Nie ważne czy masz małą, czy dużą firmę. Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego jak istotne jest tworzenie wartościowych tekstów o dużej jakości. Zarówno jeśli chodzi o pozycjonowanie, jak i komunikację z klientem. Niezwykle istotne jest także tworzenie tekstów poprawnych pod kątem językowym, ale też dopasowanie języka i struktury artykułów do preferencji odbiorców. Ogromną wagę ma również odpowiednie komunikowanie się z klientami poprzez media społecznościowe. Lepiej robić to wszystko samodzielnie czy może warto skorzystać z pomocy copywritera?
Na skróty
Samodzielne tworzenie treści
Możesz samodzielnie pisać bloga, tworzyć posty na media społecznościowe i zajmować się komunikacją z klientami…ale tylko przez pewien okres. Po jakimś czasie zauważysz jak wiele obowiązków jest z tym związanych. Czy rzeczywiście wolisz tworzyć treści, nabierać kolejnych umiejętności z tym związanych niż zatrudnić kogoś, kto się na tym zna i wykona tę samą pracę o wiele sprawniej? Zastanów się czy przez samodzielne pisanie nie będziesz zbytnio się na tym skupiać, zaniedbując tym samym inne kwestie związane z Twoim biznesem.
Czego potrzebuje Twoja firma?
Jeśli nie wiesz jakie są potrzeby Twojej firmy dotyczące treści, to dobrze to przemyśl. Na pozycjonowanie wpływa posiadanie bloga, na którym warto aby pojawiały się interesujące i ciekawe treści, które jednocześnie będą wpływały na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Ponadto warto zadbać o dobre opisy produktów, czy teksty związane z działalnością firmy. Kolejnym działaniem dotyczącym tworzenia nowych treści jest prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Dotyczy to zarówno komunikacji z klientami, jak i dodawania postów i grafik. Ważne są także wiadomości email i teksty marketingowe.
Czym różnią się treści pisane przez copywritera?
Doświadczony copywriter wie jak zaciekawić i zaangażować odbiorcę. Zrobi odpowiedni research jeśli chodzi o wartość merytoryczną, zadba o styl wypowiedzi, umiejętnie wplecie w tekst frazy kluczowe. Ponadto dobry copywriter będzie w stanie przekonać odbiorców do działania (Call To Action). Zauważysz zwiększoną ilość komentarzy, zapisów na newsletter i innych ważnych dla Ciebie celów. Jeśli będziesz pisać samodzielnie, to wszystkiego nauczysz się niestety na wielu błędach. Tworzone przez Ciebie treści będą mniej interesujące, dopiero po pewnym czasie Twój styl pisania osiągnie odpowiedni poziom. Dlatego pomyśl nie tylko o czasie, jaki będziesz musiał na to poświęcić, ale także o jakości materiałów i tym, czy będą one spełniały swoje funkcje.
Jednym z rozwiązań jest zatrudnienie copywritera. Jeśli masz dużą firmę i chcesz ją dobrze wypromować, to zatrudnienie copywritera będzie dobrą decyzją. Jednak możesz również zlecać teksty i działać na zasadzie umowy o dzieło. Wtedy będziesz płacił wyłącznie za wykonaną pracę. Musisz samodzielnie przekalkulować, która opcja jest bardziej opłacalna. Pamiętaj, że dużo czasu i pracy może wymagać samo znalezienie dobrego copywritera freelancera. Bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji marketingowej. Szczególnie jeśli zależy Ci dodatkowo na pozycjonowaniu swojej strony internetowej. Stałe miesięczne opłaty dadzą Ci nie tylko lepszą widoczność w internecie, ale także ciekawe, merytoryczne teksty. Jeśli rozważasz taką opcję, to koniecznie skontaktuj się z nami i zobacz jak wiele możemy Ci zaoferować!