Pozycjonowanie

Expertise Authoritativeness Trustworthiness a pozycjonowanie

4 min czytania
Expertise Authoritativeness Trustworthiness a pozycjonowanie

Każdy, kto interesuje się pozycjonowaniem wie, że istnieje mnóstwo czynników, które wpływają na wyniki wyszukiwania pod konkretnymi frazami. Specjaliści od spraw pozycjonowania skupiają się na etycznych działaniach w celu zwiększenia widoczności. Czym więc jest EAT i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania? Expertise-Authoritativeness-Trustworthiness to nazwa procesu, którego zadaniem jest ocena witryny według różnych wytycznych i ustalanie jej miejsca wśród wyników SERP. EAT to inaczej w wolnym tłumaczeniu: Eksperckość-Autorytet-Wiarygodność. Zasady EAT znajdują się w wytycznych Google. W tym artykule opiszemy najistotniejsze aspekty związane z tym sposobem weryfikacji witryn internetowych i pokażemy w jaki sposób wiążą się one z SEO.

Zasady EAT – poznaj je!

Zasad EAT jest mnóstwo, każda z nich ma ogromną wagę i jest niezwykle istotna w procesie ustalania pozycji każdej ze stron internetowych. Poznaj najważniejsze z nich!

Eksperckość

To jedna z najważniejszych reguł EAT, jest przede wszystkim stosowana w stosunku do treści znajdujących się na witrynie internetowej. Oznacza to, że wszystkie teksty, ale też infografiki, powinny być przedstawiane w sposób ekspercki, a więc doskonały pod kątem merytoryczności oraz jakości. W tym jest unikalność (brak duplikatów), odpowiedni poziom wiedzy znajdującej się na portalu, ale też brak częstych powtórzeń (składniowych i wyrazowych). Eksperckość ma ogromny wpływ na ruch na stronie, ale też powroty użytkowników. To istotny element przede wszystkim na blogach. Użytkownicy chętnie będą zaglądać na przykład na blog medyczny prowadzony przez lekarza, czy portal dotyczący księgowości i podatków, który jest pisany przez księgowego. Oczywiście poziom eksperckości jest różny, w zależności od tego, jaki rodzaj witryny jest oceniany. Inaczej będzie to wyglądało w przypadku bloga branżowego, a inaczej na stronie, która pełni funkcję bloga osobistego.

Zobacz  Czy Page Builder to dobry pomysł na stronę?

Autorytet

Autorytet strony oraz autora jest niezwykle istotny. W jaki sposób można je budować? Autorytet autora będzie udowodniony wtedy, gdy będzie on realnie powiązany z branżą, o której tworzy treści. Oznacza to, że będzie miał wiedzę z danego tematu, a także pozycję społeczną, może być doktorem nauk, ale też hobbystą i hobbystą jakiegoś tematu. Autorytet autora w dużej mierze buduje społeczność, która określa go jako wiarygodnego. Autorytet strony budowany jest bardzo często poprzez linkowanie i cytowanie. Jeżeli treści znajdujące się na danej witrynie są popularyzowane na innych, wiarygodnych stronach, to zyskuje ona bardzo dużo w tej kategorii. Dlatego też tak ważne jest to, aby dbać o wysokiej jakości backlinki, czyli przekierowania z innych stron do pozycjonowanej strony.

