonowania zajmował się po kolei. Inną techniką stosowaną przez tych specjalistów jest wprowadzanie stopniowo drobnych zmian we wszystkich elementach dotyczących SEO. Bez względu na strategię, jaką wybierze freelancer, będzie to trwało bardzo długo. Jeśli zechcesz samodzielnie pozycjonować swoją witrynę, to musisz doliczyć do tego czas na naukę, testowanie, popełnianie i poprawianie błędów. Agencja natomiast zadziała natychmiastowo i od razu zacznie prowadzić odpowiednie działania.
Firma pozycjonerska ma również przewagę w znajomości pozycjonowania różnych branży i wnikliwej analizie konkurencji. Działania są oparte na wieloletnim doświadczeniu nie tylko jednej osoby, ale całej firmy. W zoptymalizowaniu pracy w zakresie SEO przydają się liczne profesjonalne narzędzia, którymi firmy SEO dysponują. Są one kosztowne, a umiejętność korzystania z nich też nie jest łatwa.
Po pierwsze nie szkodzić – głosi słynne przesłanie, które sprawdza się tak samo dobrze w medycynie, jak i w działaniach pozycjonujących. Samodzielne, amatorskie i niepewne próby mogą przynieść więcej szkód niż Ci się wydaje, a ich naprawa będzie kosztowała nie tylko dużo pieniędzy, ale także czasu.
Co takiego ma w sobie pozycjonowanie agencji? Czy opiera się na metodach różniących się od tych ogólnodostępnych? Wreszcie – jakich efektów można wymagać? Do działań, które udowadniają, że mamy do czynienia ze specjalistami w branży należą między innymi:
– szczegółowy audyt strony + opracowanie indywidualnej strategii SEO. Dotyczy to również dostrzeżenia, czasem niepozornych, pomyłek w designie strony, publikowanych ofertach i materiałach multimedialnych;
– wysokiej jakości link building (większe możliwości i wiedza w zakresie pozyskiwania naturalnych linków, działania w oparciu o White Hat SEO);
– zoptymalizowanie strony pod względem publikowanych treści (opracowanie biblioteki fraz kluczowych, uzupełnienie znaczników meta, działania w oparciu o najnowsze zmiany w algorytmach Google);
– zadbanie o strukturę strony, aspekty techniczne (przejrzysty układ treści, rozmieszczanie informacji na odpowiednich podstronach, przyspieszenie działania strony, wyeliminowanie ewentualnych błędów, zagrożeń bezpieczeństwa witryny);
– lepsze raportowanie i monitorowanie (sporządzanie licznych i bardziej zorientowanych na cel raportów, stały monitoring efektów pozycjonowania);
– korzystanie z profesjonalnego oprogramowania i narzędzi SEO (specjalistyczne umiejętności, również w zakresie zaawansowanych funkcji);
– realny czas na wymierne wyniki (brak obietnic bez pokrycia, regularne informowanie o drobnych i większych zmiana w zakresie widoczności strony);
– doradztwo i wgląd w prace zespołu (możliwość głębszego zrozumienia zasad SEO, korzystania z porad i konsultacji z zespołem);
– szerokie spojrzenie na branżę (większa znajomość statystyk i badań rynku, konkurencji w danej branży, możliwych efektów pozycjonowania);
– faktyczne zwiększenie wskaźnika ROI (zwrotu z inwestycji).
Decyzja o skorzystaniu z usług firmy SEO może okazać się najlepszym rozwiązaniem. Warto, żeby decydować się na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu, jest zweryfikowana i ma na koncie niejeden sukces. Taka firma to zespół ekspertów w swojej dziedzinie, który kieruje się wysokimi standardami i koncentruje na jak najlepszych wynikach. To sprawia, że realizowane są wspólne cele – efektywna realizacja zlecenia jest wizytówką firmy SEO. Klient po kilku miesiącach zauważa poprawienie widoczności strony, zwiększenie ruchu, konwersji i zysków ze sprzedaży.
Niejednokrotnie mawia się, że większym wyzwaniem jest utrzymanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, niż samo jej osiągnięcie. Dłuższa współpraca daje większe szanse, nie tylko na stałą, dobrą widoczność witryny, ale i na kolejne pozytywne zmiany w tym zakresie. Eksperci pracujący w agencjach SEO na bieżąco śledzą aktualizacje algorytmów i wprowadzają zmiany, które umożliwiają utrzymanie pozycji w wynikach wyszukiwania, a nawet szybsze jej poprawienie.