Branża meblowa to szerokie pojęcie, na które składają się sklepy internetowe z artykułami meblarskimi i meblami, producenci i dystrybutorzy (wraz z hurtownikami) oraz firmy stolarskie (od małych warsztatów do dużych przedsiębiorstw produkcyjnych) tworzące meble na wymiar. Każdy z podmiotów branży musi walczyć z dużą konkurencją o klienta, np. poprzez skuteczną reklamę. Jakie są najlepsze sposoby na reklamowanie produktów i usług meblarskich? To m.in. pozycjonowanie, content marketing, ale nie tylko.
Zdj 1. Reklamujesz firmę z branży meblarskiej? Pomyśl o promocji w sieci
Źródło: https://pixabay.com/photos/furniture-table-chairs-1840463/
Mimo że konkurencyjność w każdym sektorze branży meblowej jest ogromna, to nadal pojawiają się przestrzenie do skutecznej reklamy i na znalezienie nowych klientów w branży meblowej. Dotyczy to zarówno małych, często jednoosobowych firm (np. zajmujących się robieniem mebli na wymiar dla odbiorców detalicznych), jak i dużych przedsiębiorstw, które handlują gotowymi wyrobami. Co ważne, prawidłowo dobrane narzędzia marketingowe pozwalają nie tylko na promowanie marki firmy, ale też na znaczne zwiększenie współczynnika konwersji.
Charakterystyka branży meblowej – na co zwrócić uwagę podczas planowania reklamy?
Planując reklamę własnej firmy meblowej, musisz zwrócić uwagę na kilka elementów.
- Charakterystyka firmy i jej misja – opracuj profil swojego przedsiębiorstwa i wypisz wartości, jakimi się kieruje. Niektóre firmy mogą być reklamowane jako rodzinne, oparte na tradycji, inne stawiają na nowoczesność i szybkość produkcji lub dystrybucji. To wpływa na odbiór wśród klientów.
- Profilowanie klienta – określ profil swojego klienta, uwzględniając nie tylko kwestie demograficzne i finansowe, ale też upodobania i rodzaj dokonywanych zamówień. Mogą to być indywidualni odbiorcy ceniący nowoczesność, fani tradycyjnych wyrobów, firmy biurowe, sklepy meblowe, szpitale etc. Po profilu klienta łatwiej będzie do niego trafić.
- Zakres świadczonych usług i możliwości produkcyjne – pamiętaj, aby od razu określić, jak duże zamówienia możesz przyjęć i jaki masz zakres usług (np. produkcja mebli na wymiar, tworzenie mebli pod indywidualny projekt, wykonywanie hurtowych zamówień). To ułatwi m.in. planowanie działań SEO.
- Obszar świadczenia usług – obszar świadczenia usług może być lokalny, regionalny, krajowy, a nawet europejski i światowy. Im szerszy obszar, tym trudniej będzie się wybić, ale za to większa będzie potencjalna liczba klientów.
Pozycjonowanie w branży meblowej – skuteczne działania
Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na reklamę branży meblowej jest pozycjonowanie. SEO to działania, które pozwalają na trafienie do konkretnego klienta, oferując mu konkretne, dopasowane do jego potrzeb produkty.
Współcześnie pozycjonowanie oparte jest nie tylko na budowaniu bazy linków i wdrażaniu słów kluczowych w treści. Istotne są walory użytkowe contentu (np. opisy produktów ze wskazanym przeznaczeniem, teksty blogowe z poradnikami, FAQ na stronie), przejrzystość i prostota korzystania ze strony (user experience jako dopasowanie do różnych urządzeń, czyli responsywność, możliwość zmiany fontów dla klientów niedowidzących etc.), wygodny i bezpieczny system zamówień itd. Opisy powinny zawierać m.in. nazwy produktów i ich parametry, a usługi – sposób realizacji i czas wykonania mebla. Co czym jeszcze warto pamiętać, stosując SEO dla branży meblowej?
-
- Pamiętaj o sezonowości słów kluczowych. Niektóre frazy (jak np. meble ogrodowe na działkę) zapewniają większe zainteresowanie latem, inne w okresie jesienno-zimowym.
- Stosuj frazy z tzw. długim ogonem, bardziej sprecyzowane. „Meble do ogrodu” lub „meble kuchenne” to dużo większa konkurencyjność i brak szans na przebicie się w wynikach wyszukiwania Google w krótkim czasie. Fraza „ręcznie robione meble do nowoczesnego ogrodu” poprawia potencjalny współczynnik konwersji.
- Jeżeli prowadzisz małą firmę, buduj lokalną siatkę klientów. Pozycjonowanie lokalne (np. pod frazę ręcznie robione meble na wymiar w Bydgoszczy) daje wymierne korzyści i przyspiesza efekt SEO.
- W czasie pozycjonowania pamiętaj o budowaniu wewnętrznego i zewnętrznego linkowania (w oparciu o cenione przez Google strony).
Reklama salonu meblowego – pozostałe możliwości
Pozycjonowanie może być podstawą strategii marketingowej firmy meblarskiej, ale skuteczność i wysoki współczynnik konwersji zapewniają również inne kanały reklamowe.
- Influencer marketing – influencerzy w branży meblowej mogą pomóc w promowaniu brandu i reklamie konkretnych produktów. Pamiętaj, że warto wejść niekiedy we współpracę z mniejszymi, ale dobrze rokującymi twórcami, aby ograniczyć koszty, ale też rozwijać swoją markę.
- Content marketing – blog firmowy z poradami dotyczącymi meblowania mieszkania, kanał na YouTube pokazujący instrukcje składania mebli, treści poradnikowe dot. dbania o wyposażenie biura na zewnętrznych stronach – wszystko to buduje zaufanie do marki i pozwala przebić się przed konkurencję.
- Google Ads i Facebook Ads – reklamy CPC i CPM (podobnie jak SEO) trafiają do konkretnych klientów (podobnie jak SEO), zainteresowanych konkretnymi produktami. Cechują się szansą na bardzo wysoki współczynnik konwersji. Warto mieć tu odpowiednie zdjęcie i krótki, angażujący opis z tzw. CTA (call to action)
- Social media marketing – branża meblarska (szczególnie artykuły ręcznie robione) daje szerokie możliwości promocji przez media społecznościowe. Jeżeli tworzysz produkty dla młodszych odbiorców, skutecznym kanałem marketingowym może być np. TikTok z wykorzystaniem stołu gamingowego budowanego od podstaw przez stolarzy Twojej firmy. Profesjonalną firmę możesz pokazać np. na Facebooku lub LinkedIn, gdzie zaprezentujesz kolekcję mebli biurowych.
Zdj 2. Reklama biurek w Google ma swoje wymierne korzyści, bo trafia do konkretnego odbiorcy
Źródło: Google
Jak widzisz, możliwości promocji marki meblowej w Internecie są szerokie. To rozwiązanie skuteczne zarówno dla meblowych firm e-commerce, jak i działających w terenie usługodawców. Sposób reklamy możesz dopasować do charakterystyki swojego przedsiębiorstwa oraz posiadanego budżetu.

swój potencjał z

marketing działa.