Wiarygodność

Wiarygodność jest mocno powiązana z zaufaniem. Bardzo wiarygodne strony internetowe to takie, które są przede wszystkim bezpieczne – mają https, chronią danych użytkowników, nie są spamerskie i nie zawierają przekierowań do stron o niskiej reputacji. Wiarygodność witryn w pozycjonowaniu lokalnym jest budowana także przez opinie. Ten współczynnik jest niezwykle istotny także w e-commerce. Sklepy internetowe muszą spełniać o wiele wyższe standardy bezpieczeństwa niż inne strony. Przechowują bowiem o wiele więcej danych klientów, czyli: adresy e-mail, numery telefonów, adresy mieszkalne i wiele więcej. Ponadto w sklepie powinny znajdować się: regulamin, polityka zwrotów, informacje o reklamacjach i innych pytaniach. Na wiarygodność sklepu będzie składać się też zgodność produktu z opisem oraz zdjęciem. Wśród wyróżników EAT jest bardzo dużo elementów. Jedną z najistotniejszych jest treść. Powinna mieć nie tylko wysoką jakość, musi powstać z wykorzystaniem odpowiednich fraz kluczowych (powiązanych z tematyką serwisu). Nie może być kopiowana z innych serwisów ani dublowana w obrębie podstron jednej witryny. Należy unikać przesycenia frazami, a jednocześnie tworzyć je w taki sposób, aby tematy były opisywane obszernie, aktualizowane i przyciągały użytkowników. Wszystkie te elementy EAT łączą się ze sobą i współistnieją.

Zobacz  Co to jest TripAdvisor, jak działa i jak dodać obiekt?

Expertise Authoritativeness Trustworthiness a pozycjonowanie

EAT a pozycjonowanie

Pozycjonowanie i EAT łączą się ze sobą. Wskaźniki dotyczące EAT są weryfikowane na wszystkich stronach automatycznie, algorytmy Google je sprawdzają i biorą pod uwagę podczas ustalania pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi słowami kluczowymi. Pozycjonowanie jest szersze niż EAT, można więc śmiało powiedzieć, że EAT zawiera się w pozycjonowaniu, jest jednym z wielu czynników wpływających na miejsce witryny wśród wyników wyszukiwania. Część stron jest weryfikowana pod kątem EAT ręcznie, nie tylko automatycznie, jednak to dotyczy bardzo niewielkiej liczby witryn. Algorytmy Google coraz bardziej premiują witryny, które prezentują wysoką jakość dla użytkowników, czyli są tworzone w taki sposób, aby odpowiadać na wszelkie oczekiwania odbiorców treści.

Expertise Authoritativeness Trustworthiness a pozycjonowanie

Jak weryfikuje się EAT?

Spełnianie norm EAT ma bardzo duże znaczenie dla pozycji danej witryny wśród wyników wyszukiwania. W jaki sposób można zweryfikować to, czy dana witryna je spełnia? Inne kategorie będzie spełniał blog, inne sklep internetowy. Jeśli posiadasz e-biznes to spełnienie EAT jest możliwe poprzez wprowadzenie https, zadbanie o bezpieczeństwo użytkowników, możliwość szybkiego kontaktu potencjalnych klientów z obsługą (formularz kontaktowy, czat), umieszczenie danych o firmie. Ważne jest także to, aby produkty miały unikalne zdjęcia i opisy, które oddają realny wygląd i funkcjonalność produktów. Jeśli prowadzisz bloga, to koniecznie zadbaj o markę własną – opis autorów, ich kompetencji, twórz wiarygodny i związany z prawdą wizerunek. Bez względu na rodzaj strony należy dbać o to, aby na witrynie nie było duplikacji. Warto spełniać wszystkie zasady pozycjonowania, zarówno tego wewnątrz strony (nagłówki, struktura), jak i na zewnątrz (linkowanie do witryny). Doskonałym sposobem na to, aby zbadać jakie elementy należy poprawić jest audyt SEO. Konieczne będzie także dobranie fraz kluczowych, czyli weryfikacja tego, jakie z nich są często wyszukiwane, powiązane z marką oraz ważne dla biznesu. Kolejnym ważnym działaniem będzie również analiza konkurencji. Czy Twoja strona spełnia zasady EAT? Stosujesz się do wszystkich wskazówek dla webmasterów i skutecznie pozycjonujesz swoją stronę? Jeśli dopiero zaczynasz, albo chcesz znacznie zwiększyć widoczność swojej witryny, to koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą. Skontaktuj się z nami w celu umówienia się na audyt Twojej strony, skonstruowanie strategii SEO oraz UX!

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy