Content MarketingNarzędzia

Narzędzia i programy do sprawdzania plagiatu

3 min czytania
Narzędzia i programy do sprawdzania plagiatu

Wysoka jakość treści na stronie internetowej to klucz do sukcesu w przypadku pozycjonowania. Czynniki takie jak tematy wpisów, zgodność z trendami, dobór słów kluczowych oraz ich rozsądne użycie, ale przede wszystkim – unikalność, przesądzają o tym, jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajdzie się witryna. Narzędzia do sprawdzania plagiatu będą więc przydatne zarówno w pracy copywritera, jak i specjalisty SEO, który oceni oryginalność dostarczonych tekstów. Plagiat treści wpływa negatywnie na pozycjonowanie witryny.

Czym jest plagiat treści SEO?

Decydując się na zlecenie komuś stworzenia treści, oczekujemy przede wszystkim kreatywnego oraz oryginalnego podejścia. Nie bez powodu – Googleboty i algorytm wyszukiwarki uznają strony, które stosują duplicate content, za bezwartościowe dla użytkowników. Wśród wskazówek dla webmasterów można znaleźć jasną informację: “Warto poświęcić trochę czasu, aby stworzyć oryginalną treść, która odróżni Twoją witrynę od innych”. Podane są także przykłady kopiowania contentu – ponieważ problem dotyczy również tekstów modyfikowanych w niewielkim stopniu oraz synonimizacji. Oczywiście, w pewnych branżach, zwłaszcza w bardzo specjalistycznych dziedzinach, podobieństwo niektórych zwrotów czy użytych słów będzie nieuniknione. W takim przypadku jednak możemy mieć do czynienia z zupełnie innym problemem, jakim jest kanibalizacja słów kluczowym. To sytuacja, kiedy na tę samą frazę kluczowa rankowanych jest kilka podstron danego serwisu. Jak karany jest plagiat w Google? Zbanowanie strony internetowej zdarza się raczej rzadko – warto pamiętać, że zgodnie z prawem kopiowanie treści jest przestępstwem, jeśli więc masz pewność, że działanie takie zostało podjęte celowo i na Twoją szkodę, nie wahaj się zgłosić tego odpowiednim organom. Witryny naruszające prawo autorskie można także zgłosić Google, aby zostały one szybko zdjęte. W tym celu należy przesłać prośbę, odwołując się do ustawy Digital Millennium Copyright Act. Zwykle jednak wykrycie duplicate content skutkuje obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania i obniżeniem jakości witryny. Jak więc uchronić się przed kradzieżą treści? Przygotowaliśmy dla Ciebie listę narzędzi do sprawdzania plagiatu!

Zobacz  Content, SEO, Ads - czy lepiej korzystać z jednej firmy czy kilku?

Narzędzia i programy do sprawdzania plagiatu

Jak wykryć plagiat? Darmowy program

Narzędzia do sprawdzania plagiatu można podzielić na te dedykowane do oceny konkretnych tekstów pod kątem unikalności i te służące do odnalezienia już istniejącego duplicate content. W tym drugim przypadku najprostszą metodą może być wpisanie w wyszukiwarkę: site:adresURLstrony.pl “kilka zdań, które chcesz sprawdzić”. Jednak dla osób, które liczą na bardziej szczegółowe wyniki, a także dodatkowe informacje, przygotowaliśmy listę darmowych programów. Plagiat z pewnością się przed Tobą nie ukryje!

Plagiarisma

Bardzo prosty, darmowy program antyplagiatowy. Po otwarciu strony i zarejestrowaniu konta dostępne będą trzy panele: wyszukiwanie w przeglądarce Google lub Bing za pomocą wklejonego tekstu (limit 2000 zzs), wyszukiwanie za pomocą adresu URL lub sprawdzenie załadowanego na witrynę pliku .doc, .pdf, etc. Po załadowaniu narzędzia do sprawdzania plagiatu otrzymasz informację, czy konkretne zdanie jest unikatowe, a jeśli nie, zostanie Ci wskazane źródło, z którego została skopiowana treść.

Copywritely

Strona przydatna zwłaszcza dla copywriterów, którzy oprócz unikalności contentu mogą sprawdzić błędy gramatyczne, nasycenie słowami kluczowymi i przejrzystość tekstu, chociaż to ostatnie traktować można bardziej jako podpowiedź. Nie jest wymagane logowanie się.

Prepostseo

Kolejne darmowe narzędzie, które sprawdzi czy treść została splagiatowana. Jednak bez przejścia na wersję premium użytkownik ma możliwość sprawdzenia tekstu z limitem 500 znaków podczas jednego wyszukiwania. Analiza przedstawia bardzo dokładne wyniki oraz linki do konkretnych stron, z których zostały skopiowane zdania, a dodatkowo otrzymujesz informację o sprafrazowanych akapitach.

Zobacz  Jak długie mają być opisy kategorii i produktów?

Copyscape

Program ten pozwala wyszukać strony, które kopiują treści z Twojej witryny. Pomoże Ci również sprawdzić, czy przypadkiem nie zamieściłeś w swoim sklepie lub na portalu kradzionych treści. Wystarczy wpisać adres URL, aby otrzymać wyniki.

Siteliner

Na stronie Siteliner za darmo uzyskasz analizę treści Twojej strony oraz podstron, z podziałem na różne kategorie, m.in. duplicate content i unique content. Dodatkowo program udostępnia informacje o szybkości ładowania witryny, jej wielkości, linkowaniu wewnętrznym, a także zewnętrznym. Raport można również pobrać w wersji .pdf, dlatego Siteliner warto dodać do zakładek i sprawdzać wyniki co jakiś czas!

Narzędzia i programy do sprawdzania plagiatu

Przydatne narzędzia do sprawdzania plagiatu

Kradzież własności intelektualnej to nic przyjemnego – dlatego właśnie należy uważać na plagiat. Darmowy program z pewnością pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie, dzięki czemu unikniesz nieprzyjemnych sytuacji. W przypadku copywritera będzie to oczywiście odrzucenie tekstu, a w przypadku specjalisty SEO – utrata wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Na budowanie świadomości marki wpływ ma również ocena jakości tekstów przez użytkownika, dlatego jeśli chcesz zostać dobrze zapamiętanym, zawsze dostarczaj ciekawe i – przede wszystkim – oryginalne teksty. Tylko wtedy działania search engine optimization będą naprawdę efektywne!

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy