PozycjonowaniePerformance marketing

Pozycjonowanie i reklama w branży survival, broń, myślistwo, militaria

3 min czytania
https://semcore.pl/pozycjonowanie-i-reklama-w-branzy-survival-bron-myslistwo-militaria/

Budowanie widoczności w sieci może być dla tak niszowych branż jak survival, broń, myślistwo i militaria kluczem do trafienia do klienta w e-commerce i nie tylko. Wyświetlanie w Google na wysokich pozycjach sprzyja nie tylko generowaniu ruchu na stronie, ale i pozwoli Ci na poprawię wyników sprzedaży. Mimo pewnych ograniczeń, pozycjonowanie i marketing sieciowy w wyżej wskazanych branżach to świetny sposób na reklamę sklepów z bronią i artykułami do survivalu czy strzelnicy w Twoim mieście.

Pozycjonowanie i reklama w branży survival, broń, myślistwo, militaria

Zdj 1. Jak pozycjonować produkty z branży broni, myślistwa i survivalu?

Źródło: https://pixabay.com/photos/gun-belt-carry-holster-gun-holster-5538591/

Na co przekłada się pozycjonowanie w branżach survival, broń, myślistwo oraz militaria? Przede wszystkim pozwoli Ci zbudować odpowiednią pozycję w Google. Pamiętaj, że branże związane z artykułami strzeleckimi należą do kategorii wrażliwych i są pod szczególnym nadzorem algorytmów. Przy dobrej optymalizacji strony, możesz jednak znacznie poprawić zainteresowanie stroną, co może przełożyć się na sprzedaż produktów i usług.

Pozycjonowanie w branży survival, broń, militaria i myślistwo – na czym należy się skupić?

Pamiętaj, że podstawą pozycjonowania w branżach survival, broń, militaria i myślistwo musi być dobry content. Konieczne jest przygotowywanie eksperckich i rzetelnych treści. Artykuły na bloga powinny być oparte np. o wypowiedzi specjalistów z branży (być może z Twojej kadry pracowników), a opisy produktów informować o parametrach, sposobie wykorzystania i ograniczeniach prawnych konkretnych artykułów czy usług (np. dozwolone z zezwoleniem, rejestracja czy tylko dla osób pełnoletnich).

Jakie są inne, równie istotne części budowy strony internetowej i zewnętrzne elementy, które przekładają się na SEO?

  • Kwestie techniczne i UX – istotne jest, aby strona ładowała się szybko, była responsywna (dopasowana do różnych urządzeń), system płatności czy zamówień był intuicyjny i bezpieczny. 
  • Content – poza rzetelnością, treści powinny zawierać odpowiednio dobrane frazy kluczowe, np. oparte o zainteresowanie klientów i bieżące zainteresowanie (dotyczące np. sezonu myślistwa, czy konserwacji broni).
  • Linkowanie (link-building) – budowanie sieci wewnętrznych i zewnętrznych linków. Pamiętaj, aby linki zewnętrzne pochodziły wyłącznie z rzetelnych stron i bardzo dobrej opinii. Takie linki są promowane przez algorytmy wyszukiwarki.
Zobacz  Jak długa powinna być landing page?

Jak dobierać frazy kluczowe dla branży survival, broń, myślistwo, militaria?

Jak wspomnieliśmy wyżej, jednym z kluczowych elementów budowania strony pod SEO są słowa kluczowe. To drogowskaz, który skieruje Twojego klienta na drogę do Twojej strony internetowej. Dobierając odpowiednie słowa kluczowe, zwróć uwagę na charakterystykę swojej branży. Wykorzystaj narzędzia do analizy (np. Keyword Tools), aby sprawdzić popularność danych fraz.

Na jakie jeszcze elementy warto zwrócić uwagę, dobierając słowa kluczowe do branży survival, broń, myślistwo i militaria?

  • Sezonowość słów kluczowych – niektóre słowa kluczowe mogą być popularne np. o określonej porze roku lub w konkretne dni (np. frazy związane z sezonem myślistwa). Zwróć uwagę na ten fakt, dobierając słowa kluczowe.
  • Lokalne pozycjonowanie – trudniej wybić się na frazę „artykuły survivalowe”, niż „artykuły survivalowe Toruń”. Na początku dobrze jest pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym, aby przebić się przez konkurencję, docierając z ofertą do konkretnej, mieszkającej w danym regionie grupy klientów.
  • Popularność frazy – fraza, która była popularna trzy miesiące temu nie przyniesie korzyści w postaci generowania ruchu. Zwróć uwagę, jakie są najbardziej aktualne frazy i na nie się pozycjonuj.
  • Oferta firmy – dobierz frazy pod ofertę firmy. Strzelnica, która oferuje wiatrówki nie powinna reklamować się słowami związanymi z myślistwem lub survivalem. To błąd, który będzie kosztował miejsca w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie i reklama w branży survival, broń, myślistwo, militaria

Zdj 2. Możesz budować swoją pozycję w wyszukiwarce w oparciu o frazy lokalne

Zobacz  SEO writing — najważniejsze porady pisania pod Google

Źródło: Google

Ograniczenia prawne dotyczące reklamy broni, myślistwa i militariów w sieci

W przypadku reklamy branży survival, broń, myślistwo oraz militaria możesz natknąć się na różnego rodzaju ograniczenia i obostrzenia prawne. Nie możesz np. reklamować broni przy użyciu narzędzi Google Ads i Facebook Ads. Możesz natomiast wykorzystać tego typu programy do promowania usług niezwiązanych z bronią czy amunicją (np. artykuły do ochrony ciała, odzież survivalową etc.). Pamiętaj, aby zlecając reklamę w danym serwisie zwrócić uwagę, czy jego regulamin umożliwia promowanie takich artykułów. W przypadku, gdy posiadasz wyłącznie broń, możesz skupić się wyłącznie na SEO.

Jak natomiast do reklamy branż survival, broń, myślistwo oraz militaria ma się polskie ustawodastwo? Nie ma konkretnych zapisów, które zakazują tego rodzaju działań. Są one powiązane wyłącznie z wewnętrznymi przepisami danych platform. Bezpiecznie jest jednak zrezygnować z działań promocyjnych, skupiając się na content marketingu oraz SEO.

Jak widzisz, chociaż reklama w branżach survival, broń, myślistwo oraz militaria jest utrudniona, nadal masz tu szerokie pole manewru. Wystarczy odpowiednio dobrać asortyment przy CPC, a także pozycjonować stronę, aby dotrzeć do potencjalnych klientów.

tło banera
Genialne firmy mnożą
swój potencjał z
Ocena Clutch
5.0
Ocena Google
4.8
tło banera
Sprawdź, czy Twój
marketing działa.
Umów konsultację z Marcinem Stypułą, CEO Semcore i sprawdź swoją strategię digital marketingu.
Umów konsultację 299 zł/h
Marcin Stypuła
Dziennikarz, copywriter i przedsiębiorca, który działa w branży od ponad 10 lat. Wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika i licencjonowany konferansjer. Zajmuje się przygotowywaniem eksperckich treści związanych z marketingiem, a w szczególności pozycjonowaniem treści. Praca jest dla niego największą pasją.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera
Powiązane artykuły Najnowsze Popularne

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy