Gdzie szukać nowinek o pozycjonowaniu?
3 min
3 min
Na skróty
Zmiany w algorytmie Google, nowe metody pozycjonowania, przydatne wskazówki dla konkretnych rodzajów biznesów… Jeśli masz jakiś problem, z pewnością możesz liczyć na to, że w internecie ktoś ma takie same pytania jak Ty, a często również i odpowiedzi. Nowinki o pozycjonowaniu warto więc śledzić. Pytanie tylko – gdzie je znaleźć? Przeczytaj ten tekst i dowiedz się więcej o tym, w jakich miejscach znajdują się takie informacje.
Jeśli chcesz być na bieżąco z wiadomościami SEO, najważniejsze i najbardziej aktualne informacje znajdziesz zawsze u źródeł – czyli na na oficjalnym blogu dla webmasterów oraz na kanale YouTube, czyli Google Webmasters. We wszystkich tych przypadkach newsy o pozycjonowaniu publikowane są po angielsku, jednak w przypadku tej branży podstawowa znajomość tego języka będzie Ci potrzebna. Zdecydowanie warto śledzić – chociażby ze względu na to, aby móc wyrobić sobie własną opinię o działaniach internetowego giganta, jakim jest Google. Treści tam zamieszczone będą odpowiednie również dla początkujących pozycjonerów, a można nawet powiedzieć, że zwłaszcza dla nich. Oglądając filmiki i czytając informacje prosto od Google masz pewność, że przedstawiane informacje ukazują metody realnie wpływające na pozycję w Google. Artykuły często bowiem stanowią odpowiedź na różne pytania użytkowników, związane z zagadnieniami technicznymi oraz funkcjonowaniem wyszukiwarki. Co ważne, również i Ty możesz zadawać pytania specjalistom Google. Pozostając w temacie anglojęzycznych serwisów, aktualne nowinki o pozycjonowaniu, a także analizy, porady i komentarze, znajdziesz również na stronie Moz.com. Jest to jeden z najstarszych portali, który wcześniej znany był pod nazwą SEOMoz. Tematyka będzie odpowiednia dla każdego specjalisty SEO, zarówno na początkującym, jak i zaawansowanym poziomie. W ich działaniach widać również najnowsze trendy w marketingu, ponieważ od jakiegoś czasu na stronie publikowane są także treści wideo. Whiteboard Friday to seria, w której Rand Fishkin, jeden z najbardziej znanych i cenionych pozycjonerów, omawia tematy związane z search engine optimization. Zdecydowanie warto więc dodać te źródła do swoich zakładek, jeśli zależy Ci na ciekawych, a przede wszystkim aktualnych informacjach.
Szukając newsów o pozycjonowaniu, warto zajrzeć na portal WhitePress – na ich stronie udostępniona jest baza wiedzy z różnych dziedzin marketingu, w tym również i SEO. Teksty są merytoryczne, dotyczącą aktualnych tematów, a dla początkujących będą też dobrą podstawą do nauki optymalizacji stron internetowych. Kolejnym polskim serwisem wartym polecenia jest SprawnyMarketing. Osoby pracujące w marketingu z pewnością kojarzą ich konferencję I ❤ Marketing – nie bez powodu, bo jest to bardzo ważne wydarzenie branżowe, również dla pozycjonerów! Co jednak ważne, osoby żądne nowinek o pozycjonowaniu w zakładce blog znajdą całą sekcję poświęconą SEO i optymalizacji, a także content marketingowi. To ostatnie zagadnienie może być bardzo przydatne, jeśli brakuje Ci ciekawych pomysłów na nowe treści na stronę. W polskim internecie można również znaleźć bardzo dużo ciekawych blogów, które specjalizują się w tematyce pozycjonowania. Doskonałym przykładem będzie SEOninja, założony przez Piotra Cichosza, a obecnie prowadzony przez Jakuba Wasielewskiego. Artykuły co prawda nie pojawiają się regularnie, jednak zawsze można liczyć na bardzo praktyczne porady, a także obszerne archiwum, w którym z pewnością znajdziesz kilka ciekawych rozwiązań. Tego typu lista nie byłaby kompletna bez polecenia Lexy, czyli Marty Gryszko. Jej kursy SEO są najbardziej znanymi wśród polskich pozycjonerów i niezmiennie polecane początkującym. Również i treści na blogu na pewno Cię nie rozczarują – znajdziesz tam omówienia różnych funkcji, porady dotyczące optymalizacji i pozycjonowania, a w skrócie: najpotrzebniejszą wiedzę. Pozycja obowiązkowa dla juniorów i seniorów! Kolejnym specjalistą, którego wpisy warto śledzić dla newsów o pozycjonowaniu jest Szymon Słowik. Na jego blogu znajdziesz sporo omówień konkretnych problemów oraz podpowiedzi, jak je rozwiązać. Na koniec polecamy również bloga agencji Zgred, który prowadzony jest od 2010 roku. Co wyróżnia treści tam zamieszczane, to dostęp do audytów SEO, stanowiących ważne źródło wiedzy dla każdej osoby, zajmującej się optymalizacją i pozycjonowaniem.
Nawet jeśli dopiero zaczynasz przygodę z branżą, lub po prostu zajmujesz się pozycjonowaniem własnej strony internetowej, z pewnością zauważyłeś, że treści dotyczących SEO jest w internecie bardzo dużo. Kluczem jest wybrać te wartościowe, dlatego mamy nadzieję, że nasz artykuł Ci w tym pomoże – koniecznie sprawdź także i inne nasze wpisy! Oprócz śledzenia blogów oraz portali internetowych, aby zawsze być na bieżąco z wiadomościami SEO, warto dołączyć także specjalistycznych grup na Facebooku, takich jak SEO/SEM Polska czy seowcy. Porównując pozycjonowanie i optymalizację z innymi dziedzinami marketingu, takimi jak social media, różne trendy czy zmiany w funkcjonalnościach mogą nie być tak widoczne. Nie oznacza to, że nasza branża się nie zmienia – dlatego właśnie warto być na bieżąco z nowinkami!