Pozycjonowanie w terapii logopedycznej w Internecie
3 min
3 min
Na skróty
Jak powinno wyglądać pozycjonowanie w terapii logopedycznej? Zakres prac jest stosunkowo szeroki, dlatego warto stworzyć szczegółową strategię, która będzie realizowana krok po kroku. Należy też zwrócić uwagę na detale, ponieważ często to one okazują się najbardziej istotne.
Zadbanie o pozycjonowanie jest istotne, gdyż ułatwia poinformowanie pacjentów o możliwości skorzystania z terapii logopedycznej. Im lepsza widoczność, tym większa szansa na wzmożone zainteresowanie oferowanymi usługami. Obecnie niemal wszystko sprawdzamy w Internecie – dotyczy to także szeroko pojętej medycyny. Z tego względu o dobrą pozycję swojej witryny powinien zadbać każdy, zarówno prawnik, jak i restaurator czy właśnie logopeda.
Bardzo ważna jest też możliwość wyprzedzenia konkurencji. Osoby poszukujące terapii logopedycznej skupiają się głównie na stronach www wyświetlanych na początku listy wyszukiwań, dlatego im wyżej znajduje się witryna, tym lepiej. Wyróżnienie się pod tym kątem może skutkować większą liczbą pacjentów. Pozycjonowanie w terapii logopedycznej w Internecie jest szczególnie istotne w przypadku, gdy w danym mieście tego typu usługi oferuje sporo firm. Bez zadbania o pozycję strony trudno spodziewać się dużego zainteresowania. Może to również negatywnie wpływać na sposób postrzegania przez odbiorców. Widząc, że witryna nie jest dobrze widoczna i dopracowana, wiele osób może odnieść wrażenie, że prowadzący ją gabinet nie jest godny zaufania.
Przeczytaj także: Reklama Google Ads
Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty, najlepiej rozpocząć pracę od przygotowania szczegółowej strategii. Pomocna będzie analiza strony pod kątem tego, co należy dopracować, a więc wykonanie audytu SEO. Pokaże on wszystkie słabe strony i aspekty, które do tej pory były zaniedbywane.
Przeanalizować warto nie tylko własną stronę, ale również te należące do konkurencji. Dzięki temu można dowiedzieć się, co robią inni, aby cieszyć się dobrą pozycją w Internecie. To cenne źródło inspiracji, ale i zachęta do znalezienia własnych, kreatywnych rozwiązań. Na tej podstawie można stworzyć szczegółowy plan działania i starannie dopracować witrynę. Należy pamiętać, że w przypadku pozycjonowania dużą rolę odgrywają nawet niepozorne szczegóły.
Dobór słów kluczowych to jeden z najistotniejszych etapów pracy nad SEO i pozycjonowaniem w terapii logopedycznej w Internecie. Należy dopasować je w taki sposób, aby możliwe było znaczne zwiększenie ruchu na stronie. Trzeba więc zastanowić się, co wpisują w wyszukiwarce potencjalni pacjenci, aby wyszukać logopedę, do którego zapiszą się na wizytę.
W przypadku tego typu działalności zastosowanie znajdują przede wszystkim lokalne frazy kluczowe. Uwzględniają one konkretne województwo, powiat, miasto czy nawet dzielnicę. Wynika to z faktu, że osobom poszukującym terapii logopedycznej zwykle zależy na znalezieniu gabinetu, który znajduje się stosunkowo blisko. Mało prawdopodobne jest to, że będą one chciały podróżować np. na drugi koniec kraju.
Pozycjonowanie lokalne ułatwia dotarcie do odbiorców znajdujących się w okolicy i wyróżnienie się na tle konkurencji. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla mniejszych gabinetów, które z uwagi na budżet czy inne ograniczenia nie korzystają z wielu form reklamy. Co ciekawe, uważa się też, że użytkownicy wpisujący lokalne słowa kluczowe są bardziej skłonni do konwersji (w tym przypadku do skorzystania z terapii logopedycznej) niż ci wybierający ogólne frazy. Trzeba pamiętać, że prace nad pozycjonowaniem (również lokalnym) powinny obejmować całą strukturę witryny, a nie tylko stronę główną. Wytypowane słowa kluczowe należy rozmieścić w różnych miejscach w taki sposób, aby wyglądały naturalnie.
Aby pomóc pacjentom szybko znaleźć gabinet, warto przy okazji dopracować swoją wizytówkę w Google Maps. Samo wpisanie adresu, godzin otwarcia i danych do kontaktu nie wystarczy. Im więcej szczegółów, tym lepiej, gdyż to zwiększa wiarygodność placówki i zachęca do zapisania się na wizytę. Mowa tu np. o zdjęciach czy opisie działalności i poszczególnych usług. Profil firmy w Google to miejsce, gdzie pacjenci mogą publikować opinie. Pozytywne oceny to ważny element budowania wizerunku i zwiększania wiarygodności. Warto więc zachęcać osoby korzystające z terapii logopedycznej do tego, aby napisały coś od siebie.
Dostosowanie słów kluczowych nie kończy prac nad pozycjonowaniem w terapii logopedycznej w Internecie. Aby strona zajmowała wysoką pozycję w wyszukiwarce, konieczne jest zadbanie również o kilka innych aspektów. Należy m.in. dopracować kwestie techniczne, takie jak:
Pozycjonowanie to również wartościowy dla użytkowników content. Witrynę należy wypełnić merytoryczną, poprawną językowo treścią. Warto zastanowić się nad prowadzeniem bloga i regularnym umieszczaniem artykułów. Teksty blogowe to świetne miejsce do stosowania kolejnych fraz kluczowych (także lokalnych). Ponadto dzięki nim można pokazać swoją wiedzę i doświadczenie, a tym samym z powodzeniem kreować wizerunek eksperta. Zatroszczenie się o content ma pozytywny wpływ zarówno na algorytmy Google, jak i więź z odbiorcami.
Na widoczność strony korzystnie wpłynie także starannie zbudowana baza linków. Jednak aby osiągnąć zamierzony efekt, należy dopilnować, aby były to wartościowe odnośniki. Umieszczanie linków na stronach, które nie mają dużej wartości lub zawierają głównie spam, nie jest zalecane z uwagi na ryzyko pogorszenia widoczności w wyszukiwarce. To samo dotyczy tzw. farm linków, czyli witryn wykorzystywanych w celu wymiany odnośników. Prace nad link buildingiem powinny trwać przez cały czas, podobnie jak w przypadku contentu.
Content writer, tłumaczka i lektorka języków azjatyckich, prowadzi zespół content writerów i copywriterów, który przygotowuje treści w różnych językach. W 2021 roku zapoczątkowała projekt Azjatyckie Języki, którego celem jest promocja języków azjatyckich nie tylko w Polsce, autorka ebooków i polsko-japońskiej książeczki (nie tylko) dla dzieci. Jej praca w copywritingu zaczęła się jeszcze na studiach filologicznych i trwa do dzisiaj.