Na skróty
Google Search Console to skarbnica wiedzy dotycząca tego, jak Twoją witrynę widzi wyszukiwarka Google. Na podstawie analizy danych możesz wysnuć wnioski dotyczące tego, co zmienić w serwisie, aby był lepiej dopasowany do wymagań algorytmu. Do przetwarzania i interpretacji warto wykorzystać Google Looker Studio. Zobacz dlaczego i jak działa to narzędzie.
To narzędzie, które możesz znać z jego poprzedniej nazwy – Google Data Studio. Umożliwia ono łatwą wizualizację danych pochodzących z różnych źródeł. Dzięki niemu możesz szybko ocenić stan witryny. Narzędzie to jest wykorzystywane do raportowania m.in. w branży SEO.
Looker Studio daje Ci możliwość przeglądania danych z m.in.: Google Sheet, Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, YouTube Analytics czy Big Query. Dzięki narzędziu szybko stworzysz komponenty wizualne, zastosujesz filtry, a także udostępnisz dane odbiorcom zewnętrznym.
Narzędzie odgrywa szczególnie istotną rolę w zakresie raportowania. Może je zdecydowanie ułatwić i w dużej mierze zautomatyzować. Zdecydowanie warto korzystać z niego przy analizie danych z Google Search Console. Dlaczego?
W Looker Studio możesz tworzyć panele do analizowania i monitorowania wydajności. Plusem wykorzystania tego narzędzia jest możliwość dodawania do raportów więcej kontekst i uwzględnienie różnych źródeł. Takie raporty pomagają wysnuć wnioski i tym samym osiągnąć lepsze wyniki. Połączenie dużej liczby źródeł danych ułatwia znalezienie przyczyny ewentualnych problemów. Możesz scalić te dane i zaprezentować na jednym wykresie. Obejrzyj poniżej krótki film. Pokazuje on, jaki efekt możesz uzyskać dzięki zastosowaniu Looker Studio.
Dużą zaletą Looker Studio jest stosunkowo łatwa obsługa. Wystarczy, że skorzystasz z poniższej instrukcji, aby łatwo, krok po kroku, uzyskać dostęp do danych w GSC. Podejmij następujące kroki:
Źródło danych jest teraz połączone z zestawem danych. Możesz już tworzyć atrakcyjne wizualnie raporty, połączyć różne dane, prezentować je w taki sposób, aby wywołać zainteresowanie odbiorcy w większym stopniu niż suchym zestawem liczb. Masz do wyboru przeróżne formy wykresów, choćby taki, jak poniżej, na którym widać, gdzie mieszkają użytkownicy witryny wraz ze wskazaniem dominujących lokalizacji.
Nie od razu z łatwością będziesz korzystać z tego narzędzia. Wymaga ono poznania jego możliwości, ale raczej nie powinny się pojawić większe problemy. W razie potrzeby skorzystaj z pomocy społeczności tego narzędzia – w sieci znajdziesz mnóstwo porad dotyczących wykorzystania jego funkcji. Tych jest naprawdę wiele, a wraz z projektowaniem coraz bardziej zaawansowanych wykresów będziesz zauważać kolejne.
Przedsiębiorca związany z branżą SEO od 2004 roku. Tworzy content o tematyce marketingu online, finansów, nieruchomości i podróży. Rozwija własne serwisy tematyczne.