Semcore > Materialy branżowe > Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO)
Krystian Fijał
23.03.2023 5 min czytania

Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO)

pozycjonowanie w IT

Firmy z branży informatycznej mogą pozyskiwać klientów poprzez realizację odpowiednią strategię marketingową. Doskonałym tego przykładem jest pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce (SEO). To działania, dzięki którym użytkownicy trafiają do serwisu z poziomu wyszukiwarki, takiej jak Google.

Pozycjonowanie w branży IT – co warto wiedzieć?

Pozycjonowanie w branży IT dotyczy firm takich jak:

  • software house’y,
  • agencje DEV i WEB DEV,
  • agencje UX/UI,
  • agencje security,
  • agencje design,
  • agencje digital,
  • start-up’y,
  • producenci oprogramowania,
  • organizacje szkoleniowe i edukacyjne z zakresu IT,
  • testerzy.

Strategia SEO dla branży IT pozwala budować widoczność strony internetowej w wyszukiwarce – takiej jak Google – co zwiększa ruch w serwisie, a w sprzyjających warunkach pozytywnie wpływa również na konwersję. Pozycjonowanie polega na dostosowywaniu witryny do wytycznych wyszukiwarki. Dzięki temu serwis jest lepiej oceniany przez algorytm, a w efekcie strona zyskuje wyższą pozycję w Google.

Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO)

Wyjaśnimy, na czym polega pozycjonowanie w branży informatycznej!

Umów się na bezpłatną konsultację

Pozycjonowanie w firmy z branży informatycznej krok po kroku

Strategia pozycjonowania dla firmy z branży informatycznej musi być przygotowana indywidualnie, na bazie potrzeb biznesowych konkretnej organizacji. Jak taki proces wygląda krok po kroku? SEO w branży IT wymaga:

  1. przeprowadzenia audytu SEO,
  2. analizy konkurencji,
  3. optymalizacji technicznej,
  4. tworzenia wartościowego contentu,
  5. link buildingu,
  6. monitorowania skuteczności strategii SEO.

Wpływ na pozycjonowanie w branży IT mają czynniki takie jak:

  • znaczniki title i description;
  • frazy kluczowe zaimplementowane w treści;
  • indeksacja;
  • przekierowania;
  • linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne;
  • czas ładowania serwisu;
  • responsywność.

SEO dla firmy informatycznej a frazy kluczowe

Frazy kluczowe, na które będzie realizowane pozycjonowanie firmy z branży IT mają ogromne znaczenie w kontekście skuteczności całej strategii SEO. Jeżeli serwis będzie widoczny na wyrażenia, których nikt nie szuka, trudno o ruch oraz konwersję. Dlatego proces doboru fraz kluczowych ma istotny wpływ na efektywność podejmowanych działań podczas pozycjonowania firmy informatycznej. Frazy kluczowe muszą być popularne, a jednocześnie związane bezpośrednio z oferowanymi produktami lub usługami. Wówczas widoczność będzie dostarczać ruch oraz konwersję, co przełoży się na korzyści dla biznesu.

Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO) Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO) Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO) Pozycjonowanie firmy z branży informatycznej (SEO)

Potrzebujesz SEO w branży informatycznej?

Umów się na bezpłatną konsultację

Pozycjonowanie w branży IT – porady SEO

Przedstawiamy ważne porady SEO, które warto wziąć pod uwagę podczas pozycjonowania w branży IT. Zalecenia te należy modyfikować, zależnie od rodzaju biznesu i uwarunkowań serwisu. Realizując strategię SEO, należy pamiętać, że ostatecznie witryna ma być przyjazna dla użytkowników, a nie tylko robotów indeksujących i algorytmu wyszukiwarki.

Dobór fraz kluczowych dla strony internetowej

Frazy kluczowe podczas pozycjonowania strony w branży informatycznej muszą odzwierciedlać zawartość adresu URL. Jednocześnie poszczególne słowa powinny być „przypisane” do konkretnych podstron, aby zapobiegać ryzyku kanibalizacji. Taki proces możesz zrealizować podczas audytu SEO serwisu i analizy drzewa kategorii swojej witryny. Wówczas będzie idealny moment na uporządkowanie fraz, aby następnie pozycjonowanie w branży IT było skuteczniejsze.

Więcej o doborze słów kluczowych pisaliśmy już na naszym blogu: Słowa kluczowe – Poradnik.

