Aplikacja mobilna może być doskonałym sposobem na to, aby zachęcić użytkowników do korzystania z Twoich usług. Ma je większość firm zajmujących się sprzedażą albo usługami. Pojawianie się dużej liczby aplikacji ma swoje powody – coraz więcej osób wykorzystuje do wielu działań telefon, wykonanie najczęstszych operacji poprzez aplikację jest szybkie. Nie wymaga każdorazowego odwiedzania strony internetowej danej firmy i przechodzenia przez kolejne zakładki witryny w celu dokonania określonych działań. Jaki jest koszt aplikacji mobilnej i czy Twoja firma powinna ją posiadać?
Na skróty
Czym jest aplikacja mobilna?
To oprogramowanie przeznaczone na urządzenia mobilne (telefony, tablety). Najwięcej aplikacji pojawia się na urządzenia z systemem Android i iOS. Większość firm decyduje się na posiadanie wersji aplikacji dla obu tych systemów, aby trafiać zarówno do użytkowników urządzeń Apple, jak i innych producentów urządzeń mobilnych. Aplikacja mobilna służy do konkretnych celów, może mieć charakter rozrywkowy, komunikacyjny, ale też służyć użytkownikom do wykonywania określonych operacji (rezerwacje, sprzedaż, obsługa konta bankowego).
Popularność aplikacji mobilnych
W Polsce aż 47,4 % korzysta z internetu i aplikacji mobilnych przez telefon komórkowy. To obrazują badania GUS o tytule: „Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2014–2018”. Jak wykazujeartykuł edtechnology.co.uk aż 87% studentów korzysta z aplikacji mobilnych do nauki. W Polsce można dostrzec rosnące zainteresowanie aplikacjami mobilnymi. Służą do poszukiwania połączeń komunikacyjnych, sprzedaży, rozrywki i wielu innych celów związanych z codziennym życiem. Nowe modele telefonów mają tak dużą pamięć, że bez problemu mieszczą mnóstwo aplikacji, to także jedna z przyczyn rosnącego zainteresowania aplikacjami. Pomagają nam w notowaniu, oglądaniu multimediów, kontaktowaniem się ze znajomymi, kupowaniem i w wielu innych kwestiach. Dlatego też nie tylko wzrasta popularność aplikacji, ale też ich liczba.
Cena aplikacji mobilnej
Koszt aplikacji mobilnej jest zależny od wielu czynników. Przede wszystkim ważne jest to, czy jej wykonaniem zajmuje się firma czy freelancer. Na cenę ma wpływ również to czy jest ona tworzona w dwóch wariantach: na iOS oraz Android. Nie bez znaczenia są funkcjonalności aplikacji – im więcej bardziej rozbudowanych funkcji, tym droższe będzie stworzenie aplikacji i dłuższe oczekiwanie na nią. Należy wziąć pod uwagę także grafikę, czas, koszty testowania i ewentualnych poprawek. Aplikacja może kosztować od kilku do kilkuset tysięcy złotych. Warto wysłać zapytanie ofertowe do kilku firm i podjąć współpracę z tą, która oferuje wsparcie również po dodaniu aplikacji do sklepu Google. Stworzenie aplikacji internetowej bez wątpienia jest droższe niż strona internetowa, dlatego jeśli zastanawiasz się czym zająć się najpierw.
Wszystko zależy od tego, jakich usług i produktów dostarczasz. Jeśli poprzez aplikację użytkownicy będą mogli szybciej i lepiej wykonywać działania, które do tej pory były przez nich podejmowane na stronie internetowej – wtedy stworzenie aplikacji mobilnej ma sens. Jednak jeśli ma być ona wyłącznie wizytówką Twojej firmy, nie będzie miała żadnych przydatnych funkcji, to nie ma sensu. Pamiętaj, że użytkownicy telefonów komórkowych i tabletów wybierają aplikacje, które mogą być użyteczne przy wielu czynnościach, które musieli wykonywać w inny sposób, w dłuższym czasie. Aplikacja mobilna ma ułatwiać i oferować, a nie tylko obiecywać. Dlatego jeśli nie zamierzasz spełniać tych warunków, to lepiej zainwestuj w dopracowanie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie – dzięki temu osiągniesz dużo większą rozpoznawalność. Jeśli chcesz zaistnieć w sieci, ale nie wiesz jakie sposoby będą najlepsze to koniecznie odezwij się do nas!
Co zamiast aplikacji mobilnej?
Zanim zdecydujesz się na aplikację mobilną koniecznie zadbaj o podstawowe kwestie, takie jak: strona internetowa, wizytówka Google Moja Firma oraz pozycjonowanie organiczne. Dobrze skonstruowana witryna, która będzie intuicyjna, graficznie zaplanowana i zachęci użytkowników internetu do zainteresowania się ofertą firmy to najważniejszy element. Właśnie tam będą trafiać potencjalni klienci oraz osoby, które będą wstępnie zainteresowane Twoim przedsiębiorstwem. Wizytówka Google Moja Firma uwiarygadnia przedsiębiorstwo i wpływa na pozycjonowanie lokalne. Natomiast pozycjonowanie jest niezbędne jeśli chcesz by Twoja firma była widoczna w internecie.
To, ile będzie kosztowała Twoja aplikacja mobilna zależy od wielu czynników. Dlatego przed zleceniem wykonania należy dokładnie zaplanować jej funkcjonowanie, wygląd, grupę odbiorców i to, w jaki sposób ma spełniać potrzeby użytkowników. Aplikacja mobilna nie zawsze powinna być priorytetem. Będzie jednak niezwykle cenna jeśli wyróżni się spośród innych i zaoferuje więcej niż podobne rozwiązania tego typu.