Kariera w marketinguPozycjonowanie

Freelance SEO – czy warto być wolnym strzelcem pozycjonowania?

3 min czytania
Freelance SEO – czy warto być wolnym strzelcem pozycjonowania?

Wybór ścieżki zawodowej jako freelancer może być strategicznym krokiem do rozwinięcia własnej kariery w SEO. Wystarczy umieć pozyskiwać klientów, być komunikatywnym i wyróżniać się technicznymi zdolnościami optymalizacyjnymi w zakresie wyszukiwarek. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, czy warto zacząć freelance SEO, przeczytaj ten artykuł!

Freelance SEO – czy warto być wolnym strzelcem pozycjonowania?

Freelance SEO – zalety bycia wolnym strzelcem pozycjonowania

Bycie wolnym strzelcem w dziedzinie SEO niesie ze sobą szereg zalet, które mogą przewyższyć pracę na etacie:

  • Przede wszystkim masz pełną kontrolę nad swoimi projektami. Ułatwia to dostosowanie strategii SEO do indywidualnych potrzeb klienta, a w konsekwencji osiągnięcie optymalnych rezultatów;
  • Jako freelancer, możesz również dowolnie zarządzać swoim czasem i wybierać wyłącznie wysoce opłacalne projekty;
  • Z perspektywy technicznej, prowadzenie własnej działalności w SEO pozwala na dogłębne zrozumienie najnowszych trendów i technologii optymalizacyjnych, które w przyszłości można wykorzystać do prowadzenia dodatkowo płatnych szkoleń;

Freelance SEO – czy warto być wolnym strzelcem pozycjonowania?

Zdj 1. Freelance szkoleniowiec Papa SEO (Grzegorz Strzelec), prowadzący opłacalne szkolenia SEO.

Źródło: Papa SEO.

  • Ponadto możliwość budowania osobistej marki i reputacji w branży doprowadzi Cię do atrakcyjnych ofert współpracy oraz zwiększy Twoją widoczność wśród potencjalnych klientów;
  • Co ciekawe, niezależność zawodowa pozwala na rozwijanie własnych kompetencji i specjalizacji, które mogą być bardziej atrakcyjne dla klientów szukających specjalistów w określonych dziedzinach SEO (np. w architekturze, branży prawniczej czy też SPA & Wellness).

Zanim jednak podejmiesz finalną decyzję o wybraniu tej ścieżki zawodowej, przeanalizuj swoje umiejętności oraz potencjalne oczekiwania finansowe. Przemyśl również, gdzie będziesz pracował. Możesz wynająć biuro lub prowadzić home office.

Zobacz  Sklep przyjazny SEO. 10 praktycznych wskazówek

Ile można zarobić jako freelance SEO specialist?

Zarobki jako freelance SEO specialist mogą być bardzo zróżnicowane i zależą od wielu czynników, m.in.:

  • Twoje doświadczenie, 
  • specjalizacja,
  • umiejętność pozyskiwania klientów. 

Specjaliści SEO na etapie początkującym mogą oczekiwać stawek rzędu kilkuset złotych za projekt, natomiast bardziej doświadczeni eksperci mogą liczyć na kilka tysięcy złotych miesięcznie od pojedynczego klienta.

Polecana usługa: Audyt SEO

Ostateczny dochód zależy także od ilości i rodzaju projektów, które jesteś w stanie przyjąć i zrealizować. Pamiętaj, by uwzględnić także koszty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (np. podatki, ubezpieczenia, oraz koszty operacyjne związane przykładowo z zakupem narzędzi SEO lub wynajęciem lokalu). 

Według najnowszych statystyk pochodzących z serwisu Wynagrodzenia, specjaliści SEO zarabiają średnio 6290 zł brutto miesięcznie.

Freelance SEO – czy warto być wolnym strzelcem pozycjonowania?

Zdj 2. Wynagrodzenie freelance SEO specialist.

Źródło: Serwis Wynagrodzenia.

Freelance SEO – jakie blogi warto czytać, żeby być wolnym strzelcem pozycjonowania?

Jako specjalista freelance SEO, powinieneś śledzić blogi, które dostarczają najnowszych informacji branżowych, rozwiązań analitycznych oraz strategicznych, m.in.:

  • Moz Blog – miejsce, gdzie znajdziesz solidną dawkę wiedzy technicznej, analiz oraz strategii SEO, które pomogą być na bieżąco ze zmieniającymi się realiami SEO;
  • Search Engine Journal oraz Search Engine Land – kolejne dwa źródła dostarczające bieżących informacji branżowych, porad i wytycznych od ekspertów w dziedzinie SEO; 
  • Backlinko – blog prowadzony przez Briana Deana powinien przyciągnąć Twoją uwagę ze względu na kompleksowość treści oraz konkretne porady dotyczące budowania linków, czyli jednego z najbardziej kluczowych elementów w pozycjonowaniu.
  • Ahrefs Blog – dostarcza wartościowych informacji oraz porad na temat link buildingu, analizy konkurencji i optymalizacji strony z wykorzystaniem dedykowanego narzędzia Ahrefs;
  • Blog Onely – dla osób poszukujących technicznej wiedzy. Zawiera wiele dogłębnych artykułów i badań na temat technicznego SEO, które mogą dostarczyć cennych wskazówek i rozwiązań przydatnych w zakresie zaawansowanych działań optymalizacyjnych.
Zobacz  Google zdradza sekret na zwiększenie potencjału crawlowania!

Podsumowanie freelance SEO

Praca jako freelance SEO specialist może być satysfakcjonująca i dochodowa, lecz wymaga od Ciebie bieżącej edukacji oraz zdolności adaptacji prowadzonych projektów do zmieniających się trendów SEO. 

Niezależność zawodowa umożliwia prowadzenie projektów zgodnie z własnymi strategiami i poglądami, pozwalając na dostosowanie procesów optymalizacyjnych do indywidualnych potrzeb klienta, a w konsekwencji osiągnięcie potencjalnie lepszych rezultatów niż etatowi fachowcy (nie stanowi to jednak reguły). Sukces w tej dziedzinie zależy głównie od Twojego zaangażowania, kompetencji i zdolności wyszukiwania nowych, wartościowych informacji branżowych.

Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy