PozycjonowanieKariera w marketingu

Kto zajmuje się SEO?

3 min czytania
Kto zajmuje się SEO?

Bazując na aktualnych trendach rynkowych, możemy śmiało stwierdzić, iż wiele firm z całej Polski decyduje się na pozyskiwanie klientów poprzez pozycjonowanie (SEO). Działania te poprawiają ranking stron internetowych w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – pozwalają pozyskać rzetelnych, stałych i opłacalnych partnerów biznesowych do współpracy. Jednak kto zajmuje się SEO i dlaczego pozycjonowanie cieszy się tak dużą popularnością wśród przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale na całym świecie? Podpowiadamy!

Kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych?

Pozycjonowaniem stron internetowych zajmują się specjaliści ds. SEO – tak można odpowiedzieć na tytułowe pytanie w jednym zdaniu. Warto jednak pamiętać, że na pozycję stron w wyszukiwarkach wpływają 3 główne elementy – optymalizacja treści w witrynie, optymalizacja techniczna oraz link-building

W naszej agencji odpowiadają za to osoby na różnych stanowiskach, a specjalista ds. SEO koordynuje wdrażanie zaplanowanej strategii, rozdzielając poszczególne zadania, których wykonanie poprawi pozycję witryn klientów w SERP-ach (z ang. Search Engine Page Results). Aby kompleksowo przedstawić, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych, omówimy każdy aspekt SEO osobno. Pod lupę weźmiemy optymalizację treści, optymalizację techniczną oraz link-building. 

  • Optymalizacja treści

Za wszystko, co związane z treściami odpowiadają content marketerzy i copywriterzy. Dbają oni o wdrożenie poprawnej struktury nagłówków (Hx) na strony naszych klientów oraz odpowiednią konstrukcję meta tagów. Wyznaczeni copywriterzy optymalizują dodatkowo teksty pod SEO, rozbudowują je pod względem dodatkowych treści i grafik, a także urozmaicają je wizualnie za pomocą wypunktowań, wyboldowań, wylistowań i tabelek. 

  • Optymalizacja techniczna
Zobacz  Domeny krajowe – czy warto je wybierać do SEO?

Optymalizacja techniczna jest głównie po stronie web developerów, którzy poprawią wydajność witryny przykładowo poprzez optymalizację kodu HTML i CSS, a dodatkowo sprawią, że stanie się ona responsywna (czyli dostosowana zarówno do desktopów, jak i urządzeń mobilnych tj. smartfony, tablety, a nawet smartwatche). W skład technicznego SEO wchodzą również elementy tj.:

  • wdrożenie i optymalizacja mapy strony (sitemap.xml) oraz pliku robots.txt;
  • instalacja certyfikatu SSL;
  • implementacja danych strukturalnych.

Warto również wspomnieć, iż web developerzy dodatkowo wykonują niezbędne przekierowania (np. 301, 303), a co więcej – dbają o indeksację poszczególnych podstron, prawidłową architekturę strony oraz jej renderowanie.

  • Link-building

W zależności od wielkości agencji i jej konkretnych założeń o link-building dbają dedykowani specjaliści ds. link-buildingu lub koordynatorzy/specjaliści ds. SEO. Wyszukują oni najbardziej wartościowe miejsca na umieszczenie artykułów sponsorowanych w sieci, dbają o jak najwyższą jakość posiadanych zaplecz i korespondują z firmami w celu wymiany odnośników dofollow (np. poprzez wpisy gościnne).

Kto zajmuje się SEO?

Kto zajmuje się SEO? – kompleksowe wyjaśnienie

Jak możemy wywnioskować z dzisiejszego wpisu – SEO nie zajmuje się wyłącznie specjalista ds. pozycjonowania. W Semcore nad Twoją stroną pracuje sztab ludzi dbających o optymalizację treści (content marketerzy i copywriterzy), optymalizację techniczną (web developerzy) oraz link-building (specjaliści ds. link-buildingu). Tak jest w większości polskich agencji, jednak z doświadczenia wiemy, że niektóre firmy zatrudniają jednego specjalistę SEO, który zajmuje się wszystkim – zarówno optymalizacją treści, optymalizacją techniczną i link-buildingiem. 

Naszym zdaniem efekty takiej kooperacji mogą być w najlepszym przypadku średnie. Dlatego rekomendujemy podejmować współpracę wyłącznie z rzetelnymi i zaangażowanymi partnerami biznesowymi wyróżniającymi się rozbudowanym, a co najważniejsze – wyspecjalizowanym zespołem w konkretnych dziedzinach. Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów. Porozmawiajmy merytorycznie o maksymalizacji sprzedaży w Internecie. Skontaktuj się z nami – zadzwoń lub wyślij niezobowiązującą wiadomość.

Zobacz  Strategia pozycjonowania sklepu, która trafi do Twoich klientów

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat SEO.

#1 Ile kosztuje pozycjonowanie?

Cena za pozycjonowanie zależy od wielkości Twojej strony internetowej oraz specyfiki i konkurencyjności branży, w której działasz. Naszym zdaniem warto zarezerwować ok. 1 500 – 3 000 zł netto miesięcznie na działania SEO z wybraną agencją lub freelancerem.

#2 Po jakim czasie można się spodziewać efektów pozycjonowania?

Efekty pozycjonowania są widoczne zazwyczaj po 2-3 miesiącach w postaci zwiększonego ruchu z wyszukiwarek. Z doświadczenia możemy stwierdzić, iż rok po wdrożeniu optymalnej strategii SEO klienci zauważają rzeczywisty wzrost konwersji zakupowej przekładający się na dodatkowy budżet operacyjny.

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy