Tworzenie stron internetowych

HubSpot CMS — co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

3 min czytania
HubSpot CMS — co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Odpowiedni system CMS (ang. Content Management System) znacząco ułatwia publikowanie treści. Zdecydowanie najpopularniejszym wariantem jest WordPress. Istnieją jednak bardzo rozbudowane systemy, o których znacznie mniej się mówi. Przykładem jest CMS Hubspot. Sprawdź więcej informacji na jego temat i dowiedz się, jakie są jego wady oraz zalety. 

Czym jest CMS Hubspot?

CMS, czyli system zarządzania treścią to oprogramowanie, dzięki któremu możliwe jest samodzielne publikowanie treści na stronach internetowych oraz jej modyfikowanie i organizowanie. Często nie jest do tego wymagana zaawansowana wiedza programistyczna, ani nawet biegłe władanie językiem HTML. Jedyne, czego potrzebujesz, to login oraz hasło do użytkownika, który ma uprawnienia do publikowania.

Hubspot CMS Hub natomiast to system, który jest częścią platformy HubSpot. Integruje ona funkcje marketingowe i sprzedażowe oraz te związane z pozostałymi aspektami obsługi klienta. Celem HubSpot CMS jest umożliwienie użytkownikom tworzenia stron w oparciu o elastyczne szablony. Takie, które można łatwo dostosować do potrzeb biznesu.

HubSpot CMS — co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Zdj. 1. Interfejs Hubspot CMS

Źródło: https://www.innovationvisual.com/insights/exciting-changes-to-the-hubspot-cms-provision

Jakie zalety ma Hubspot CMS?

Hubspot CMS docenisz przede wszystkim za:

  • intuicyjny interfejs,
  • łatwe integracje z narzędziami marketingowymi, takimi jak HubSpot, HubSpot Sales Hub oraz Marketing Hub,
  • elastyczne szablony, które pozwalają błyskawicznie dostosować stronę do potrzeb użytkownika i sprawnie zarządzać serwisem,
  • dostęp do wysokiej jakości materiałów szkoleniowych,
  • łatwe śledzenie wyników oraz analizę danych, które są związane z ruchem na stronie.
Zobacz  Dostosowanie strony internetowej do potrzeb osób niepełnosprawnych – o czym warto pamiętać?

CMS Hub ma funkcje, takie jak: edytor drag and drop (przeciągnij i upuść), tworzenie niestandardowych formularzy, wbudowany moduł przeznaczony do zarządzania zasobami (Media Library), system kontroli wersji, możliwość personalizacji contentu dla różnych grup odbiorców i wbudowany system do raportowania, a także analizy danych związanych z ruchem na stronie. 

Ważną informacją dla osób, które nie miały nigdy do czynienia z tworzeniem stron internetowych jest obecność intuicyjnego edytora drag and drop. Wystarczy w prosty sposób przeciągać, a następnie upuszczać różne elementy, takie jak obrazy, przyciski i nagłówki, aby stworzyć atrakcyjną wizualnie witrynę. 

Z racji tego, że Hubspot CMS jest częścią platformy HubSpot — pełnego oprogramowania CRM (ang. Customer Relationship Management), daje on możliwość łatwego śledzenia odwiedzających witrynę. Można obserwować ich zachowanie od pierwszej wizyty aż po dokonanie zakupu. Następnie możliwe jest optymalizowanie i personalizowanie ścieżki w celu zwiększenia współczynnika konwersji. W tym ostatnim obszarze wesprzeć może Cię również sprawdzona agencja SEO. Usługodawca ten zatroszczy się także o pozycjonowanie Twojej witryny.

CMS Hub i jego wady

Wadą CMS Hubspot jest fakt, że w wersji bezpłatnej nie gwarantuje on 100% funkcjonalności. Jeżeli zależy Ci na przykład na nieograniczonej liczbie subdomen, potrzebujesz wersji płatnej. Podobnie jak wtedy, gdy masz zamiar korzystać z więcej niż jednej skrzynki odbiorczej. Lista wszystkich funkcji, które zostały ograniczone w wersji darmowej, jest dłuższa, a więcej możesz przeczytać na stronie internetowej CMS Hub. 

Zobacz  Migracja strony internetowej – Poradnik SEO

HubSpot CMS — co to za CMS i jakie są jego wady i zalety?

Zdj. 2. Przedstawienie różnych wariantów CMS Hub na oficjalnej stronie internetowej systemu

Źródło: https://www.hubspot.com/pricing/marketing/starter?hubs_content=www.hubspot.com%2Fproducts%2Fcms&hubs_content-cta=nav-pricing&term=annual

Hubspot CMS Hub oferuje wsparcie przez e-mail oraz czat w aplikacji wyłącznie w wersji, za którą trzeba zapłacić. Bezpłatna opcja systemu zarządzania treścią, mimo że ograniczona, pozwala jednak skutecznie przetestować jego możliwości. Zastanów się zatem, czy ten CMS spełni Twoje oczekiwania, czy lepiej wybrać znacznie bardziej popularny wariant — na przykład WordPress. 

Zawodowy copywriter, pasjonat SEO, przedsiębiorca. Specjalizuje się w treściach dotyczących marketingu internetowego. Miłośnik nowinek technologicznych. Kiedy nie pracuje, latem rekreacyjnie biega, a zimą morsuje.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy