Na skróty
Odpowiedni system CMS (ang. Content Management System) znacząco ułatwia publikowanie treści. Zdecydowanie najpopularniejszym wariantem jest WordPress. Istnieją jednak bardzo rozbudowane systemy, o których znacznie mniej się mówi. Przykładem jest CMS Hubspot. Sprawdź więcej informacji na jego temat i dowiedz się, jakie są jego wady oraz zalety.
CMS, czyli system zarządzania treścią to oprogramowanie, dzięki któremu możliwe jest samodzielne publikowanie treści na stronach internetowych oraz jej modyfikowanie i organizowanie. Często nie jest do tego wymagana zaawansowana wiedza programistyczna, ani nawet biegłe władanie językiem HTML. Jedyne, czego potrzebujesz, to login oraz hasło do użytkownika, który ma uprawnienia do publikowania.
Hubspot CMS Hub natomiast to system, który jest częścią platformy HubSpot. Integruje ona funkcje marketingowe i sprzedażowe oraz te związane z pozostałymi aspektami obsługi klienta. Celem HubSpot CMS jest umożliwienie użytkownikom tworzenia stron w oparciu o elastyczne szablony. Takie, które można łatwo dostosować do potrzeb biznesu.
Zdj. 1. Interfejs Hubspot CMS
Źródło: https://www.innovationvisual.com/insights/exciting-changes-to-the-hubspot-cms-provision
Hubspot CMS docenisz przede wszystkim za:
CMS Hub ma funkcje, takie jak: edytor drag and drop (przeciągnij i upuść), tworzenie niestandardowych formularzy, wbudowany moduł przeznaczony do zarządzania zasobami (Media Library), system kontroli wersji, możliwość personalizacji contentu dla różnych grup odbiorców i wbudowany system do raportowania, a także analizy danych związanych z ruchem na stronie.
Ważną informacją dla osób, które nie miały nigdy do czynienia z tworzeniem stron internetowych jest obecność intuicyjnego edytora drag and drop. Wystarczy w prosty sposób przeciągać, a następnie upuszczać różne elementy, takie jak obrazy, przyciski i nagłówki, aby stworzyć atrakcyjną wizualnie witrynę.
Z racji tego, że Hubspot CMS jest częścią platformy HubSpot — pełnego oprogramowania CRM (ang. Customer Relationship Management), daje on możliwość łatwego śledzenia odwiedzających witrynę. Można obserwować ich zachowanie od pierwszej wizyty aż po dokonanie zakupu. Następnie możliwe jest optymalizowanie i personalizowanie ścieżki w celu zwiększenia współczynnika konwersji. W tym ostatnim obszarze wesprzeć może Cię również sprawdzona agencja SEO. Usługodawca ten zatroszczy się także o pozycjonowanie Twojej witryny.
Wadą CMS Hubspot jest fakt, że w wersji bezpłatnej nie gwarantuje on 100% funkcjonalności. Jeżeli zależy Ci na przykład na nieograniczonej liczbie subdomen, potrzebujesz wersji płatnej. Podobnie jak wtedy, gdy masz zamiar korzystać z więcej niż jednej skrzynki odbiorczej. Lista wszystkich funkcji, które zostały ograniczone w wersji darmowej, jest dłuższa, a więcej możesz przeczytać na stronie internetowej CMS Hub.
Zdj. 2. Przedstawienie różnych wariantów CMS Hub na oficjalnej stronie internetowej systemu
Źródło: https://www.hubspot.com/pricing/marketing/starter?hubs_content=www.hubspot.com%2Fproducts%2Fcms&hubs_content-cta=nav-pricing&term=annual
Hubspot CMS Hub oferuje wsparcie przez e-mail oraz czat w aplikacji wyłącznie w wersji, za którą trzeba zapłacić. Bezpłatna opcja systemu zarządzania treścią, mimo że ograniczona, pozwala jednak skutecznie przetestować jego możliwości. Zastanów się zatem, czy ten CMS spełni Twoje oczekiwania, czy lepiej wybrać znacznie bardziej popularny wariant — na przykład WordPress.
Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.