Optymalizacja techniczna, indeksowanie, przekierowania

Optymalizacja techniczna ma istotny wpływ na SEO w branży IT. Należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • przekierowania – czy są poprawnie zaimplementowane i nie występują zbyt długie łańcuchy przekierowań;
  • indeksację – stan indeksacji, ewentualne problemy, crawl budget, plik robots.txt oraz atrybuty noindex;
  • czas ładowania – powinien być jak najkrótszy;
  • responsywność – witryna musi prawidłowo wyświetlać się na każdym rodzaju urządzenia.

Należy maksymalnie wykorzystać potencjał techniczny strony internetowej, aby maksymalizować skuteczność strategii SEO.

Link building podczas pozycjonowania firmy informatycznej

Pozyskiwanie odnośników i budowanie wartościowego profilu linkowego ma istotny wpływ na pozycjonowanie firmy z branży informatycznej. Takie linki są traktowane przez Google jako pewnego rodzaju rekomendacje i wywierają wpływ na widoczność serwisu.

Link building podczas pozycjonowania firmy IT powinien skupiać się na pozyskiwaniu odnośników, które są:

  • naturalne;
  • wartościowe;
  • powiązane tematycznie.

Należy pamiętać, że link building jest procesem długotrwałym. Pozyskiwanie odnośników powinno być realizowane regularnie, w sposób całkowicie naturalny, aby w ten sposób budować przewagę konkurencyjną w wyszukiwarce Google.

Prowadzisz biznes w branży IT? Wykorzystaj strategię SEO do generowania ruchu i konwersji!

Umów się na bezpłatną konsultację

Reklama dla firmy z branży IT – na czym się skupić?

Pozycjonowanie w branży IT nie jest jedyną skuteczną strategią marketingową. Reklama tego rodzaju biznesu może przynieść ruch, a następnie konwersję – należy jednak wybrać działania oparte o odpowiednie kanały. Do popularnych i skutecznych rozwiązań należą Facebook Ads oraz Google Ads. W obu przypadkach odpowiednio zaprojektowana kampania może okazać się skuteczna, nie tylko w marketingu B2C, ale również B2B. Reklama firmy z branży IT w wyszukiwarce, w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych (tekstowe i graficzne) pozwala budować rozpoznawalność, ruch, a także sprzyja konwersji.

Google Ads – reklama firmy informatycznej w sieci

Reklamy Google Ads (wcześniej nazywane Google AdWords) są formą płatnej reklamy online, która pojawia się na wynikach wyszukiwania Google. Są one wyświetlane powyżej lub poniżej wyników organicznych wyszukiwania i są oznaczone ikoną “Ad” lub “Reklama”. Reklamy te są oparte na systemie aukcyjnym, w którym ogłoszenia są wyświetlane na podstawie dopasowania słów kluczowych, jakie wpisuje użytkownik w wyszukiwarce Google. Firmy, które chcą wyświetlać swoje reklamy w Google Ads, określają słowa kluczowe, na których chcą się skupić i ustalają budżet na kampanię reklamową.

Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie w wyszukiwarce, Google wybiera reklamy, które pasują do tych słów kluczowych, aukcjonując je między różnymi firmami, które zaoferowały wyświetlenie swoich reklam na tę frazę. Firma, która wygra aukcję, pojawia się w wynikach wyszukiwania z reklamą i zostaje obciążona opłatą za kliknięcie lub za tysiąc wyświetleń reklamy (w zależności od wybranej strategii reklamowej).

Reklamy Google Ads są skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Dzięki temu, że reklamy pojawiają się na podstawie słów kluczowych wpisywanych przez użytkowników, są one bardziej ukierunkowane i skuteczne w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców.

FAQ dotyczące pozycjonowania w branży informatycznej

Jak długo trwa pozycjonowanie firmy z branży IT?

Pozycjonowanie w branży informatycznej (IT) przynosi pierwsze efekty po około 3 miesiącach, a z czasem wyniki są coraz bardziej widoczne. W ten sposób systematycznie buduje się widoczność i ruch organiczny.

Jak reklamować firmę informatyczną, aby pozyskiwać klientów?

Firmy z branży IT mogą zdecydować się na pozycjonowanie strony (SEO) lub reklamować swoją działalność przy pomocy takich kanałów jak Google Ads, lub Facebook Ads.