Jak zaktualizować Prestashop? Poradnik
3 min
3 min
Na skróty
PrestaShop jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce do tworzenia sklepów internetowych. Aby jego działanie było sprawne, a wszelkie funkcjonalności nowoczesne, należy regularnie wykonywać aktualizacje. Dzięki temu możemy liczyć na dodatkowe usprawnienia dodające nowe opcje, które powodują, że korzystanie ze sklepów internetowych opartych o PrestaShop jest intuicyjne oraz bezpieczne – zarówno dla klientów, jak i administratorów.
Przeczytaj także: SEO i SXO w Semcore
Biorąc pod uwagę obecne standardy, aktualizację na PrestaShop można przeprowadzić poprzez 1-click upgrade, a także poprzez MigrationPro. Poniżej przedstawiamy szczegóły!
Zaktualizowanie platformy PrestaShop poprzez 1-click upgrade to stosunkowo proste zadanie. Moduł o nazwie 1-click upgrade pobieramy ze strony Addons. Pamiętajmy, aby usunąć stary moduł i dodać plik zip z nowego rozwiązania, które pobraliśmy.
Po kliknięciu przycisku Instaluj na ekranie znajdzie się ostrzeżenie o utworzeniu kopii zapasowej (nawet pomimo tego, że moduł tworzy własną kopię).
Gdy już to zrobimy, wykonujemy następujące kroki:
Pamiętajmy, aby przed wybraniem wersji do której chcemy zaktualizować sklep kliknąć opcję pt.: „More Option” i wybrać odpowiednią wersję aktualizacji – minor lub major.
Aktualizacja PrestaShop poprzez MigrationPro wpłynie pozytywnie na aspekt SXO (ang. Search Experience Optimization), a w tym szczególnie na użyteczność serwisu, czyli UX (ang. User Experience). Wynika to z prostego powodu – po aktualizacji Twoi klienci będą mogli w zdecydowanie łatwiejszy sposób zaktualizować swój sklep internetowy. Dzięki temu zostanie on dostosowany do aktualnych technologii oraz panujących trendów.
Narzędzie do aktualizacji PrestaShop pobieramy ze strony Addons. Po jego zainstalowaniu wykonujemy poniższe kroki:
Warto oczywiście wspomnieć, iż aktualizacje PrestaShop zapisują wszelkie dane ze starego sklepu internetowego. Dzięki temu nie ma możliwości utracenia ważnych informacji.
Aktualizacje PrestaShop gwarantują m.in. bezpieczeństwo, stabilizację oraz nowe, wydajne oprogramowanie z dodatkowymi, bardzo użytecznymi funkcjonalnościami. Zalety update’ów PrestaShop przedstawiamy poniżej.
Zalety związane z aktualizacjami PrestaShop:
Jako doświadczona agencja marketingowa polecamy zainwestować w rzetelny audyt SEO – aby zweryfikować mocne i słabe strony swojej witryny. Również pod kątem użyteczności, czyli kluczowych aspektów związanych z UX. Dzięki temu będziesz mógł ocenić, czy wdrożona aktualizacja poprawiła działanie Twojego serwisu, czy wręcz przeciwnie.
Platformę PrestaShop można zaktualizować na dwa sposoby – poprzez 1-click upgrade oraz poprzez MigrationPro. Bez znaczenia, jaką metodę wybierzesz, pamiętaj o wykonaniu kopii zapasowej. Warto również zdecydować się na audyt SXO przed rozpoczęciem aktualizacji – aby móc rzetelnie ocenić, czy update przyniósł oczekiwane rezultaty.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce PrestaShop?
System PrestaShop powstał 2007 roku. Od tego czasu funkcjonuje w charakterze Open Source (język utworzenia: PHP).
PrestaShop jest bardziej elastycznym systemem umożliwiającym stworzenie indywidualnego projektu z uwagą na wszelkie detale. W przypadku WooCommerce to również możliwe natomiast biorąc pod uwagę fakt, że WooCommerce jest wtyczką do WordPressa istnieją pewne ograniczenia (np. pod kątem skalowalności).
Aktualizacje na PrestaShop wykonuje się zazwyczaj w 20-30 minut łącznie ze stworzeniem kopii zapasowej oraz instalacją poszczególnych modułów.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.